Binnenspiegel los Tips welkom! [opgelost!]
Binnenspiegel los Tips welkom! [opgelost!]
Beste bimmerfans,
Mijn binnenspiegel lijkt losgetrilt te zijn van de metalen pin die aan de voorruit vast zit.
Toen ik de spiegel wilde terughangen bleek het achthoekige blokje van het metalen plaatje wat aan de ruit zit los te zijn geraakt..
Nu heb ik een nieuwe inmiddels klaarliggen, alleen ben ik bang dat ik de ruit beschadig als ik deze wil vervangen.
Aangezien in momenteel alleen WA verzekerd ben is Carglass ook even geen optie.. Daarbij is de vooruit zelf zo goed als nieuw, dus zonder om zomaar te vervangen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Lijmen zal niet zomaar werken, aangezien de automatisch dimmende spiegel best zwaar is..
Alle tips zijn welkom!
Mijn binnenspiegel lijkt losgetrilt te zijn van de metalen pin die aan de voorruit vast zit.
Toen ik de spiegel wilde terughangen bleek het achthoekige blokje van het metalen plaatje wat aan de ruit zit los te zijn geraakt..
Nu heb ik een nieuwe inmiddels klaarliggen, alleen ben ik bang dat ik de ruit beschadig als ik deze wil vervangen.
Aangezien in momenteel alleen WA verzekerd ben is Carglass ook even geen optie.. Daarbij is de vooruit zelf zo goed als nieuw, dus zonder om zomaar te vervangen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Lijmen zal niet zomaar werken, aangezien de automatisch dimmende spiegel best zwaar is..
Alle tips zijn welkom!
Laatst gewijzigd door Richy op 23 aug 2012, 01:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Binnenspiegel los Tips welkom!
Toch maar wel bij Carglass langs gaan
Daar wordt ie gratis weer op de ruit gelijmd, ook al ben je WA verzekerd. Daar hebben ze speciale glas-metaallijm. Ga niet zelf klooien met secondenlijm ofzo.
Verkocht: BMW E36 318i sedan.
Rijdt op dit moment een Seat Cordoba Cupra 1.8 20VT
Rijdt op dit moment een Seat Cordoba Cupra 1.8 20VT
Hallo beste BMW vrienden,
Teroson heeft hele goede 2 componenten lijmen.
Met dit spul lijm je echt moeiteloos staal op glas, als men de gebruiks aanwijzing goed leest, en uitvoert, dan komt deze verbinding niet meer los.
Dit merk word in de automotive heel veel gebruikt.
Met vriendelijke groet,
Ad
Teroson heeft hele goede 2 componenten lijmen.
Met dit spul lijm je echt moeiteloos staal op glas, als men de gebruiks aanwijzing goed leest, en uitvoert, dan komt deze verbinding niet meer los.
Dit merk word in de automotive heel veel gebruikt.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dat klinkt allemaal goed!
Probleem alleen is dat het oude plaatje zelf nog gelijmd zit an de ruit..
Ik ben bang dat die niet meer zonder de ruit de beschadigen losgehaald kan worden..
Ik ga in ieder geval maar even langs om te kijken wat ze zeggen.
Probleem alleen is dat het oude plaatje zelf nog gelijmd zit an de ruit..
Ik ben bang dat die niet meer zonder de ruit de beschadigen losgehaald kan worden..
Ik ga in ieder geval maar even langs om te kijken wat ze zeggen.
- dinesh_skr
Goed dat je gelijk een nieuwe hebt. Het was trouwens ook een optie om een automatisch dimmende te plaatsen. Kwestie van een paar draadjes aan te sluiten op het contactstroom. Heb het zelf ook gedaan. Er liggen op de sloop genoeg E39's met automatisch dimmende binnespiegels.
Als je het zelf wilt doen, misschien is het dan een optie om te fohnen, zodat de lijm een beetje zachter word en makkelijker loslaat.
Hoop dat ie snel gefixt is. Succes
Als je het zelf wilt doen, misschien is het dan een optie om te fohnen, zodat de lijm een beetje zachter word en makkelijker loslaat.
