Kuren cockpit/vervangen/kmstand behouden???

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
nassje

Kuren cockpit/vervangen/kmstand behouden???

Bericht door nassje » 21 okt 2011, 14:21

BimmerRyderz,

Ik zit met de volgende probleem, sinds vandaag doet mijn cockpit raar.
De snelheidsmeter doet het of helemaal niet of gaat veelste snel (rollend met ligt gas geven ga ik volgens de meter 60 :gek: )
Na 500 meter heb ik ook nog eens 2km gereden :leip:

Ik heb begrepen dat dit gewoon aan de cockpit ligt.. nieuwe erin en klaar, maar hoe zit het met m'n kmstand???
M'n bimmer heeft nu origineel 155.XXX gelopen en dit wil ik graag zo houden
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

/\/\ats

Re: Kuren cockpit/vervangen/kmstand behouden???

Bericht door /\/\ats » 21 okt 2011, 16:03

Misschien is je meter bij het achterwiel gewoon stuk? of de bedrading daar vandaan naar je cockpit...
Je kunt trouwens ook even je cockpit testen, alle meters gaan dan hun complete cycle lopen en alle lichtjes gaan branden, in gewoonlijke situatie moet je KM/H teller in de zelfde snelheid als de toerenteller naar zijn maximale bereik lopen en weer terug,
zo test je de cockpit:

- Contact uit
- Trip reset knopje ingedrukt houden
- Contact op stand 1 ( nog steeds trip resetter vasthouden )
- (Cockpit voert nu test uit )

Als het goed is kun je door het testen van je klokken al het een en ander uitsluiten!

ik hoor graag de vorderingen :duim:

Gr.

Mats
Afbeelding
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren :W

AdE39

Bericht door AdE39 » 22 okt 2011, 13:14

Hallo beste Nassje,

Misschien de pulsgever in de bak defect, anders even laten uitlezen.
waarschijnlijk kan de km. stand gewoon terug gezet worden door iemand met een uitlees programma, en anders bij de dealer.
Dan heb je ook nog bewijsstukken dat de tellerstand echt helemaal correct is.

Ik kan me het best voorstellen, dat je dit een punt vind, je hebt helemaal gelijk in deze situatie, dan gaat het wel heel erg snel zo.

Dus het kan aan de teller liggen, wat ik haast niet kan voorstellen, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Ik heb het vage vermoeden dat het in de pulsgever zit in de bak.
Dat komt vaker voor dan een defecte teller.

Uitlezen kan dit euvel aan het licht brengen.

Succes. :duim:

Met vriendelijke groet,

Ad

j0eyv

Bericht door j0eyv » 22 okt 2011, 14:33

De teller dient opnieuw ingelezen te worden door de dealer. Geen probleem! Overigens kan dit ook zelf. De kilometerstand wordt dan uit de chip ingeladen op het display.

Kijk hier even
http://www.bimmerinfo.com/E36_OBC_tricks.htm" onclick="window.open(this.href);return false; en zoek dan naar het volgende stukje tekst:

Distance - used to compare odometer mileage in the EPROM vs. the coding plug. If the two values don't agree (for example, if one of these elements was replaced), the manipulation dot will illuminate. This function will synchronize the two readings to the highest value. Press and hold the reset button for 4 seconds, and the lower mileage reading will be overwritten by the higher, and the manipulation dot is cancelled.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

nassje

Bericht door nassje » 22 okt 2011, 14:44

Ik heb alwel mijn cockpit getest, maar reageerde gewoon goed.
6 uur sluit ik de zaak en dan ga ik ff de bimmer uitlezen en kijken wat er dan uitkomt.
I Let You Peeps Know!!
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

j0eyv

Bericht door j0eyv » 22 okt 2011, 14:46

Ik bedoel: als je de teller vervangt dien je de km stand opnieuw te laten inlezen. Die komt dan uit de EPROM chip. Maar via de link die ik je stuurde kun je het ook zelf doen ;)
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

nassje

Bericht door nassje » 22 okt 2011, 14:54

AdE39 schreef:Dus het kan aan de teller liggen, wat ik haast niet kan voorstellen, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Ik heb het vage vermoeden dat het in de pulsgever zit in de bak.
Dat komt vaker voor dan een defecte teller.

Uitlezen kan dit euvel aan het licht brengen.
Ik bedoelde het deel wat Ad aangaf ;)
Als dat niks helpt dan kijk ik weer ff verder

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”