Windscherm vraag
Windscherm vraag
Hallo forummers,
Ik heb afgelopen week een windscherm overgenomen voor de cabrio.
Als je de scherm uitklapt, moet deze dan vastgeklikt worden?
Nu kan je het scherm omhoog en omlaag klappen, zonder dat deze ergens vastklikt.
Ik vrees dat met het rijden straks, dat het scherm omlaagklapt nu...
Hoort dat zo, of moet ik wat verzinnen dat het scherm omhooggeklapt blijft?
Ik heb afgelopen week een windscherm overgenomen voor de cabrio.
Als je de scherm uitklapt, moet deze dan vastgeklikt worden?
Nu kan je het scherm omhoog en omlaag klappen, zonder dat deze ergens vastklikt.
Ik vrees dat met het rijden straks, dat het scherm omlaagklapt nu...
Hoort dat zo, of moet ik wat verzinnen dat het scherm omhooggeklapt blijft?
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Windscherm vraag
't is geen origineel BMW windscherm, maar wellicht heb je er iets aan:
- elrenegado
hmmmm daar zal ik straks ook eens naar kijken.
heb me cabrio pas 2 weken, en er zit ook een windscherm in.
Maar toen ik hem laatst snachts omhoog zette ivm een achterligger met irritante koplampen ketste die bij het eerste stoplicht weer naar benee bij het optrekken.
blijkbaar kan je hem dus vergrendelen met dat metalen beugeltje ofzo...
heb me cabrio pas 2 weken, en er zit ook een windscherm in.
Maar toen ik hem laatst snachts omhoog zette ivm een achterligger met irritante koplampen ketste die bij het eerste stoplicht weer naar benee bij het optrekken.
blijkbaar kan je hem dus vergrendelen met dat metalen beugeltje ofzo...
Ik heb dit ook bij mijn windscherm bij de meeste windschermen zijn de veertjes afgebroken die de scherm omhoog moeten houden. Nu weet ik dat er een reparatie set te verkrijgen is. maar weet zo het bestelnummer niet en ook niet of de dealer deze heeft.
de bovenste foto waar de veer moet zitten onderste foto reparatie set

Ik heb wel de handleiding voor de reparatie van de windscherm
de bovenste foto waar de veer moet zitten onderste foto reparatie set

Ik heb wel de handleiding voor de reparatie van de windscherm
Van die drukveer en dat glijstuk snap ik de werking. Ik snap even niet waar die beugel voor dient?
Waarschijnlijk is de windscherm die ik heb overgenomen een originele bmw scherm, aangezien de auto waar het vandaan komt van iemand was die zelf bij de dealert werkt.
Ik mis ook aan een zijde een kapje wat over het scharnier heen komt... waarschijnlijk dus voor wat op de afbeelding aangetoond wordt.
Morgen even kijken en wat plaatjes schieten.
Bedankt voor de foto's en het filmpje iig!
Waarschijnlijk is de windscherm die ik heb overgenomen een originele bmw scherm, aangezien de auto waar het vandaan komt van iemand was die zelf bij de dealert werkt.
Ik mis ook aan een zijde een kapje wat over het scharnier heen komt... waarschijnlijk dus voor wat op de afbeelding aangetoond wordt.
Morgen even kijken en wat plaatjes schieten.
Bedankt voor de foto's en het filmpje iig!
Als je op de bovenste foto kijkt zie je daar de drukveer schematisch getekend waar deze hoort te zitten maar dat is in de meeste gevallen afgebroken en dat kun je herstellen door dat metalen plaatje. Ik heb wel een uitgebreidere uitleg met meer foto`s stuur je mail adres maar even via pm en dan stuur ik je deze wel even toe
- elrenegado
Ah, nu snap ik het ook.
Ik zag gisteren al een stukje van een veer ertussenuit steken..
Als iemand het bestelnummer weet te achterhalen van dat reparatiesetje..... heel graag !!
Ik zag gisteren al een stukje van een veer ertussenuit steken..
Als iemand het bestelnummer weet te achterhalen van dat reparatiesetje..... heel graag !!
Die van mij klikt ook niet erg overtuigend ofzo hoor, gewoon gaan rijden en kijken of die neerklapt of niet :*
- elrenegado
doet die van mij dus wel....
had hem laatst snachts omhoog ivm irritante achterligger met verkeerd afgesteld xenon...
tot het eerste stoplicht... toen lag die weer plat bij het optrekken.
Haal hem van het weekend wel even uit de auto, eens zien wat we er van kunnen maken.
Vandaag gebeld met dealert,
die wist niets van reparatiesetjes hiervoor..... nee meneer, dat word een nieuwe.
Ja doeiiii.... niet bij de dealert
had hem laatst snachts omhoog ivm irritante achterligger met verkeerd afgesteld xenon...
tot het eerste stoplicht... toen lag die weer plat bij het optrekken.
Haal hem van het weekend wel even uit de auto, eens zien wat we er van kunnen maken.
Vandaag gebeld met dealert,
die wist niets van reparatiesetjes hiervoor..... nee meneer, dat word een nieuwe.
Ja doeiiii.... niet bij de dealert
Even met de foto naar de dealer of de auteur van de handleiding even mailen misschien dat hij kan helpen
De losse onderdelen op de foto zijn zelfgemaakte delen (behalve de veer dan)
- elrenegado
Ook goed.
Dan mijn volgende vraag.
Waar kan ik zo'n soort nokje vinden als op de foto (lees, wat kan ik als donor gebruiken)
Dan mijn volgende vraag.
Waar kan ik zo'n soort nokje vinden als op de foto (lees, wat kan ik als donor gebruiken)
Als je deze zelf kunt maken kun je er een handeltje van makenU-car schreef:De losse onderdelen op de foto zijn zelfgemaakte delen (behalve de veer dan)
- elrenegado
Ik ga er dit weekend mee aan de slag,
eerst eens bij ijzerwarenhandel en grote bouwmarkt snuffelen naar een alternatief voor de nokje op de veer.
strip kan ik zo maken van aluminium
eerst eens bij ijzerwarenhandel en grote bouwmarkt snuffelen naar een alternatief voor de nokje op de veer.
strip kan ik zo maken van aluminium