Tellertjes doen gek?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
pizzakoerier

Tellertjes doen gek?

Bericht door pizzakoerier » 10 jan 2012, 23:00

Yo guys! Ik ben zojuist de trotse bezitter geworden van mn eerste BMW! Na veel speurwerk op internet en eindeloos autoscout checken vond ik eindelijk een leuk exemplaar voor een mooie prijs. Het is een bescheiden donkergroene E36 316i van 1994 met net iets over 200.000km.
Zodra ik een proefritje in de auto had gemaakt en alle normale dingetjes in en op de auto bekeken en gecheckt had (zag er allemaal goed uit), ging ik over tot de aankoop. Ik rij helemaal happy (freude am fahren toch?) weg bij de jongen van wie ik hem kocht en ga even sigaretten halen.
Op het moment dat ik de auto weer start doen ineens de metertjes raar?! Zowel de snelheids als de temperatuur en brandstofmeter schoten paniekerig heen en weer :S Daarna gooide ik er wat benzine in en opeens was er niets meer aan de hand.
Ik ben natuurlijk superblij met mn nieuwe BMW maar ik heb hem gekocht zodat mijn vriendin en ik veilig en comfortabel van en naar ons werk kunnen (mn vriendin rijd er meer in). Ik kijk er naar uit om een kijkje te nemen in de wereld van de BMW rijder maar dit is wel een beetje een slechte start, ik hoop dat ik niet opgelicht ben. Weet iemand misschien of dit een bekend probleem is en zoja wat ik er aan kan doen??
Freude am fahren

bimmer-jeroen

Re: Tellertjes doen gek?

Bericht door bimmer-jeroen » 12 jan 2012, 19:07

zwakke accu, op het moment dat je start, pak je behoorlijk veel stroom opeens.
als die auto lang gestaan heeft kan de accu behoorlijk ontladen wezen.
en bij je 2e start (dus na het tanken)
heeft je auto even gelopen en dus accu kunnen bijladen..)

Zwakke accu kan de raarste verschijnselen geven bijv: alle lampjes beginnen te branden (ook tijdens het rijden, want je sensoren krijgen dan een te lage spanning en vallen dan in storing.) ook snelheids meter tankmeter, toerenteller enzz. kan raar op en neer bewegen. (dit komt allemaal omdat je sensoren die verkeerde spanning krijgen.
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”