vervangen deurvanger 730i model

Voor alle technische vragen over de BMW 7 Serie
johnvdhoven
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2015, 21:28

vervangen deurvanger 730i model

Bericht door johnvdhoven » 09 jul 2015, 21:41

Graag wil ik weten of her mogelijk is deze te vervangen??

4mrpeb
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2017, 16:25

Re: vervangen deurvanger 730i model

Bericht door 4mrpeb » 12 nov 2017, 16:36

Je zal het probleem nu wel hebben opgelost maar als het een E65 is dan hoef je de deurstand/vanger niet te vervangen je kan deze goed repareren. Deurbekleding loshalen ! pas op met de airbag! dan de M10 bout dop 17 losdraaien en de cilinder iets omhoog trekken. Het oude schuimkussen valt er nu wel uit of is al helemaal vergaan. Neem van een schokdemper een bovenste montagerubber snij of zaag er aan twee zijden een klein plakje af daarna ga je naar de deurvanger met het rubber, een waterpomptang en WD40.
Het rubber inspuiten met WD40 het rubber vanaf de onderkant in de ovale sleuf leggen en met de waterpomptang aanknijpen als het rubber er half in zit dan met een schroevendraaier de rest van het rubber in de sleuf duwen.
De bus schoonmaken en inspuiten met WD40 ,in het gat duwen en de bout er in vastdraaien en het werkt nu beter dan nieuw.
succes voor de gebruikers ik heb al een paar deuren gedaan.

Jeroen Bakker
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 aug 2017, 18:54

Re: vervangen deurvanger 730i model

Bericht door Jeroen Bakker » 21 nov 2017, 18:43

Bedankt voor de tip. Ik heb hetzelfde probleem. Kussens zijn compleet verdwenen. Heb gezocht maar volgens mij zijn deze niet los te bestellen of weet jij toevallig iets?
Zo niet ga ik ook zelf iets fabriceren.

Jeroen Bakker
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 aug 2017, 18:54

Re: vervangen deurvanger 730i model

Bericht door Jeroen Bakker » 08 dec 2017, 15:22

Bedankt voor de tip. Paar schokdemperrubbers besteld en deze aangepast zoals beschreven en gemonteerd. Helemaal goed.
Had wel gezien dat de originele wel los te bestellen zijn. Kosten wel eur 90. Google maar eens op: E65 door brake repair kit

Plaats reactie

Terug naar “BMW 7 Serie (E65 / E66) Techniek”