Hallo, ben nieuw hier met mijn pas aangeschafte E36 328i
De wagen bevalt prima, maar ik heb er 1 probleempje mee, nl dat het originele alarm zonder reden af kan gaan.
Soms na enkele minuten, soms na vele uren stilstand.
Mijn vragen hierover zijn:
=kan het alarm systeem ook uitgelezen worden, en zo ja hoe?
=ik heb gevonden dat er in de achterdeur, waarvan de stelmotor voor de centrale vergrendeling niet meer werkt, er een of andere sensor zit, helemaal in de bovenrand , dus net onder het glas; wat is dat voor een sensor? is die voor het alarm?
=Ik heb ook ontdekt, dat het alarm af gaat, als ik heel voorzichtig die [achter]deur open doe, dan gaat al af als de deur ca. 1 cm uit het slot is; hoe werken de deurcontacten, en waar zitten deze precies? Zijn dat reedcontacten of zo?
=Er gaat ook een kabeltje boven in de deur verder naar boven, dus tussen de beweegbare achter ruit en het kleine vaste ruitje; heeft dat ook met het alarm te maken?
Zo, voor nu even genoeg vragen; hopelijk is er een van de leden die deze voor me zou kunnen beantwoorden, waarvoor dank alvast,
Groet,
Cor
Alarm gaat af [1995]
Alarm gaat af [1995]
E61 LCI 525i benzine, en:
E36 328 Touring benzine
E36 328 Touring benzine
Re: Alarm gaat af [1995]
Misschien is deze te scherp afgesteld. Is het origineel -af fabriek- alarm? Dan zou er boven je verlichting in de hemel een soort schroef/sensor moeten zitten om de gevoeligheid af te stellen. Zoiets dacht ik mij te herinneren. De andere sensors is best logisch. Als je deur open gaat wanneer het alarm actief is moet uiteraard het alarm af gaan..
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Vandaag aan het sleutelen geweest: het raam en het slot mechanisme er uit gehad, en de centrale vergrendeling van die deur werkt nu weer. In elk geval één resultaat
Ik schreef hierboven het volgende punt 2
Die sensor is dus een "raam dicht" melder; hoe dat verder zit weet ik op dit moment ook niet, maar kennelijk heeft het wel een terugvoeding op het alarm, vermoed ik.
Alle andere vragen zijn nog "open" voor antwoord van jullie
Cor
Ik schreef hierboven het volgende punt 2
Ik heb nu dus ook uitgevonden wat die sensor is: nadat ik het raam eruit had, bleek er een magneet blokje op de ruit te zitten. Als de ruit geheel opgedraaid is, dan schakelt dat magneetje dus kennelijk een reed-schakelaar of iets dergelijks.=ik heb gevonden dat er in de achterdeur, waarvan de stelmotor voor de centrale vergrendeling niet meer werkt, er een of andere sensor zit, helemaal in de bovenrand , dus net onder het glas; wat is dat voor een sensor? is die voor het alarm?
Die sensor is dus een "raam dicht" melder; hoe dat verder zit weet ik op dit moment ook niet, maar kennelijk heeft het wel een terugvoeding op het alarm, vermoed ik.
Alle andere vragen zijn nog "open" voor antwoord van jullie
Cor
E61 LCI 525i benzine, en:
E36 328 Touring benzine
E36 328 Touring benzine
De contacten bij de achterdeuren zijn de zwarte 'drukschakelaars' dichtbij het slot gedeelte.