Aan alle E36 coupe bezitters met zonnescherm

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
E36Driver

Aan alle E36 coupe bezitters met zonnescherm

Bericht door E36Driver » 04 mar 2012, 03:11

Hoi,

Ik ben al 10 jaar een trouwe BMW rijder en heb nu mijn 3e BMW.
Nu ben ik in het bezit van een 318is coupe van 1992.
Voor deze coupe heb ik een nieuw interieur gekocht en daarbij zit ook een hoedenplank met zonnescherm en 3e remlicht.
Ik ben bezig het interieur in te bouwen maar stuit op een probleem namelijk, ik heb de hoedenplank gemonteerd maar wil nu de ophanghaken (voor het zonnescherm) monteren in het dak. Ik heb een originele inbouwhandleiding gevonden en daar staat in dat je deze haken in het dak monteert. Ik heb zitten zoeken onder de hemelbekleding en zie ongeveer 65mm vanaf de C-stijl inderdaad een soort van opening zitten met aan het uiteinde (richting raam) een punt. Nu heb ik geprobeerd daar deze haak in te duwen maar dit wil niet echt lukken. Is iedere coupe hier ook wel met uitgerust (bedoel ik openingen voor deze haken mee)?. Kan iemand mij hier adviseren en het mooiste zou zijn een foto of plaatje van hoe dit eruitziet geven. Misschien iemand die dit al gemonteerd heeft een foto van dit plaatsen zodat ik kan kijken of ik wel goed zit te kijken. A.u.b. wie kan mij hier mee verder helpen want ik wil z.s.m. hiervan gebruik gaan maken (en natuurlijk mijn Bimmer niet beschadigen d.m.v. verkeerde montage handelingen).

B.v.d,

E36Driver :)

ClOwN

Re: Aan alle E36 coupe bezitters met zonnescherm

Bericht door ClOwN » 04 mar 2012, 19:53

Als ik eraan denk zal ik morgen even fototje voor je nemen
Bmw e36 316 Sedan verkocht
Bmw e36 318IS Coupe verkocht
Bmw e36 325 Coupe verkocht
Bmw e87 116 in bezit

E36Driver

Bericht door E36Driver » 04 mar 2012, 20:43

Hoi ClOwN,

Dat zou echt SUPER zijn dankje! :duim:

Gbro

Bericht door Gbro » 05 mar 2012, 17:12

Ik heb zelf ook een orgineel zonnerolo gemonteerd.
Als je exact uit meet waar de haken moeten komen, moet dat lukken, wel even doordrukken dat die goed vast zit.
Als je dt niet goed uitvoert, hangt het doek ook niet mooi recht.

Lastig klusje,omdat je er moeilijk bij kunt, maar goed te doen.
BMW 323i coupe

E36Driver

Bericht door E36Driver » 05 mar 2012, 17:29

Hoi Gbro,

Maar hoe zag hetgeen eruit waar je deze in moest drukken? En heb je eerst de hemel gedemonteerd of heb je.die.laten zitten? Ik heb deze namelijk een stukje losgehaald en zag toen wel een soort van opening zitten met aan de raamzijde een punt ( die punt zie je ook zonder de hemel te demonteren ) Is dit nu ook de plaats waar je de haken dient te monteren? En druk je die dan door de bekleding heen of monteren je de haken boven de bekleding? Alvast bedankt voor je antwoord!

Mvg

Gbro

Bericht door Gbro » 07 mar 2012, 18:56

Je hoeft de hemel niet los te halen.
Er zIt een voorbereiding/uitsparing tussen je dak en de hemel bekleding.
Daar kun je de haken in drukken, gaat niet heel soepel, je zou bijvoorbeeld met een klein spiegeltje kunnen kijken, alvorens je de haken erin drukt.
BMW 323i coupe

E36Driver

Bericht door E36Driver » 12 mar 2012, 13:59

Hoi,

Bedankt voor de antwoorden. Er blijken verschillende haken gebruikt te worden zoals ik bij ClOwN zag. Ik heb de haken besteld op de BMW OEM site en deze nu gemonteerd middels een gevonden DIY op internet van R2Motorsport. Daar staat het uitgebreid beschreven met foto's en uitleg. Het belangrijkste was het uiteinde van het haakje een klein beetje te buigen middels een tang en dan klikt het haakje zo in het dak.

Groeten :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”