trekhaak nieuwe 320d efficient dynamics

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
smartguy

trekhaak nieuwe 320d efficient dynamics

Bericht door smartguy » 30 nov 2011, 00:35

Grote vraag (voor mij althans) is of BMW de mogelijkheid en de typegoedkeuring gaat bieden voor een trekhaak onder de nieuwe 320d in efficient dynamics uitvoering.
Ik denk dat ze daar nl. een hele grote groep leaserijders ontzettend gelukkig mee zouden maken. :duim:
Het vreemde is dat BMW als 1 van de weinige merken met zo'n sterke diesel dit niet toelaat in tegenstelling tot 20% diesels van andere merken.
Volgens de dealer zou BMW wel rekening houden met deze wens en de trekhaak mogelijk maken :W , echter als ik op de duitse site kijk bij de opties zie ik bij de "ED" uitvoering geen optie voor een trekhaak..... :(

Reloader

Re: trekhaak nieuwe 320d efficient dynamics

Bericht door Reloader » 16 dec 2011, 16:54

technisch moet dat toch gewoon kunnen?

Martijnvb

Bericht door Martijnvb » 18 dec 2011, 19:27

Op de preview werd vandaag dacht ik gezegd dat er geen trekhaak op de efficientdynamics versie is, maar dit weet ik niet 100% zeker. Ik heb namelijk niet zo goed geluisterd aangezien een trekhaak me totaal niet interesseert als optie (ik zal nooit met een - zoals de Belgen dat noemen - 'sleurhut' gaan rijden ;)).

gr, martijn
Gr, Martijn

thamoosio

Bericht door thamoosio » 21 dec 2011, 21:43

Vind dat wel iets logisch hebben hoor, met zulke overbrengingen wil je nog geen KIP achter je wagen hebben hangen.

karelc

Bericht door karelc » 30 dec 2011, 10:00

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb eenzelfde vraag voorgelegd aan de dealer, wil namelijk een 320d aut ED (F30) bestellen. De trekhaak is niet voor aanhangwagens, maar voor mijn fietsendrager. Dit is dus niet mogelijk via de BMW dealer omwille technische redenen...

Mijn oplossing zou een drager voor de achterklep zijn (niet optimaal). Weten jullie of het bij dit of vorige model(len) mogelijk was om enkel de 'stekker' te laten monteren? Volgens de dealer zou dit wel mogen/kunnen, echter kon hij niet bevestigen of dit bij vorige ED modellen ook mocht/kon.

Alvast bedankt.

bratser

Bericht door bratser » 04 apr 2013, 20:12

Raar, 'k zie geen technische reden waarom er geen trekhaak zou kunnen op een ED en op een 330D wél.
mss gaat dan t verbruik enkele cc s omhoog!!
er zijn trouwens wel firma s die mooie trekhaken (wegneembaar) plaatsen aan minder dan de helft van de prijs van de electrische trekhaken van BMW. ik had daarnaa geïnformeerd, maar heb uiteindelijk de originele eruitgehandeld met de dealer.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Techniek”