(Touring specifiek??) probleempje, lege accu...

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Henry320d
Contacteer:

Re: (Touring specifiek??) probleempje, lege accu...

Bericht door Henry320d » 11 mar 2009, 14:31

Fabian79 schreef:Vocht en electronica zijn niet echt vrienden, ik zou de kabelboom van de achterklep (scharnierende deel) even nakijken. Gebeurt veel vaker dat deze dooe de vele bewegingen een beetje gaar worden. Op het forum is dit ook al een x beschreven voor een seda, maar het principe is hetzelfde.

Als je sluiting in het knopje zou hebben zou de zekering er uit moeten branden.
Sluiting in het knopje zou betekenen dat het openings mechanischme continu aangestuurd wordt: dus ruit springt open. (behalve als de auto op het alarm staat.... Dan "trekt" ie de accu leeg?? Lijkt me ook niet eigenlijk)
Sluiting naar 0/aarde zou de zekering doen doorbranden.

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 11 mar 2009, 14:36

en de "computer" van de CV? Wellicht doet die steeds een puls geven om het ruitje te openen....

(ik zeg ook maar wat... :P )
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Henry320d
Contacteer:

Bericht door Henry320d » 11 mar 2009, 20:29

Quote verwijderd, zie regels gebruik citaten.

Moderatoropmerking Farl
Snap er de balluh meer van.... In de lunchpauze met een collega de schakelaar op de achterruit door gemeten, en daar voor de wisser etc gedemonteerd, kom ik thuis en ga de boel weer monteren, doet de schakelaar het weer..... (|
Vermoed dus toch een breuk ergens in de kabelboom of de draden......

Henry320d
Contacteer:

Bericht door Henry320d » 12 mar 2009, 13:26

Quote verwijderd, zie regels gebruik citaten.

Moderatoropmerking Farl
Te vroeg gejuichd, vanochtend deed ie het niet meer....

3Bimmers

Bericht door 3Bimmers » 12 feb 2011, 20:58

En, ben je hier uiteindelijk nog uit gekomen?

Ik heb hetzelfde op m'n cabrio. Elke keer dat ik de achterklep een keer open gehad heb (ongeacht of het nou met de sleutel of met het schakelaartje in de klep geweest is) blijft hij open ploppen. Moet vaak een keer of 5 de klep dichtgooien voor hij niet weer uit zichzelf open springt. Je hoort hem ook bzzp bzzzp schakelen met de klep open dan.

Soms doet het schakelaartje in de klep het ook niet en heb je de sleutel nodig om de klep open te maken.

Knap irritant hierbij is nog dat het dak ook niet open kan als de klep niet dicht zit. Heb al eens halverwege het openen van het dak voor een stoplicht gehad dat het hele boeltje stopte omdat die stomme klep weer eens open sprong.

Aangezien het bij mij zowel met sleutel als met schakelaar hetzelfde resutlaat geeft vermoed ik idd iets in de kabelboom. Of...???

Tips welkom!!

yourenotmytype

Bericht door yourenotmytype » 12 feb 2011, 21:54

Ik heb dit probleem ook! En dit kwam ik na 2min searchen tegen:
bjornc schreef:Kan je gelijk aan hebben, maar dit zegt BMW zelf over de Touring betreft mogelijke oorzaken:
Afbeelding

(Leuk he, ik heb een Touring van April 2002... waarom nou niet 3 maandjes jonger :X )
Ik denk dat dit wel een HELE grote hulp is... alleen... is de handleiding mij 99% duidelijk.... (volgende week ga k ff op onderzoek uit :) )

***edit***
als iemand dit gaat uitvoeren, misschien een DUIDELIJKE fotoshooot? :* :*

Henry320d
Contacteer:

Bericht door Henry320d » 13 feb 2011, 09:56

Die vond ik dus niet, maar dat komt waarschijnlijk omdat die reactie een jaar later geplaatst is....... ;)
Mijn touring staat inmiddels bij het demontage bedrijf, heb er hopelijk bij de nieuwe geen last van.... ( die heb ik later deze week pas...)

Ton 320D Touring

Bericht door Ton 320D Touring » 13 feb 2011, 17:46

Wij hebben dit probleem ook.
Vooralsnog zekering 58 eruit gehaald (ontsluiting achterruit) en verder zoeken naar filter en/of schakelaar.

3Bimmers

Bericht door 3Bimmers » 15 feb 2011, 23:08

Okeeej, WAAR zocht je en waarop?

Zou je nog eens 2 minuten zoeken kunnen wijden aan het probleem dat ik heb: achterklep van cabrio opent zichzelf vanzelf? (of even kunnen zeggen waar ik kan zoeken?)

THANKS!!!!

yourenotmytype schreef:Ik heb dit probleem ook! En dit kwam ik na 2min searchen tegen:
bjornc schreef:Kan je gelijk aan hebben, maar dit zegt BMW zelf over de Touring betreft mogelijke oorzaken:
Afbeelding

(Leuk he, ik heb een Touring van April 2002... waarom nou niet 3 maandjes jonger :X )
Ik denk dat dit wel een HELE grote hulp is... alleen... is de handleiding mij 99% duidelijk.... (volgende week ga k ff op onderzoek uit :) )

***edit***
als iemand dit gaat uitvoeren, misschien een DUIDELIJKE fotoshooot? :* :*

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”