olie pijlen i drive

Voor alle technische vragen over de BMW 6 Serie
Mentaltheo
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 feb 2021, 13:57

olie pijlen i drive

Bericht door Mentaltheo » 26 feb 2021, 16:36

Hallo
wie kan mij helpen in kan in mijn i drive niet vinden wat de oliestand is zie alleen wanneer hij een beurt nodig heeft volgens boekje moet je kunnen zien wat t olie pijl is aan de groene blokjes dit kan ik niet bij mijn i drive weet iemand raad jammer dat we geen gewone pijstok meer hebben wat was hier mis mee

Mvgr Theo

Vespaman
Berichten: 99
Lid geworden op: 24 dec 2018, 12:07

Re: olie pijlen i drive

Bericht door Vespaman » 27 feb 2021, 19:39

Via het menu, naar voertuig gaan. werkt alleen bij draaiende motor en als de olie warm is. Afhankelijk van je bouwjaar geeft hij inderdaad blokjes aan, of alleen de mededeling, OK.
Ouderwets oliepeilen is er inderdaad niet meer bij.
Ach nog even en dan rijden we allemaal elektrisch, dan is olie peilen net zo nostalgisch ;) als met de hand aanslingeren via de voorkant van de auto. :)

Gebruikersavatar
vincent h
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2020, 23:04

Re: olie pijlen i drive

Bericht door vincent h » 27 feb 2021, 22:28

Voordat je in het menu komt waar alle service vinkjes al dan niet ok staan moet je de i-drive knop 1x naar boven of beneden trekken/duwen. (Weet uit mijn hoofd even niet welke kant op) daar kan met de draaifunctie bij het oliepeil (status) komen.

Om een goeie meting te krijgen kan je het beste kijken als je wat langer onderweg bent. Na ca.25km is de olie warm maar kan de meting nog afwijken.

De v8 geeft zelf aan wanneer er een liter bij moet.

Ik heb dit pas voor het eerst gehad.
Na de melding een halve liter toegevoegd. Met de olie net op temperatuur 95-100grd.C stonden er weer 5 blokjes echter na wat langer rijden stonden er nog maar 3. Een dag later de 2e halve liter toegevoegd. Na ca. een uur rijden op de snelweg gecheckt. Alle 5 de blokjes groen. Ook na meerdere keren controleren.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 6 Serie (E63 / E64) Techniek”