Hoop dat ie snel gefixt is. Succes
Hallo beste BMW vrienden,
Pas echter heel goed op, met op een op een plaats te gaan föhnen.
De ruit kan terplaatsen ineens barsten!!
De ruit in zijn geheel verwarmen kan geen kwad, pas dan echter goed op dat er geen koude delen tegen de ruit komen, die kan op deze wijze ook weer scheuren of barsten.
Föhnen zal echter weinig helpen, de voorruit word immers in de hete zon in de zomer ook aardig heet, en dan laat de speigel ook niet los.
Met de Teroson 2 componenten lijm, kan men ook metaal op metaal lijmen.
Alle harde onderdelen kunnen aan elkaar worden gelijmd.
Misschien anders toch beter even naar de glasboer gaan, voor de zekerheid.
Ik ben anders bang dat de voorruit zal sneuvelen.
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad
Pas echter heel goed op, met op een op een plaats te gaan föhnen.
De ruit kan terplaatsen ineens barsten!!
De ruit in zijn geheel verwarmen kan geen kwad, pas dan echter goed op dat er geen koude delen tegen de ruit komen, die kan op deze wijze ook weer scheuren of barsten.
Föhnen zal echter weinig helpen, de voorruit word immers in de hete zon in de zomer ook aardig heet, en dan laat de speigel ook niet los.
Met de Teroson 2 componenten lijm, kan men ook metaal op metaal lijmen.
Alle harde onderdelen kunnen aan elkaar worden gelijmd.
Misschien anders toch beter even naar de glasboer gaan, voor de zekerheid.
Ik ben anders bang dat de voorruit zal sneuvelen.
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad
- dinesh_skr
AdE39 heeft wel gelijk. Want liever dat je naar de glasboer gaat dan dat je voorruit barst.
Zou kunnen inderdaad, wel even vragen wie zn rekening het is mocht het fout gaan, wat betreft lijm, Bison levert speciaal lijm hiervoor, echt alleen voor het lijmen van autospiegels op autoruiten. even naar de bouwmarkt kun je niet missen! krijg je er geen visdraadje achter zoals je zou doen bij het verwijderen van een kofferbak embleem ? hoor het wel !
Zo het is opgelost.. In april al alleen kwam dit topic ineens weer tegen.. dus hierbij de oplossing:
Heb het bij Autotaalglas laten fixen: rekening geen en gratis bakkie kopffie erbij = superservice! In 15 min. klaar!
Inderdaad Mats wat jij al zei:
- vissersdraatje erachter en afgewisseld met fohnen. Daarbij heel voorzichtig de spiegel draaien. En fingers crossed dat de mooie ruit niet scheurde haha!
Gelukkig alles goed gegaan. Nieuwe triangelvormige plaatje werd gelijmd met 2 componentenlijn
(dus nooit met normale of nog erger secondenlijm doen! Bij sterke temperatuurwisselingen kom het alsnog los of nog erger schade aan je ruit!)
Daarna werd het plaatje d.m.v. een kurk en ductape 24 uur tegen de ruit aan geduwd. Daarna mocht de tape eraf en kon de spiegel zonder problemen worden vastgedraaid! Voila weer een tevreden klant!
Dus mocht je zoiets hebben; ff naar autotaalglas!
Heb het bij Autotaalglas laten fixen: rekening geen en gratis bakkie kopffie erbij = superservice! In 15 min. klaar!
Inderdaad Mats wat jij al zei:
- vissersdraatje erachter en afgewisseld met fohnen. Daarbij heel voorzichtig de spiegel draaien. En fingers crossed dat de mooie ruit niet scheurde haha!
Gelukkig alles goed gegaan. Nieuwe triangelvormige plaatje werd gelijmd met 2 componentenlijn
(dus nooit met normale of nog erger secondenlijm doen! Bij sterke temperatuurwisselingen kom het alsnog los of nog erger schade aan je ruit!)
Daarna werd het plaatje d.m.v. een kurk en ductape 24 uur tegen de ruit aan geduwd. Daarna mocht de tape eraf en kon de spiegel zonder problemen worden vastgedraaid! Voila weer een tevreden klant!
Dus mocht je zoiets hebben; ff naar autotaalglas!