Onbalans X5M

Voor alle technische vragen over de BMW X5
rolant78
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2019, 13:20

Onbalans X5M

Bericht door rolant78 » 21 mar 2019, 13:36

Beste forumleden,

Ik ben nu ruim een jaar in bezit van een geïmporteerde X5M, al aardig wat kilometers mee gemaakt en ook al behoorlijk onderhoud aan gehad, sinds een maand of twee merk ik een enorm storende trilling/onbalans in de auto. De dealer zegt dat het niet in de motor of wielen (effect treed op bij zowel winter als zomer set, beide gebalanceerd) zit maar ergens in de aandrijving en dat zij niet de middelen hebben om hiervoor gericht diagnose te stellen. Wat ze kunnen doen is onderdelen vervangen in de hoop dat het iets oplost. Dit lijkt mij geen goede aanpak.

Ik ben opzoek naar een bedrijf die gericht opzoek kan naar de oorzaak van deze onbalans/trilling, kan iemand mij advies geven?

Wellicht nog nuttige informatie, de trillingen doen zich voor onder de volgende situaties:
Rustig accelereren tussen 40-60 km/u en tussen 120-140 km/u (meer een dof klapperend/dreunend geluid). (Bij meer gasgeven, terugschakelen, is het geluid ook weg)
Rond de 70-75 km/u en 100-105 km/u in comfort stand op cruisecontrol. (terugschakelen, naar sport stand of neutraal is de trilling ineens weg.)
Rond de 130-135 km/u in sport stand op cruisecontrol. (terugschakelen, naar comfort stand of neutraal is de trilling ineens weg.)

Als iemand een idee heeft wat dit specifiek zou kunnen veroorzaken hoor ik dit natuurlijk ook heel graag.

Alvast enorm bedankt.

m.h.
Berichten: 884
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: Onbalans X5M

Bericht door m.h. » 06 mei 2019, 16:57

Beetje laat, maar mogelijk heb je er nog wat aan

https://gg-autoservice.nl/cardan-as-balanceren/

Plaats reactie

Terug naar “BMW X5 (F15) Techniek”