Cabrio kap sluit of opent niet
Cabrio kap sluit of opent niet
Hallo jongens ben in het bezit van een 325i cabrio uit 93
heb een aantal problemen.
de cabrio kap wil niet elektrish open en dicht.
centrale vergrendeling doet het niet en als je de deur sluit gaat de raam ook niet een stukje omhoog of omlaag,
nu is mijn vraag heeft dit alles met elkaar te maken of heb ik nu een groot probleem?
hoop dat jullie mij kunnen helpen alfast bedankt
heb een aantal problemen.
de cabrio kap wil niet elektrish open en dicht.
centrale vergrendeling doet het niet en als je de deur sluit gaat de raam ook niet een stukje omhoog of omlaag,
nu is mijn vraag heeft dit alles met elkaar te maken of heb ik nu een groot probleem?
hoop dat jullie mij kunnen helpen alfast bedankt
- Ramon 325 Vanos
Re: Cabrio kap sluit of opent niet
Ramen moeten half omlaag zijn en je moet de kap wel zelf een stuk open open doen.
Want heb een half elecktrische dak.
En als ie dan nog niks doet zou ik hem even uit laten lezen.
Want heb een half elecktrische dak.
En als ie dan nog niks doet zou ik hem even uit laten lezen.
zekering??
Zekeringen nakijken en dak reset procedure uitvoeren, elders te vinden op het forum
-motoren hangen vrij. Positie van het dak onbelangrijk
-handmatige hendel helemaal terug zetten. Om zeker te zijn dat hij helemaal terug is geschoven, even de achterbank op tillen.
-ramen voor en achter helemaal naar beneden zetten.
-het dak in het verdek leggen
-verdekkap sluiten. De sluitbeugels moet links en rechts in de sloten vallen.
-de verdekkap aan de bijrijders kant naar beneden drukken zodat de microschakelaar de kofferbakdeksel vrij geeft om te openen.
-let op de kofferbakdeksel en verdekkap deze kunnen elkaar raken bij openen. En kan tot lakschade leiden.
-Verdekkap naar beneden drukken en dan kofferklep open.
-de motor van het dak zit aan de linkerkant in het koffer onder de bekleding.
-dak motor weer op de plaats terug zetten door hem weer naar binnen te drukken. Totdat hij zich vast zet met het beugeltje. Dit loopt op tandwielen. Even het dak naar boven of beneden drukken als hij er niet zo invalt.
-verdekkap kan nu weer gesloten worden als je hem open hebt moeten maken. Voor boven genoemde handeling.
-nu moet je de verdekkap motor terug op zijn plaats zetten. Deze gewoon omhoog drukken tot hij zich vastklempt met het beugeltje.
- dit was de mechanische reset procedure
- nu volgt de electrische reset procedure.
- contact slot in stand "0"
- dak schakelaar indrukken en ingedrukt houden. Maakt niks uit of je open open of dicht drukt.
-contact slot in stand "R" draaien. Radio stand.
- na ongeveer 10 sec begint het dak zich te sluiten
-de dak schakelaar kan nu worden los gelaten het dak sluit zich vanzelf verder. . Dit is bij een vol electrisch dak.
-Bij een semi-electrisch dak moet je de schakelaar blijven vasthouden totdat het dak helemaal gesloten is. Het dak reset zich binnen 0.5 sec na de sluiting en kan daarna weer gebruikt worden.
- let op voor het onderbreken van het sluiten van het dak voor welke reden dan ook kan alleen maar door het contact naar stand "0" te draaien.
-handmatige hendel helemaal terug zetten. Om zeker te zijn dat hij helemaal terug is geschoven, even de achterbank op tillen.
-ramen voor en achter helemaal naar beneden zetten.
-het dak in het verdek leggen
-verdekkap sluiten. De sluitbeugels moet links en rechts in de sloten vallen.
-de verdekkap aan de bijrijders kant naar beneden drukken zodat de microschakelaar de kofferbakdeksel vrij geeft om te openen.
-let op de kofferbakdeksel en verdekkap deze kunnen elkaar raken bij openen. En kan tot lakschade leiden.
-Verdekkap naar beneden drukken en dan kofferklep open.
-de motor van het dak zit aan de linkerkant in het koffer onder de bekleding.
