Ruitenwissers automaat

Voor alle technische vragen over de BMW X5
Tone
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2018, 05:02

Ruitenwissers automaat

Bericht door Tone » 29 jan 2018, 12:24

Hallo,

Ik heb het volgende probleem; toen ik op de terugweg was van wintersport gingen in Duitsland de ruitenwissers opeens haperen. Na 2 minuten deden ze niets meer, auto even aan/uit gezet toen deden ze het weer. Maar na 2 minuten het zelde verhaal. De ruitensproeier bleef opeens ook constant sproeien. En de ruitenwissers deden helemaal niets meer, heel onregelmatig 1 slag. In de stromende regen:-( auto aan de kant gezet en zekeringen na gekeken. Dit was allemaal in orde. Toen heb ik het ruitenwisserrelais eruit getrokken en contactjes even schoon gemaakt. Terug gezet en toen deed de ruitenwisser helemaal niets meer en ook de snelheidsmeter niet.
Bmw bij een lokale dealer neergezet (oudejaarsdag) Huur auto via verzekering gekregen en naar huis gereden.
Eerste week werd de auto afgeleverd bij mijn dealer/garagebedrijf. Ruitenwisser motor was stuk en ik had de relais er verkeerd ingezet. :nee: deze is ook vervangen.
Maar nu komt het;
Met de proefrit deed de aotomaat opeens heel raar. Schokken enzo dat je er niet normaal mee kan rijden. Terwijl hij daarvoor perfect reed. Heeft het één (ruitenwisserrelais met het andere(automaat) te maken.

Gr ton

Tone
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2018, 05:02

Re: Ruitenwissers automaat

Bericht door Tone » 30 jan 2018, 15:39

Ik ben er zelf al voor 99% zeker uit.
Toen ik het ruitenwisserrelais eruit heb gehaald langs de autobahn regende het heftig. En is er hoogst waarschijnlijk vocht in het kastje gekomen waar het relais inzit. Naast het ruitenwisser relais in het zelfde kastje zit namelijk de EGS module die de automatische versnellingsbak aanstuurt. Vocht en electronica gaat niet goed samen, dus nu zorgen dat eerst de boel goed droog word.


EGS module bmw x5 3.0i
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW X5 (E53) Techniek”