upgrade E38 van MK1 naar MK3 incl U.L.F. en CP600

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
erikkoudijs
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2011, 22:07

upgrade E38 van MK1 naar MK3 incl U.L.F. en CP600

Bericht door erikkoudijs » 23 mei 2011, 23:47

:gekdoen:
afgelopen zaterdag is het gelukt............
http://www.bmw7forum.nl/viewtopic.php?f=39&t=6778

erikkoudijs
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2011, 22:07

Re: upgrade E38 van MK1 naar MK3 incl U.L.F. en CP600

Bericht door erikkoudijs » 24 mei 2011, 08:09

Mannen, ik wil geen reclame maken voor deze mannen, maar doe het toch :gek:
ze werken in Apeldoorn het zijn Arda en Musstafa Seydi.
Ze hebben heel veel audio spullen alleen maar BMW OEM en kunnen alle BMW's programmeren vanaf 1996 tot 2008
en bouwen dusook ULF module's in een e38 uit 1994 zoals die van mij.
zijn email= bmwforlive@live.nl :amen:

Gebruikersavatar
Opt1mus
Berichten: 7302
Lid geworden op: 26 okt 2007, 22:29
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: upgrade E38 van MK1 naar MK3 incl U.L.F. en CP600

Bericht door Opt1mus » 24 mei 2011, 08:22

Je link is alleen te lezen las je member bent, wellicht is het handiger het topic hier volledig te plaatsten?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

erikkoudijs
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2011, 22:07

Re: upgrade E38 van MK1 naar MK3 incl U.L.F. en CP600

Bericht door erikkoudijs » 24 mei 2011, 18:04

De ombouw van mijn 750i uit 12/1994

Zaterdag 21 mei om 17.00 kwam ik aan bij Arda en broer……in Apeldoorn
Alwaar zij een dubbele autobox hebben gehuurd waar ze ongeveer alles van de BMW hebben
En weten in te bouwen met de groots mogelijke liefde voor de BMW’s.
Ze halen hun onderdelen uit Duitsland waar ze uitgebouwd worden uit de bmw die verkocht worden naar saudi arabie en dat soort landen waar de systemen schijnbaar niet werken.
We starten met de foto van de standaard DSP1 met mk1 systeem.
Dit is het de eerste foto, orginele mk2 met de 6 cd wisselaar P en de bm23 radio module…
De uitbouw door Muss
De P wisselaar met de aansluiting die dus niet op de CP600 past balen dus! Maar Arda en ………..hebben het aan de praat gekregen door een voeding te regelen en via de digitale dsp coax audio aangesloten.

de BM 23 uitbouwen en vervangen door de BM 24+tmc
Zodat de CP600 van Frank Rentier ook ID tags leest in het display, werkt nog niet met de BM23 misschien na de zomer hebben ze een versie die werkt op een BM23 nu nog niet.
Hierboven maakt Arda de kabel klaar voor inbouw van de ULF of U.L.F(bluetooth module) die normaal niet past om mijn auto, maar wel met de kabel van Arda!! Super.
Hij maakt de orginele hoorm los van het systeem anders werkt de ULF niet.
De twee broers aan het werk!
De twee broers aan het werk!
Nu word de aangepaste ULF kabel getest en aangesloten aan de bekabeling en tevens de aanpassing van mk1 naar mk3 kabels, getverderrie wat hadden we een lol samen,toen nog wel……

Hierna hebben ze alles eerst los ingebouwd en getest..spannend de - accu pool er weer en…..
Alles start op de CP600 begint gelijk te spelen met mp3 IDtags op mijn display en op de navigatiemonitor super
Maar dan gaat het fout, de radio doet helemaal niets geen geluid, hmm denken we de bm24 moet dan kapot zijn?
Ze rijden snel naar hun opslag 20 minuten rijden en halen een andere BM24 op inbouwen en dan……weer niets geen geluid op de radio, de rest werkt prima….. wat nu. Ik stel voor om Frank te bellen omdat hij al vele ingebouwd heeft.
Met geduld van een engel geeft hij elk telefoontje trouw antwoord trouwens, hij denk mee en zegt dat hij een keer eerder heeft meegemaakt en toen hebben ze een andere dsp versterker ingebouwd en toen werkte het wel, hij weet niet meer of ze versterker moesten coderen op de auto. Volgens broer ……. Is het niet mogelijk om een DSP2 versterker In te bouwen want deze PFL is met hun apparatuur niet te coderen daar is deze versie E38 te oud voor. Wat er dan gebeurt is dat het systeem een minuutje werkt en dan is alles dood! Vertwijfeld vraag ik Arda wat mijn opties zijn…. Ik heb nog een goede 6 cd wisselaar liggen die helemaal werkt(die van mij werkt alleen de cd 1,5 en 6) dan bouwen de BM23 terug en dan heb je een MK3 zonder TMC met originele wisselaar, zegt hij? Ik vind dat natuurlijk balen want ik ben een muziek gek en die BM600 is helemaal super en slaat bovendien niet over. Inmiddels is het 20.00 uur . de andere optie is dat ik een LEAR DSP2 versterker op ga halen en dat we dat toch proberen. Ik zei toen, laten we dat doen!. Broer …. Gaat weer 20 minuten rijden naar de opslag en komt terug met de DSP2 Lear versterker en de wisselaar die wel werkt voor de zekerheid. Alles weer aangesloten met de nieuwe versterker fingers crossed allemaal wachten we af op de radio na 1 minuut dood is….. na 2 minuten zeggen we blij tegen elkaar HET WERKT!!. Na veel denken lijkt het dat omdat de bm24 normaal met een lear versterker samen werkt dus daarom misschien de codering niet nodig is. Het geluid is tevens veel voller,gaaf! Dan begint het netjes inbouwen van alles, en dat kunnen deze twee vrienden met originele stoffen bmw isolatie tape word alles netjes gebundeld en op lengte gemaakt, hier word echt de tijd voorgenomen, en Arda en …….. zijn net zo blij als ik.

En om 11.30 zijn we allemaal blij, zeker ik, en gaan even met de bmw naar de MCdonalds inmiddels errug hongerig en nog niets gegeten. Mooi he die BMW.s
Afbeelding
erikkoudijs
Laatst gewijzigd door erikkoudijs op 10 nov 2013, 20:09, 2 keer totaal gewijzigd.

erikkoudijs
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2011, 22:07

Re: upgrade E38 van MK1 naar MK3 incl U.L.F. en CP600

Bericht door erikkoudijs » 24 mei 2011, 18:08

Als juliie OEM spullen nodig hebben zijn deze mannen de eerste die je moet bellen, ze werken super en kunnen ook uitlezen programmeren alle bmw's vanaf 1996 tot 2008 zeg maar!
email: bmwforlive@live.nl
:love: :gekdoen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 7 Serie (E38) Audio, navigatie en iDrive”