Winterbanden ja of nee

Wekelijks op woensdag een nieuwe BMW poll

Winterbanden ja of nee

Peiling eindigde op 12 jan 2021, 18:57

Ja: safety first
3
50%
Nee, zet je reden in de reacties
3
50%
 
Totaal aantal stemmen: 6

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Winterbanden ja of nee

Bericht door Robin » 09 feb 2021, 15:49

Ziet er goed uit Edward!

Ja, ben zelf ook flink aan het 'Fins Rally Rijden' geweest. Zelfde hier: smile van oor tot oor en hard op lachen. M'n vriendin vindt 't overigens ook wel leuk om er naast te zitten, gelukkig :p
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Re: Winterbanden ja of nee

Bericht door Jeremy » 09 feb 2021, 21:03

Oogt goed inderdaad!

Verder ben ik het helemaal met je eens, ook dat winterbanden geen vrijbrief zijn, maar het geeft toch net wel even een stuk meer grip tijdens het rijden en het remmen. Maar, wat je zegt, ik hou m’n hart vast als ik bij bijv. een stoplicht sta te wachten en ik “een jong ding” in een Aygo met volle vaart aan zie komen. Ik sta dan zelf toch ook in de “startblokken” om gas te geven als ze doorslipt. :emo:

Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

Re: Winterbanden ja of nee

Bericht door Edward » 10 feb 2021, 10:09

Dank heren! Bij diverse etalage's langsgereden op weg naar het werk van mijn vriendin. Deze blijven.

En nu weet ik wel... zoveel sneeuw is uitzonderlijk, maar meer spaken in de velgen en ik had vanochtend best wel veel moeite gehad om de velgen sneeuwvrij te maken :o Wat een ontzettende trillingen in het stuur. Velgbed van alle velgen zat vol bevroren sneeuw, dus alle vrijgemaakt. Ja sorry, ik ben met dit weer ook een kind :+

En inderdaad Jeremy... verkeerslichten en nu vooral bij wegen die nog niet de normale volle breedte hebben. Bestuurders die zonder kijken gedeeltelijk op de rechterbaan terechtkomen en daar rij jij dan als je niet goed geanticipeerd hebt. Anyway, mijn vriendin zegt dan zo lekker: "Zal wel weer een vrouw zijn :gekdoen:".

Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Re: Winterbanden ja of nee

Bericht door Jeremy » 10 feb 2021, 13:10

Ik moet zeggen dat de 18" mij ook steeds meer gaan aanspreken. Voorzien van Pirelli Sottozero II RFT banden, maar ik ben er erg tevreden over. Hiervoor de PA4's gehad en die waren gewoon goed, maar met mijn rijstijl zijn de Pirelli's net zo prima. Afremmen in de sneeuw is alsof er geen sneeuw ligt, insturen is direct en het afrolgeluid is nihil. Alleen Carbon Schwarz is net zo'n k*tkleur als Sapphire Schwarz. :emo:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Josh330
Berichten: 215
Lid geworden op: 19 aug 2018, 18:37
Locatie: Regio Arnhem

Re: Winterbanden ja of nee

Bericht door Josh330 » 10 feb 2021, 16:32

Ik wissel trouw elke winter na winterbanden en velgen! Niet alleen voor voor de grip maar ook omdat ik het zonde vind van de Alpina velgen haha. Uiteraard ook even gespeeld, ook meerdere keren vast gezeten :gek: maarja dat hoort erbij.
Rijstijl aanpassen nu is gewoon het belangrijkste en blijven rollen helpt ook erg mee.

