Verschil techniek E90 PFL en E90 pfl
Verschil techniek E90 PFL en E90 pfl
Hoi,
Na 3 jaar met een E46 sedan wordt het stilletjes tijd om uit te kijken naar een volgende wagen. Sowieso zal ik deze keer kiezen voor een touring model. De opties op dit moment zijn een BMW E90 touring, Pre face lift of het facelift model. (Of een Audi A4 avant model 2008, maar daarvoor zit ik op het verkeerde forum, i know :-p)
Ik wou eens weten wat nou het verschil was tussen de E90 pfl en E90 facelift op technisch vlak. Zijn er buiten de optische verschillen ook wezenlijke verschillen waarvoor ik voor de facelift zou moeten kiezen? Ik vind net de achterkant van een PFL een tikkeltje mooier dan de facelift eigenlijk.
Op motorisch vlak zou ik voor een 318i of 320i benzine gaan.
Thanks voor de info !
Na 3 jaar met een E46 sedan wordt het stilletjes tijd om uit te kijken naar een volgende wagen. Sowieso zal ik deze keer kiezen voor een touring model. De opties op dit moment zijn een BMW E90 touring, Pre face lift of het facelift model. (Of een Audi A4 avant model 2008, maar daarvoor zit ik op het verkeerde forum, i know :-p)
Ik wou eens weten wat nou het verschil was tussen de E90 pfl en E90 facelift op technisch vlak. Zijn er buiten de optische verschillen ook wezenlijke verschillen waarvoor ik voor de facelift zou moeten kiezen? Ik vind net de achterkant van een PFL een tikkeltje mooier dan de facelift eigenlijk.
Op motorisch vlak zou ik voor een 318i of 320i benzine gaan.
Thanks voor de info !
Re: Verschil techniek E90 PFL en E90 pfl
De latere e90's (2007 en 2008) zijn motorisch het zelfde als de e90 lci versies. Als je er een neemt met navigatie dan zijn daar ook nog verschillen de e90 heeft een dvd navigatie en de e90 lci heeft een harddisk. Het iDrive systeem is ook iets anders geworden.
Ok, fundamenteel dus niet echt een verschil...kan een oud MMI systeem niet worden geupdate!
- largeproject
- Contacteer:
Je kunt een CIC (LCI navi met harddisk) inbouwen ter vervangen van de CCC (navi van per LCI met dvd's).
Dat kost je ongeveer €1500 tot €1800 afhanglijk van waar je het koopt.
Ik hebeen CIC laten inbouwen en ben de super blij mee, want de CCC is echt een bagger ding, zo traag.
Dat kost je ongeveer €1500 tot €1800 afhanglijk van waar je het koopt.
Ik hebeen CIC laten inbouwen en ben de super blij mee, want de CCC is echt een bagger ding, zo traag.
Zo'n CIC is idd hetgeen wat ik zocht! Die CCC lijkt echt jaren 90! :-) Weet je ook vanaf wanneer de CIC standaard werd ingebouwd? Of was dit systeem een optie?
- largeproject
- Contacteer:
Vanaf de LCI modelen als ik het goed heb, dus 2008.
Let wel ook daar heb je een prof en buss. uitvoering in.

Prof uitvoering(in mijn auto, later ingebouwd)
Let wel ook daar heb je een prof en buss. uitvoering in.

Prof uitvoering(in mijn auto, later ingebouwd)
Ook groter scherm als ik het goed heb? Dus als ik op 2dehands sites kijk, en ik zie wagens met contact uit maar met groot navigatie scherm dan is het allicht een CIC model?
- largeproject
- Contacteer:
Uhmzz, nou nee, want in beide gevallen kun je een klein als een groot navi aantreffen (Buss. of prof.)
Met contact aan kun je dat natuurlijk veel beter zien., want bij contact uit lijken beide schermen even groot.
