Motor vastgelopen tijdens testrit na olieservice

Voor alle technische vragen over de BMW X3
Master25
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2021, 09:44

Motor vastgelopen tijdens testrit na olieservice

Bericht door Master25 » 08 jan 2021, 13:25

Goedendag

Ben (nog)in het bezit van een X 3 van 2008. De motor van deze auto heeft 3 ton gelopen en is afgelopen dinsdag vastgelopen tijdens een testritje door de monteur. De olieservicebeurt was reeds uitgevoerd dus olie te weinig lijkt me onwaarschijnlijk. Nu las ik net iets over de swirlkleppen in de inlaat, als deze afbreken gaat het ook niet echt goed.... Maar nu komt de hamvraag, als dit bij meerdere type motoren voor kan komen , is er dan al eens iemand geweest die de fabrikant van de motor aansprakelijk heeft gesteld? Immers het onderdeel zit op een plaats die door niemand zonder enige kennis is kan vinden laat staan uitwendig tecontroleren. Graag een reactie.

Master25
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2021, 09:44

Re: Motor vastgelopen tijdens testrit na olieservice

Bericht door Master25 » 08 jan 2021, 13:56

Hey daar.

Net telefoontje gehad betreffende de situatie. De hogedrukpomp was het probleem. na bijna alles uit elkaar gehaald te hebben waarbij weinig vreemds te zien was, geen kapotte krukaslagers, problemen met swirlkleppen de storing gevonden, de pomp vervangen en het spul loopt weer als vanouds! De financiele kant is ook voor mij naar tevredenheid geregeld dus....Hulde voor deze garageman, bmw liefhebber!

W. Werkman

Plaats reactie

Terug naar “BMW X3 (E83) Techniek”