Afbeelding
Afbeelding

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Winterbanden ja of nee

Bericht door ehombie » 10 feb 2021, 18:31

yup winterbanden met 16 inch ballonnen...(hoge band). gezien het wegdek in de winter ook meer te lijden heeft...(berichten van gaten in de weg vaak genoeg gehoord op nieuws)

gister door een begonnen/gevorerd gat gereden op de snelweg. als ik met mijn 19inch er door was gegaan...had ik denk ik een probleem. Wat gaf dat een knal zeg (reed maar 80)...man.

er stond al iemand op de vlugstrooknmet een kapotte band verder op.
en naruurlijk rijkswaterstaat gemeld. (ga zo kijken of het is aangepakt obv evt ander meldingen).
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Gebruikersavatar
Giovanni-21
Berichten: 176
Lid geworden op: 08 sep 2015, 20:45
Locatie: Den Haag

Re: Winterbanden ja of nee

Bericht door Giovanni-21 » 10 feb 2021, 20:21

Nu geen winterbanden, maar denk dat ik wel een setje ga halen voor (vanaf) volgend jaar.
In principe blijf ik lekker binnen met dit weer, gelukkig kan dat ook wel altijd met werk etc.
Maar om toch als back-up gewoon redelijk mobiel te blijven...

Met de zomerbanden was het afgelopen zondag absoluut niet te doen.
Vandaag op pad geweest, en dat ging op zich goed. Alleen een parkeervak in/uit parkeren is een drama.
Current BMW F36 420i LCI
Previous BMW E90 325i

- Een auto is meer dan een vervoersmiddel alleen -

Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

Re: Winterbanden ja of nee

Bericht door Edward » 11 feb 2021, 11:13

ehombie schreef: 10 feb 2021, 18:31yup winterbanden met 16 inch ballonnen...(hoge band). gezien het wegdek in de winter ook meer te lijden heeft...(berichten van gaten in de weg vaak genoeg gehoord op nieuws)
Duidelijk. Dit was de laatste aanwijzing om gewoon 17" te houden en niet naar 18" of erger 19" te gaan. Thanks!

Scheelt ook nog eens in de aanschafprijs. Mijn vriendin wil in de winter haar originele Style 97 gebruiken. Makkelijk schoon te houden en dan blijft de originaliteit toch wat behouden in de winter. De velgen worden voor de komende montage (2021/2022) opnieuw gespoten. Helaas wel een breedset... maar dat mag de pret niet drukken. Enige probleem is wel dat er zeer weinig premium-fabrikanten bandenmaat 245/40R17 produceren. Ik heb dan een tik dat ik voor en achter hetzelfde merk en type (profiel en eigenschappen) wil hebben, dus dan blijft qua prestaties Bridgestone over met de Blizzak LM005.

Tieme
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 feb 2021, 11:25

Re: Winterbanden ja of nee

Bericht door Tieme » 19 feb 2021, 17:03

Safety first, maar eigenlijk vooral zodat je keuze hebt uit twee mooie velgensets 😂

Jan90
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2021, 10:31

Re: Winterbanden ja of nee

Bericht door Jan90 » 04 mar 2021, 14:31

Ik weet niet zo goed hoe ik een nieuw bericht kan aanmaken. Dus ik hoop dat ik hier goed zit.

Normaal gesproken ga ik elk jaar met mijn gezin op vakantie, echter door alle coronaperikelen gaat het dit jaar, net zoals vorig jaar niet gebeuren. Hierdoor hebben mijn winterbanden bijna de hele winter bij de garage gelegen. Pas toen het voor een weekje ''winter'' was heb ik ze eronder laten zetten. Kosten € 42,35. Nu is de winter voorbij en kunnen de zomerbanden er weer onder. Kosten (waarschijnlijk ook weer) € 42,35.... Oftewel binnen één maand bijna € 85 aan een bandenwissel. Dit gaat mij een beetje te ver, maar ik heb onvoldoende ruimte om ze bij mij thuis op te slaan.

Nu hoor ik steeds vaker over all-season banden. Met deze banden mag ik in de winter naar Duitsland en dan hoef ik dus niet steeds mijn banden te wisselen. Mijn vraag is dan ook of er mensen zijn die ervaring hebben met dit soort banden? Is het net zo veilig? Maakt het meer lawaai? zijn er nadelen?

Stel de all-season banden zijn een goede optie, dan heb ik nog 4 velgen in de aanbieding.....

Plaats reactie

Terug naar “BMW poll van de week”