auto te openen zonder sleutel

Voor alle technische vragen over de BMW 2 Serie
reiniertc
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 mar 2016, 11:53

auto te openen zonder sleutel

Bericht door reiniertc » 03 nov 2016, 12:08

Vannacht om 03:02 heb ik ongewenst bezoek gehad in mijn auto, door een persoon van circa 1,80 meter die kwam aanrijden op een fiets. Alles is gefilmd en wat ik zag is de moeite waard om te delen:
de persoon fietst langs de auto, waarbij de auto ontgrendeld wordt. Hij/zij parkeert de fiets, gaat vier minuten neuzen in de auto en fietst weer weg.
De auto (een F45 uit 2015) wordt dus op afstand geopend, zonder sleutel. Het alarm is daarmee ook uitgeschakeld. Wees gewaarschuwd: laat niets in je auto liggen!

mocht je t willen zien:
https://www.dropbox.com/s/conyfv05o19it ... 2.mp4?dl=0

ps: ik heb beide sleutels hier voor me liggen, het is dus ook niet zo dat er ergens een verloren sleutel is gebruikt

Gebruikersavatar
e39-528i
Berichten: 327
Lid geworden op: 03 mar 2010, 21:02
Locatie: spijkenisse

Re: auto te openen zonder sleutel

Bericht door e39-528i » 03 nov 2016, 13:32

Zo,.. dat is lekker dan :nee:

Gr.Joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967

--help
Berichten: 739
Lid geworden op: 26 mar 2013, 12:07

Re: auto te openen zonder sleutel

Bericht door --help » 07 nov 2016, 09:33

Wow! Dat is ernstig! Al met BMW gedeeld deze informatie? Zou graag een uitleg horen van ze, ik heb hetzelfde alarm systeem.
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

reiniertc
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 mar 2016, 11:53

Re: auto te openen zonder sleutel

Bericht door reiniertc » 07 nov 2016, 09:55

ik heb bmw via facebook om een reactie gevraagd. Het filmpje is intussen 600+ keer bekeken, maar geen reactie van BMW. Ik ga ze deze week per mail vragen om een reactie.

De dealer wist me te vertellen dat ze de laatste tijd veel van dit soort meldingen krijgen en hebben het vermoeden dat de optie "Comfort access" wodt gemanipuleerd (omdat alle meldingen betrekking hebben op modellen met die optie)

--help
Berichten: 739
Lid geworden op: 26 mar 2013, 12:07

Re: auto te openen zonder sleutel

Bericht door --help » 07 nov 2016, 14:56

Auch ... ik heb ook comfort access. Ik denk dat ik die van mij voortaan in de garage ga zetten! :|

Edit: Dit is het checken waard; http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1483070
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

Gebruikersavatar
BrianGT
Berichten: 807
Lid geworden op: 13 feb 2012, 20:09
Locatie: Rotterdam

Re: auto te openen zonder sleutel

Bericht door BrianGT » 07 nov 2016, 15:08

Plaats de video op Youtube, dan kan ik een item aanmaken op de homepage er over.
Afbeelding

reiniertc
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 mar 2016, 11:53

Re: auto te openen zonder sleutel

Bericht door reiniertc » 07 nov 2016, 15:11

BMW heeft er met een man of 6 naar gekeken en hun conclusie is dat de auto niet op slot moet hebben gestaan, want:
  • - de alarmlichten knipperen niet mee bij het langsfietsen. Hij zou dus al van het slot zijn
    - ze zien de fietser bukken bij mijn auto en die erachter (ik zie dat overigens niet(
Tegelijkertijd kreeg ik het advies om de sleutels in een metalen blikje te bewaren in huis, omdat ze vermoeden dat het signaal van de sleutel tbv comfort access op afstand kan worden opgevangen, gekopieerd en vervolgens uitgezonden om zo zonder sleutel de deur te openen.
De optie Comfort Access uitzetten kan niet :-(
Laatst gewijzigd door reiniertc op 07 nov 2016, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
BrianGT
Berichten: 807
Lid geworden op: 13 feb 2012, 20:09
Locatie: Rotterdam

Re: auto te openen zonder sleutel

Bericht door BrianGT » 07 nov 2016, 15:13

De nieuwste technieken is niet altijd gelijk aan verbetering. Naar mate er meer digitaal word zullen hackers steeds meer terrein winnen.
Afbeelding

--help
Berichten: 739
Lid geworden op: 26 mar 2013, 12:07

Re: auto te openen zonder sleutel

Bericht door --help » 07 nov 2016, 15:31

reiniertc schreef:BMW heeft er met een man of 6 naar gekeken en hun conclusie is dat de auto niet op slot moet hebben gestaan, want:
  • - de alarmlichten knipperen niet mee bij het langsfietsen. Hij zou dus al van het slot zijn
    - ze zien de fietser bukken bij mijn auto en die erachter (ik zie dat overigens niet(
Tegelijkertijd kreeg ik het advies om de sleutels in een metalen blikje te bewaren in huis, omdat ze vermoeden dat het signaal van de sleutel tbv comfort access op afstand kan worden opgevangen, gekopieerd en vervolgens uitgezonden om zo zonder sleutel de deur te openen.
De optie Comfort Access uitzetten kan niet :-(
Er worden steeds meer dingen gelogged in de auto, is het niet na te gaan of dit werkelijk is geweest? Want de deurklink verlichting ging aan terwijl de mannen niet aan de auto hebben gezeten. Het klinkt meer alsof BMW weet wat er aan de hand is, maar niet willen zeggen.
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 2 Serie (F45 / F46) Techniek”