Merktekens afstellen distributie / klep timing

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
mafioso5

Merktekens afstellen distributie / klep timing

Bericht door mafioso5 » 16 feb 2013, 12:08

Geachte forum leden,

Hierbij zou ik graag willen vragen of iemand mij duidelijk kan vertellen of laten zien doormiddel van foto's waar ik de merktekens kan vinden voor het afstellen van mijn distributie!
ik heb een bmw e36 316i uit 1995 en mijn auto is naar het vervangen van de koppakking helemaal van tijd gegaan waardoor ik hem dus weer op tijd moet krijgen.

Ik hoop dat jullie hier mij zo snel mogelijk mee kunnen helpen, sta inmiddels al een maand stil hierdoor.

Met vriendelijke groet,

Mafioso :zwaai:

jitzzzze

Re: Merktekens afstellen distributie / klep timing

Bericht door jitzzzze » 16 feb 2013, 13:50

Als je al een maand stil staat dan kan het geen spoed meer hebben.

Daarbij: stel je eerst maar eens voor. -_-
E36 318tds touring, montrealblau.

mafioso5

Bericht door mafioso5 » 17 feb 2013, 12:12

Snap even niet waar die vergelijking van haast op slaat aangezien ik al een maand stil sta... , begrijp ook niet waarom je dat zo moet vermelden.
Ik had eerder gehoopt op een goed antwoord erg jammer dit.

jitzzzze

Bericht door jitzzzze » 17 feb 2013, 13:22

Je wilt zo snel mogelijk een antwoord, maar je staat al wel een maand stil. Echt prio heeft duidelijk niet (meer), anders had je wel eerder actie ondernomen. Maar goed, het is jouw auto. Het maakt mij verder niet uit.

Maar goed, op de tandwielen en op het blok zelf staan waarschijnlijk streepjes/pijltjes. Heb je daar al naar gekeken?

mafioso5

Bericht door mafioso5 » 17 feb 2013, 15:30

Misschien ben ik al een maand opzoek naar de afstel gegevens ken ik het nergens op internet verkrijgen en ben ik zelf al een maand opzoek naar de gegevens op mijn blok het is gissen in het donker voor me omdat ik de merktekens dus niet ken vinden ik weet dat er op de krukaspoelie een uitsparing zit iets van 4 tandjes en onder op het carter een vakje waar deze denk ik naar toe moet wijzen. en op de nokkenastandwiel staat een pijltje ik denk zelf dat deze op 12uur moet wijzen , alleen is mijn auto verdraaid omdat iemand er zomaar aan gedraaid heb in de opslag waar die staat dus weet ik niet hoe ik hem weer op de goede timing kan zetten.

Kun je mij vertellen waar de merktekens precies staan die ik nodig heb en hoe deze precies moet staan??
Moet ik nog ergens rekening mee houden bijvoorbeeld: 1e cilinder op BDP???
Je lap tekst leest nogal lastig;
[quote="BimmerPortal Huisregels"]2.6) GRAMMATICA EN TAALGEBRUIK
Om het voor iedere bezoeker leesbaar te houden, dient er gebruik te worden gemaakt van minimaal hoofdletters en interpunctie.[/quote]

Moderatoropmerking Rene08

jitzzzze

Bericht door jitzzzze » 17 feb 2013, 16:37

Je hebt een M43 blok, hé?
Die kan je alleen met enkele special tools op tijd zetten. Door die speciale tool zet je je camshaft exact op het juiste punt, die kan je dus ook niet zelf namaken. En er zit nog een shitload meer werk aan vooraf en achteraf, dus misschien kan je dit beter uitbesteden.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 18 feb 2013, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten

mafioso5

Bericht door mafioso5 » 17 feb 2013, 16:46

Ja ik heb een M43B16 Blok 316i dus dat is een vrij duidelijk antwoord dat verklaard ook waarom ik dus de merktekens nergens kan vinden.
bedankt voor je antwoord alsnog .

jitzzzze

Bericht door jitzzzze » 17 feb 2013, 16:54

Geen probleem, heb even in de TIS gekeken voor je :)
Ik hoop dat je dit zonder al teveel kosten kan laten fixen.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 18 feb 2013, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”