Vocht probleem G20 330E
Vocht probleem G20 330E
Zijn er mensen welke vochtproblemen hebben met de G20 330E.
Vooral bij temperaturen beneden de 3,5 graad is het vocht niet weg te krijgen.
De voorruit slaat zonder waarschuwing zo erg aan dat je niets meer kan zien.
Er komt zelfs zo veel vocht voor de veiligheids camera, dat deze storingen geeft en de rijbaan niet meer kan detecteren
Vooral bij temperaturen beneden de 3,5 graad is het vocht niet weg te krijgen.
De voorruit slaat zonder waarschuwing zo erg aan dat je niets meer kan zien.
Er komt zelfs zo veel vocht voor de veiligheids camera, dat deze storingen geeft en de rijbaan niet meer kan detecteren
Re: Vocht probleem G20 330E
Werkt je airco wel/adequaat? Of heb je die misschien (handmatig) uitstaan? Want een airco werkt in de winter/koude dagen als “ontvochtiger”
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Vocht probleem G20 330E
Nee staat aan. Maar als de auto even uitstaat om te wachten op een persoon dan krijgt hij tijdens het rijden de vocht niet meer uit de auto.
Re: Vocht probleem G20 330E
als bedieningsfout is uitgesloten kun je het volgende (laten) doen
beginnen met uitlezen/realtime data van div sensoren te bekijken/volgen...
ik heb wellis een e61 en kia riotje maar die werken super goed als ik met gezin in auto zit.
beginnen met uitlezen/realtime data van div sensoren te bekijken/volgen...
ik heb wellis een e61 en kia riotje maar die werken super goed als ik met gezin in auto zit.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Vocht probleem G20 330E
Bmw heeft 2 weken de auto kunnen testen.
Probleem niet geconstateerd.
Ik neem de auto mee, maak foto’s en film en het probleem is er bij vochtig weer en temperatuur onder de 5 gr
Probleem niet geconstateerd.
Ik neem de auto mee, maak foto’s en film en het probleem is er bij vochtig weer en temperatuur onder de 5 gr
Re: Vocht probleem G20 330E
Ik neem aan 2wkn specifiek voor dit probleem? Ik kan ook niet beoordelen wat ze hebben gedaan...in die tijd.
Maar zo als afgebeeld in 1ste foto, dat moet zo weg zijn...en niet blijven hangen zoals jij omschrijft.
Je hebt een elektrische compressor volgens mij...maar buiten dat, met jouw model heeft die een 4 zone klimaat systeem? Deze heeft extra Shutoff valves. kan niet opmaken of deze foutmelding geven bij “vastzitten”.
Maar zo als afgebeeld in 1ste foto, dat moet zo weg zijn...en niet blijven hangen zoals jij omschrijft.
Je hebt een elektrische compressor volgens mij...maar buiten dat, met jouw model heeft die een 4 zone klimaat systeem? Deze heeft extra Shutoff valves. kan niet opmaken of deze foutmelding geven bij “vastzitten”.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Vocht probleem G20 330E
Ja specifiek voor dit probleem.
Ik heb ook het vermoeden dat de computer de kleppen verkeerd aanstuurt. Komt vooral voor bij koude weersomstandigheden. <3,5 gr.
Normaal zet ik de airco af ( laat verwarming en circulatie aan ) gedurende 2 minuten voor aankomst.
Geleerd dat je dan minder condens hebt in de verdamper.
Dit is vlgs bmw niet meer nodig.
Dus getest met alles aan de auto af te zetten.
Probleem blijft bestaan.
Alleen niet altijd ( daarom denk ik ook aansturing kleppen )
Stand op frisse lucht.
Zit ik nu bijvoorbeeld te wachten op iemand en de auto gaat in de uit mode, dan krijg je soms snel condens.
Als je dan gaat rijden en de verwarming, airco ( ook de max stand ) aan zet. Dan krijgt hij het vocht dat in enkele minuten is opgebouwd niet meer weg. Ook tijdens een rit van 35 km. Het vocht hoopt zich ook op in het kachelhuis en de condens wordt dan als een mist bank op de voorruit gegooid. In de winter met -10 heb je dan ijsvorming aan de binnenkant van je voorruit.
Ben de auto in 12 mnd al 3 mnd kwijt geweest.
En begin er genoeg van te krijgen.
In de zomer een super auto. Een van de prettigste welke ik ooit gereden heb.
Ik heb ook het vermoeden dat de computer de kleppen verkeerd aanstuurt. Komt vooral voor bij koude weersomstandigheden. <3,5 gr.
Normaal zet ik de airco af ( laat verwarming en circulatie aan ) gedurende 2 minuten voor aankomst.
Geleerd dat je dan minder condens hebt in de verdamper.
Dit is vlgs bmw niet meer nodig.
Dus getest met alles aan de auto af te zetten.
Probleem blijft bestaan.
Alleen niet altijd ( daarom denk ik ook aansturing kleppen )
Stand op frisse lucht.
Zit ik nu bijvoorbeeld te wachten op iemand en de auto gaat in de uit mode, dan krijg je soms snel condens.
Als je dan gaat rijden en de verwarming, airco ( ook de max stand ) aan zet. Dan krijgt hij het vocht dat in enkele minuten is opgebouwd niet meer weg. Ook tijdens een rit van 35 km. Het vocht hoopt zich ook op in het kachelhuis en de condens wordt dan als een mist bank op de voorruit gegooid. In de winter met -10 heb je dan ijsvorming aan de binnenkant van je voorruit.
Ben de auto in 12 mnd al 3 mnd kwijt geweest.
En begin er genoeg van te krijgen.
In de zomer een super auto. Een van de prettigste welke ik ooit gereden heb.