Het beste verschil optische is dat het oude CCC systeem 2 gleuven heeft waar cd/dvd's naar binnen kunnen en het nieuwere CIC systeem heeft maar 1 gleuf.
Wat jij zoekt/wilt hebben is dus een profi navi met CIC.
Met contact aan kun je dat natuurlijk veel beter zien., want bij contact uit lijken beide schermen even groot.
Het beste verschil optische is dat het oude CCC systeem 2 gleuven heeft waar cd/dvd's naar binnen kunnen en het nieuwere CIC systeem heeft maar 1 gleuf.
Wat jij zoekt/wilt hebben is dus een profi navi met CIC.
De LCI heeft tov de pre LCI de efficient dynamics tecnologie (motor) zuinige inspuiting. Achter de nieren zitten o.a lamellen die dicht blijven tot de motor is opgewarmd. Dit alleen om de motor zuiniger te laten zijn.
Niet heel erg goed. Ik weet dit omdat mijn ouders allebei een 318i LCI hebben, beide BMW's hebben last van bobine problemen gehad, volgens de dealer is dit te wijten aan de zuinige inspuiting die niet hoger af te stellen is. Ook wil de auto nog wel ns haperen bij een bepaald aantal toeren. Het is dan alsof hij even niet 'wil'
Dit hebben ze ook niet meer in de huidige 3 toegepast omdat er teveel problemen mee waren.
Niet heel erg goed. Ik weet dit omdat mijn ouders allebei een 318i LCI hebben, beide BMW's hebben last van bobine problemen gehad, volgens de dealer is dit te wijten aan de zuinige inspuiting die niet hoger af te stellen is. Ook wil de auto nog wel ns haperen bij een bepaald aantal toeren. Het is dan alsof hij even niet 'wil'
Dit hebben ze ook niet meer in de huidige 3 toegepast omdat er teveel problemen mee waren.
BMW E90 318i
Niet helemaal waar, de e90's van 2007 en later hebben al efficient dynamics en die lamellen achter de nieren (ik heb er een van en die is van okt. 2007).
- largeproject
- Contacteer:
ramonE90 schreef:Niet heel erg goed. Ik weet dit omdat mijn ouders allebei een 318i LCI hebben, beide BMW's hebben last van bobine problemen gehad, volgens de dealer is dit te wijten aan de zuinige inspuiting die niet hoger af te stellen is. Ook wil de auto nog wel ns haperen bij een bepaald aantal toeren. Het is dan alsof hij even niet 'wil'
Ik weet welke dealer je dat vertelt heeft,maar een arm mengsel kan nooit de bobine om zeep helpen, hooguit een bougie en daar zou je dan een kouder of een warmere voor in kunnen zetten.
De reden dat bobines kapot gaan zal meer met de kwaliteit van de bobine zelf te mmaken hebben dan van invloeden van buitenaf.
Breeman en kalfsbeek. Totaal voor 2 autos 12 bobines vervangen. Er is een slechte serie bobines van de LCI geweest. Als die vervangen zouden worden zou t probleem opgelost zijn. Niet dus, want daarna is t nog eens gebeurd
BMW E90 318i
- matthyssie
Bobines zijn inderdaad een zwak punt bij de E9x. Voornamelijk bij de 4 pitters.
Onder de 2500 toeren gebruiken die ED motoren indd een arm mengsel om zo zuinig mogelijk te zijn. Hier zijn hele discussies over geweest. Oplossing is in principe simpel het tunen van de ECU (eigenlijk chippen dus). De BMW dealers kunnen (of mogen dit van BMW AG) niet doen.
Onder de 2500 toeren gebruiken die ED motoren indd een arm mengsel om zo zuinig mogelijk te zijn. Hier zijn hele discussies over geweest. Oplossing is in principe simpel het tunen van de ECU (eigenlijk chippen dus). De BMW dealers kunnen (of mogen dit van BMW AG) niet doen.
'E92, is dat een kleurstof of een conserveermiddel?'