BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Oude bekrachtiger heeft een abs druk sensor.
De nieuwe van een Z3 niet.
Hoe minder gaten in het huis hoe minder plek om te lekken. En abs heb ik sowieso niet meer
De nieuwe van een Z3 niet.
Hoe minder gaten in het huis hoe minder plek om te lekken. En abs heb ik sowieso niet meer
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Weet jij toevallig watvoor soort felsrand op de remleidingen van de e36 worden gebruikt?
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Natuurlijk
Type 'F'. Bestel ze altijd hier, kwaliteit en prijs zijn zeer goed. Ze hebben ook de juiste t-stukken etc.
https://auprotec.com/bremsleitung-kunif ... lt-m10-x-1
Type 'F'. Bestel ze altijd hier, kwaliteit en prijs zijn zeer goed. Ze hebben ook de juiste t-stukken etc.
https://auprotec.com/bremsleitung-kunif ... lt-m10-x-1
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Ziet er goed uit, thx. Een DIN felsrand zie ik, wil ze zelf gaan felsen namenlijk. Alhoewel die leidingen qua kosten enorm meevallen
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Zelf doen is bijna niet lonend, behalve het buigen dan.
Na flink wat werk zit de nieuwe rembekrachtiger erin, deze is een stuk dunner waardoor er ook wat meer ruimte vrij is gekomen. Die lelijke sensor zat altijd in de weg.
Kan nog geen testrit maken maar de boel werkt naar behoren en het pedaalgevoel lijkt een stuk fijner.
Oude dempers vs nieuwe dempers
Na flink wat werk zit de nieuwe rembekrachtiger erin, deze is een stuk dunner waardoor er ook wat meer ruimte vrij is gekomen. Die lelijke sensor zat altijd in de weg.
Kan nog geen testrit maken maar de boel werkt naar behoren en het pedaalgevoel lijkt een stuk fijner.
Oude dempers vs nieuwe dempers
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Kwam je verder nog gekke dingen tegen met het vervangen van de hoofdremcilinder? Ik moet die van mij ook gaan vervangen ivm E46 330 remmerij. Uiteraard is een hoofdremcilinder uit een auto zonder motor halen wat makkelijker dan uit een complete auto halen
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Het zijn 2 bouten en 2 leidingen, kan niet missen
Aan de draagarmen verstelbare stabi-links gemonteerd om de stabistang verder van de stuurbekrachtigingsleidingen weg te houden. Plus meer controle en instelmogelijkheden
Remmen vervangen, de bite bij gegroefde schijven is wat mij betreft toch het beste (optisch niet...)
Aan de draagarmen verstelbare stabi-links gemonteerd om de stabistang verder van de stuurbekrachtigingsleidingen weg te houden. Plus meer controle en instelmogelijkheden
Remmen vervangen, de bite bij gegroefde schijven is wat mij betreft toch het beste (optisch niet...)
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Door de nieuwe dempers komen de veren achter los in de schotel bij het opkrikken.
Om dit tegen te gaan verhoogde veerpootlagers besteld (ze maken toffe dingen in de USA)
Het montagepunt van de demper komt nu een paar cm hoger te liggen.
De standaard stabilisatorlinks achter zijn ook te lang, deze zijn een centimeter korter en veel stijver
Om dit tegen te gaan verhoogde veerpootlagers besteld (ze maken toffe dingen in de USA)
Het montagepunt van de demper komt nu een paar cm hoger te liggen.
De standaard stabilisatorlinks achter zijn ook te lang, deze zijn een centimeter korter en veel stijver
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Gaaf design. Zit er poly urethaan tussen die demper lager?
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Yep 90 shore.
Balans is perfect met de achterste stabi in de hardste stand. Auto stuurt zo vlak, heerlijk
Foto van zaterdag vergeleken met foto oude setup:
Balans is perfect met de achterste stabi in de hardste stand. Auto stuurt zo vlak, heerlijk
Foto van zaterdag vergeleken met foto oude setup:
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Omdat we straks 2 weken bij de Ring zijn heb ik de net gemonteerde RC5+ blokken vervangen door RC6 blokken.
Meer bite! Niet echt geschikt voor buiten het circuit maar afgezien van het stof doen ze het prima op straat.
Verhoogde veetpootlagers gemonteerd. De stofhoezen van de schokdemper zijn Renault Clio stuurstangrubbers.
De beugel hoort eigenlijk aan de bovenkant maar dat gaat niet vanwege de nieuwe veerpootbrug.
Driftking veerpootbrug die iets ovaal geslepen moest worden om over de bevestigingspunten te passen. Normaal zakken de struts iets in als de wagen op z'n wielen rust, deze BMW is echter zo stijf dat er nul beweging in zat.
Meer bite! Niet echt geschikt voor buiten het circuit maar afgezien van het stof doen ze het prima op straat.
Verhoogde veetpootlagers gemonteerd. De stofhoezen van de schokdemper zijn Renault Clio stuurstangrubbers.
De beugel hoort eigenlijk aan de bovenkant maar dat gaat niet vanwege de nieuwe veerpootbrug.
Driftking veerpootbrug die iets ovaal geslepen moest worden om over de bevestigingspunten te passen. Normaal zakken de struts iets in als de wagen op z'n wielen rust, deze BMW is echter zo stijf dat er nul beweging in zat.
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Auto 2x te zien in de vlog van Misha
13:25 + 14:43
13:25 + 14:43
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Slang van de stuurbekrachtiging ging lek op de Ring.
Alle slangen, dichtringen en een nieuw vaatje gekocht.
Stuurhuis ook vervangen (stuurkogels laten zitten ivm uitlijning)
Gelijk nieuwe M3 volrubber draagarmrubbers gemonteerd
Alle slangen, dichtringen en een nieuw vaatje gekocht.
Stuurhuis ook vervangen (stuurkogels laten zitten ivm uitlijning)
Gelijk nieuwe M3 volrubber draagarmrubbers gemonteerd
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Als nieuw
Zeker die leidingen compleet doorgerot?
Zeker die leidingen compleet doorgerot?
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Gat in de slang van pomp naar stuurhuis