Foutcodes hulp nodig

Voor alle technische vragen over de BMW X5
Frank538
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2021, 00:20

Foutcodes hulp nodig

Bericht door Frank538 » 17 feb 2021, 11:26

Beste forum leden,

Ik ben nieuw op dit forum want ik zoek wat antwoorden.

Ik heb een bmw x5 3.0si uit 2007, deze is altijd dealer onderhouden. Nu kwam er laatst het motor managment lampje aan(op mijn simpele obd2 scanner p0420 en p0430.), vervolgens ben ik naar de dealer geweest deze hebben ze uitgelezen en vertelde mij dat dit de katalysator of o2 sensor was of een lekke uitlaat maar ze verwachten een defecte katalysator van bank 1.

Hiervoor heb ik eerste bij de dealer de o2 sensor na de kat vervangen maar na 2000km kreeg ik weer het check engine lampje.

Dus dit zou betekenen dat de katalysator defect zou zijn.
Hiervoor maakte ze een offerte van €1800 wat ik erg prijzig vond voor iets wat niet direct effect geeft op mijn motor. Vervolgens ben ik online gaan kijken naar alternatieve oplossingen tegen het vervelende cel lampje. Hier heb ik een cel fooler gevonden met een mini katalysator deze zijn geplaatst op beide na kat o2 sensors. Vervolgens na een rit naar huis van circa 100km kreeg ik direct weer een cel en las ik hem direct uit en kreeg ik naast de p0420/0430 codes De code p2270.

Nu is mijn vraag aan jullie hebben jullie hier ervaring mee en wat kan ik het best doen?

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Foutcodes hulp nodig

Bericht door ehombie » 17 feb 2021, 22:36

Owww “de klassieke” kat efficiency bank...

km stand?
beoordelen of er misschien nog een lek is? Men zou evt nog kunnen twijfelen of de sensor goed functioneert (wordt de heater circuit aangestuurd)?
ja een cel fooler...heb er eens van gehoord. Hier zijn de meningen over verdeeld om het maar netjes te zeggen.
Ik weet niet wat de standaard praktijk is van de apk meester (bekijken ze alleen de obd monitors dmv uitlezen)....maar volgens mij ga je “nat” als ze de 4gasmeter gaan gebruiken. Of ze zien de fooler zitten als ze de wagen hoog hebben, Mag je nog de kat vervangen.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Plaats reactie

Terug naar “BMW X5 (E70) Techniek”