E34 hulp gezocht - hopeloos

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
bimmerman34
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:22

E34 hulp gezocht - hopeloos

Bericht door bimmerman34 » 04 aug 2016, 20:31

Beste forumleden,

Heb recent een E34 M50TUB20 1995 (125000 km) aangekocht, en zelf de auto wat in orde gebracht, motorisch/technisch gezien heb ik;
- brandstoffilter (MANN)
- luchtfilter (MANN)
- nieuwe GATES riemen
- nieuwe belt tensioner (riemspanner)
- nieuwe pulley voor riemspanner van de A/C
- nieuwe waterpomp (HEPU)
- nieuwe ventilatorkoppeling (SACHS) en ventilatorbladen
- koelvloeistof flush (-35C dus ca. 50/50)
- rubberen intake boot juist na de MAF en wat vacuumleidingen
- CCV stuk en leidingen

Problemen:
1. Hetzelfde, ongelofelijk irritante fluitgeluid blijft. Het is een constant fluitgeluid, dat afhankelijk is van de RPM. Echter, als men aan het stuur draait, dan verdwijnt het gefluit juist. Ik heb 2 opnames gemaakt, één met het motorgeluid met af en toe wat throttle, en één terwijl ik af en toe aan het stuur draai. Het lijkt van onder de intake manifold te komen, misschien de ICV? maar waarom zou die afhankelijk van de RPM zijn? Deze ICV is tenslotte op een afschuwelijke locatie te vinden, dus begin ik er niet zomaar aan (moet intake manifold eraf halen etc...)

http://www.filedropper.com/whistling-throttle
http://www.filedropper.com/whistling-steering

2. er blijft een kleine "wobble" in de bladen van de ventilator, zelfs nadat ik alles vervangen heb, ongeveer een wobble van 5 mm. De koppeling van de ventilator lijkt dit niet te doen.

3. Wanneer ik het koelingssyteem wou ontluchten, deed er zich iets raar voor. Als ik de coolant bijgevuld heb, tot aan de "KALT" markering, en dan de motor aanzet, dan daalt de coolant level niet, terwijl dit dit wel zou moeten doen? Ook heb ik altijd iets vreemd voor; telkens als ik wat gereden heb, als ik dan de coolant level check, is de coolant "weg", nl. het reservoir is bijna leeg. Als ik dan de reservoirdeksel EN bleeding screw verwijder, stijgt hij terug naar exact hetzelfde coolant level bij "KALT". Hoe kan dit en wat kan het probleem zijn? Hoe krijg ik dit systeem ontlucht?

Ik heb veel opgezocht maar helaas vind ik zo geen specifieke info dus hoop ik dat jullie één al dan niet al mijn problemen zouden kunnen oplossen.

Terug naar “BMW 5 Serie (E34) Techniek”