318IS M44 loopt kapot na paar korte stoten..

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bimmer-jeroen

318IS M44 loopt kapot na paar korte stoten..

Bericht door bimmer-jeroen » 15 mei 2013, 19:12

Hallo allen,

Zoals de titel al zegt.. heb ik weinig geluk gehad van m`n IS.. na ongv 3kwart jaar is hij kapot gelopen :bang:
Mja alles is wel weer te maken.. Kga vanavond eerst eens kijken wat er nu kapot is.. Aangezien het start toerental hoger is dan normaal, en hij wel de neiging heeft aan te pakken.. (vermoed kapotte zuiger, vanavond even compressie test doen)

Maar m`n vraag is:
wie kan er aan de gegevens komen van:

-Compressiedruk
-How to / gegevens van distributieketting (hoe moeten de tandwielen staan. Of beter een complete manual hier van)

Kon eerder bij de bentley service manual komen maar dit is nu foetsie?? :gek: kan er niet meer in iig.

Alvast bedankt.
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

bimmer-jeroen

Re: 318IS M44 loopt kapot na paar korte stoten..

Bericht door bimmer-jeroen » 15 mei 2013, 20:50

Zo, net ff gauw gekeken.

Kleppen deksel eraf gehaald en compressie test gedaan.
Alle 4 de cilinders zitten incl. het adapter slangetje rond de 9,5Bar. niet echt super hoog voor een benzine maar ook niet echt slecht volgens mij?

Lektest gedaan met compressor druk.
alle 4 de cilinders behouden de volle druk wanneer ik deze in compressie zet.

Maar is er een manier hoe ik de ketting kan controleren? zonder m`n complete distributie deksel enzz eraf te slopen, om bij m`n krukastandwiel te kunnen komen..
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”