-dak motor weer op de plaats terug zetten door hem weer naar binnen te drukken. Totdat hij zich vast zet met het beugeltje. Dit loopt op tandwielen. Even het dak naar boven of beneden drukken als hij er niet zo invalt.
-verdekkap kan nu weer gesloten worden als je hem open hebt moeten maken. Voor boven genoemde handeling.
-nu moet je de verdekkap motor terug op zijn plaats zetten. Deze gewoon omhoog drukken tot hij zich vastklempt met het beugeltje.
- dit was de mechanische reset procedure
- nu volgt de electrische reset procedure.
- contact slot in stand "0"
- dak schakelaar indrukken en ingedrukt houden. Maakt niks uit of je open open of dicht drukt.
-contact slot in stand "R" draaien. Radio stand.
- na ongeveer 10 sec begint het dak zich te sluiten
-de dak schakelaar kan nu worden los gelaten het dak sluit zich vanzelf verder. . Dit is bij een vol electrisch dak.
-Bij een semi-electrisch dak moet je de schakelaar blijven vasthouden totdat het dak helemaal gesloten is. Het dak reset zich binnen 0.5 sec na de sluiting en kan daarna weer gebruikt worden.
- let op voor het onderbreken van het sluiten van het dak voor welke reden dan ook kan alleen maar door het contact naar stand "0" te draaien.
centrale vergrendeling doet het nu alleen de de vorige eigenaar heeft een beetje gerommelt met de auto.
heb de stoffe gedeelte van de koffebak eraf gehaald en daar zitten 2 stekkeraansluitingen los en ze hebben ook een schakelaar van de kofferbak met tyrep vastgebonden dus schakelaartje is ingedrukt
kan het zijn dat het dak niet opengaat door de kofferbakslot
heb de stoffe gedeelte van de koffebak eraf gehaald en daar zitten 2 stekkeraansluitingen los en ze hebben ook een schakelaar van de kofferbak met tyrep vastgebonden dus schakelaartje is ingedrukt
kan het zijn dat het dak niet opengaat door de kofferbakslot
- Ramon 325 Vanos
Ja dat kan maar als je die sensor uittrekt en hij doet het dan nog niet dan ligt het niet aan de kofferklep sensor.
Trust me ik heb dat probleem gehad heb die sensor eruit gehaald.
Moet je wel opletten dat het koffer altijd goed dicht is anders duwt ie alles krom
Maar dat kan je laten uitleze of die stuk is.
Trust me ik heb dat probleem gehad heb die sensor eruit gehaald.
Moet je wel opletten dat het koffer altijd goed dicht is anders duwt ie alles krom
Maar dat kan je laten uitleze of die stuk is.
ja als ik zegmaar de auto op slot doe werkt de centraal gewoon maar sluit de kofferbak niet ik mis gewoon een aansluiting waar die
stekkers in moeten. ik zie helemaal nergens een aansluiting waar ik die stekkers er op moet aansluiten
stekkers in moeten. ik zie helemaal nergens een aansluiting waar ik die stekkers er op moet aansluiten
zekeringen zijn heel...oja als je de deur opent of sluit gaan de ramen ook niet een 1 cm omlaag of omhoog.
zit hiervoor een relais of een schakelaar???....zo ja kunnen jullie mij ook vertellen waar die zit?
heeft iemand vast wel meegemaakt dank u
zit hiervoor een relais of een schakelaar???....zo ja kunnen jullie mij ook vertellen waar die zit?
heeft iemand vast wel meegemaakt dank u
Ik denk dat je een sensor probleem hebt zoals al eerder is aangegeven waarschijnlijk de kofferdeksel. als de kofferdeksel niet dicht is dan gebeurd er ook niets met het dak. Je kan het beter laten uitlezen dan weet je zeker.
Maar je kan ook eerst het dak gaan resetten dat heeft toen bij mij ook geholpen toen deet het dak ook niets.
Maar je kan ook eerst het dak gaan resetten dat heeft toen bij mij ook geholpen toen deet het dak ook niets.
- Ramon 325 Vanos
Ja kofferklep is het makelijst gewoon sensor uitrekken en klaar en die hoef je nie perse meer aan te sluiten.