Schroefset

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bmweber

Schroefset

Bericht door bmweber » 02 nov 2011, 21:29

goede avond,

Ik weet niet of dit bericht nog op het forum staat maar kon deze niet meer vinden vandaar dat ik het maar post.

Ik ben volgens mij een trotse eigenaar van een apex schroefset die zowel in hoogte als in hardheid verstelbaar is.
Nu is het probleem dat de voorkant veel te stug is en dat ik over de kleinste hobbels heen klap. Dat kan natuurlijk nooit goed zijn voor de ophanging.
Dus mijn vraag is kan ik de zachtheid/hoogte van zo'n setje makkelijk verstellen?

Ik hoor graag van jullie antwoorden/ervaringen.

Groeten,

Jan

bimmer-jeroen

Re: Schroefset

Bericht door bimmer-jeroen » 08 nov 2011, 22:31

vaak zit er bovenop de schokdemper (als deze idd in hardheid verstelbaar is) een wieltje waar + en - op staat. + is harder - is zachter. aan dit wiltje zit ee stokje die in de schokdemper een ventieltje losser of dichter zet. zodat je vloeistof makkelijker of moeilijker van de ene na de andere kamer gaat.
Nu ben ik niet zo thuis in Merk - kwaliteit van schroefsetjes, maar weet wel dat als je een goeie kwaliteit hebt dat je heb verneembaar zachter of harder kan zetten.
Bij goedkope kun je draaien tot je een ons weegt maar ik voel geen verschil.
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”