MFL stuur in e36
MFL stuur in e36
Ik heb veel info gelezen over het plaatsen van een mfl stuur in een E36 en heb gezien dat het mogelijk is en ik zit te denken aan een van een e39 4spaaks en heb gezien dat ik dan alleen het airbag gedeelte op mijn stuur kan zetten ik heb zelf ook een 4spaaks en ik wil eigenlijk mijn eigen stuur houden omdat ik een hout look heb dus het omzetten van de airbag is geen probleem. Maar waar ik momenteel met zit en geen info over kan vinden is dat ik moet wel de sleepring met bedrading over zetten maar ben ik ook een stuurmodule nodig en is er een bedrading schema zodat ik dit kan aansluiten op mijn auto.
En zijn er mensen hier die dit wel eens hebben gedaan?
En zijn er mensen hier die dit wel eens hebben gedaan?
Re: MFL stuur in e36
Nou ik heb inmiddels al heel veel pdf files binnen over het stuur maar nog niet over het plaatsen in een e36 ben ook nog op zoek naar een schema hoe hij is aangesloten op een e38 of e39.
Ik heb al veel info binnen maar nog steeds geen bedradingschema`s van een e38 1995 ik hoop dat er nog een iemand is die dit voor me heeft. Verder gaat het wel goed met het stuur heb inmiddels al info binnen over wat voor onderdelen ik nog moet hebben dus daar ga ik nog achter aan, het stuur moet en zal gaan werken als ik alles klaar heb zal ik in het DIY een complete hanleiding achter laten hoe en wat ik heb gedaan met de benodigde schema`s en onderdeel nummers.
ik had even voor je gezocht op een programma wat ik van school heb, maar daar staan alleen elektrische schema's op van de algemene dingen.
ik hoop voor je dat het gaat lukken. lijkt me wel een mooie mod
ik hoop voor je dat het gaat lukken. lijkt me wel een mooie mod
-- Houdoe wanne --
Maar valt wel even tegen ben zelf wat schema`s aan het maken ik moet namelijk de cruise control module ook vervangen door een van een e38 dus deze zoek ik ook nog samen met een mfl module. Maar ik hoop dat het me allemaal lukt.
Even update
Ik heb inmiddels veel sloperijen gebeld en gemaild maar ik krijg weinig medewerking de modules kan ik om elke hoek van de straat wel aanschaffen maar de bedrading van de mfl stuur naar de mfl module deze kunnen of willen me ze niet mee helpen dus denk ik dat ik zelf maar op pad moet en auto`s gaan zoeken waar deze bekabeling in zit.
Ik heb inmiddels veel sloperijen gebeld en gemaild maar ik krijg weinig medewerking de modules kan ik om elke hoek van de straat wel aanschaffen maar de bedrading van de mfl stuur naar de mfl module deze kunnen of willen me ze niet mee helpen dus denk ik dat ik zelf maar op pad moet en auto`s gaan zoeken waar deze bekabeling in zit.
Mijn volgende stap is om de sloperijen bij langs te gaan en dan wil ik hem er dan inderdaad zelf uit halen
Even weer een update.
Ik heb momenteel de onderdelen allemaal binnen cruisecontrol module, mfl module, dashboard schakelaar, En de bmw radio cd43.
Ik heb momenteel een nieuwe schema gemaakt voor de cruisecontrol, radio kan zo worden aangesloten alleen moet er vanaf de radio een draad naar de mfl module. Ik ben nu druk bezig met de bedrading uit te zoeken van de mfl module dit ga ik zelf maken maar moet dan even een schema maken.
Als dit allemaal klaar is kan ik gaan beginnen met inbouwen en dan kan de test gaan beginnen.
Ik heb momenteel de onderdelen allemaal binnen cruisecontrol module, mfl module, dashboard schakelaar, En de bmw radio cd43.
Ik heb momenteel een nieuwe schema gemaakt voor de cruisecontrol, radio kan zo worden aangesloten alleen moet er vanaf de radio een draad naar de mfl module. Ik ben nu druk bezig met de bedrading uit te zoeken van de mfl module dit ga ik zelf maken maar moet dan even een schema maken.
Als dit allemaal klaar is kan ik gaan beginnen met inbouwen en dan kan de test gaan beginnen.
Vandaag even naar de sloop geweest en de stakers op gehaald wat ik nodig was en ben met mijn schema aan de gang gegaan en heb het radio gedeelte aan het werk vanaf het stuur en de verlichting van de knoppen werk ook allemaal. Dus nog even en dan heb ik alles aan het werk cruise control ga ik volgende week mee aan de gang.
Stomme vraag misschien, maar wat is een MFL stuur? Multifunctioneel met volume regeling etc?
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Ja dat klopt je kan met dit stuur je radio en cruisecontrol bedienen.
Ongeacht welke radio?
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
Je kan niet zomaar elke radio aansluiten je moet een radio hebben met een ibus systeem, er zijn andere merken die dit hebben maar welke dat weet ik zo niet ik heb zelf een originele bmw radio de cd43 gemonteerd
Ik heb alles werkend de cruisecontrol radio en stuur.
Het enige wat ik nog moet is de rem werkend maken op de cruisecontrol maar dat komt morgen wel.
Het enige wat ik nog moet is de rem werkend maken op de cruisecontrol maar dat komt morgen wel.