F30 NBT 6.5" Upgrades

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Mark_W
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2020, 09:26

F30 NBT 6.5" Upgrades

Bericht door Mark_W » 17 aug 2020, 17:17

Dit is mijn eerste post hier - en ik heb me nog niet voorgesteld. Recent heb ik een tweedehands F30 gekocht - maar die is nog niet binnen. Zodra die er is komt het voorstelrondje. In het kort, de laatste jaren vooral Audi gereden maar wat langer geleden naar volle tevredenheid ook in een E90 gereden en nu weer terug. Ik heb genoeg plannen voor de nieuwe F30, maar allereerst komt toch voor mij Carplay - liefst met 8.8". Ik rijd er al jaren met volle tevredenheid naar - en wil dat zeker blijven doen. De F30 (05/14) heeft nu nog een 6.5" NBT systeem.

Wat heb ik gevonden / overwogen:
  1. Android 8.8"/10.2" scherm. Er zijn meerdere opties (Avin, Andream, etc.) en de kosten vallen mee (~€400). Maar toch, ik hoor minder goede geluiden over de schermkwaliteit, de glare - en zo heb ik weer een apart OS in de auto (naast BMW / Apple) wat niet hoeft van mij. Plus, audio loopt via Aux - sommigen zeggen dat het fantastisch is, anderen dat het toch een stuk minder is.
  2. Andream Carplay Headunit. Deze optie kom ik verder weinig tegen, maar heeft als voordeel (voor mij) dus geen aparte Android. Het scherm blijft ben ik bang wel minder qua kwaliteit. En, ook de audio gaat weer via Aux. Deze kost maar €280.
  3. Andream Carplay MMI box. Er zijn veel meer leveranciers van dit soort boxen, al lijken ze allemaal heel erg op elkaar. Deze box is onzichtbaar, en heeft als enige nadeel wel de Aux audio, maar kost maar €220.
  4. Deze Carplay MMI box zou kunnen samen met een scherm upgrade. Volgens mij, als ik op Ebay een tweedehands 8.8" scherm koop (part number: 65509292248), zou het heel simpel in te bouwen moeten zijn. Het moet wel gecodeerd, maar datis te doen. Kost zo'n €350-€400.