melding: Aandrijving - beheerst voortrijden - volle aandrijvingskracht niet beschikbaar.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Fjeze
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2020, 12:03

melding: Aandrijving - beheerst voortrijden - volle aandrijvingskracht niet beschikbaar.

Bericht door Fjeze » 24 mar 2020, 11:07

Goedemiddag,

Ik heb een BMW 318D, auto heeft altijd prima gereden. Nu merkte ik laatst dat hij (vooral als hij warm is) tussen de 2000 en 3000 toeren wat inhoudt, en dan ook terug valt in toeren terwijl ik gas geef, met als resultaat een stotterig rijgedrag.
Nu kreeg ik gisteren ineens de melding: Aandrijving - beheerst voortrijden - volle aandrijvingskracht niet beschikbaar. Door uw service partner laten nakijken in mijn display. Ik heb wel gewoon (naar mijn gevoel) het normale vermogen tot mijn beschikking.

Iemand enig idee wat dit kan zijn, of iemand (in brabant / uit de buurt van Den Bosch) die de melding kan uitlezen zodat er te zien valt wat het probleem zou kunnen zijn? Ik heb zelf helaas (nog) geen carly of bimmercode...

Ik heb zelf een vermoeden dat het met het roetfilter te maken kan hebben, aangezien de auto ook inhoudt bij bepaalde toeren.

De auto heeft momenteen 178.000 gelopen.

Alvast bedankt!

WeJeeL
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2015, 18:58

Re: melding: Aandrijving - beheerst voortrijden - volle aandrijvingskracht niet beschikbaar.

Bericht door WeJeeL » 05 mei 2020, 02:21

Is een probleem met een sensor in de turbo. Had dit op een 328i, Asje en klepje vervangen en weer draaien. In de tekening is het de afstel eenheid

bakicc
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2019, 19:31

Re: melding: Aandrijving - beheerst voortrijden - volle aandrijvingskracht niet beschikbaar.

Bericht door bakicc » 22 jun 2020, 22:57

Bij mijn 320d was de egr klep vastgelopen. Zelfde issues als dat joj omschrijft.

Fjeze
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2020, 12:03

Re: melding: Aandrijving - beheerst voortrijden - volle aandrijvingskracht niet beschikbaar.

Bericht door Fjeze » 22 jul 2020, 15:48

Het blijkt een slippende koppeling te zijn (foutmelding geeft ook koppeling aan), dus deze wordt vervangen. Hopelijk is het probleem dan opgelost.

Ramonprostylez
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2020, 09:12

Re: melding: Aandrijving - beheerst voortrijden - volle aandrijvingskracht niet beschikbaar.

Bericht door Ramonprostylez » 21 sep 2020, 18:26

WeJeeL schreef: 05 mei 2020, 02:21 Is een probleem met een sensor in de turbo. Had dit op een 328i, Asje en klepje vervangen en weer draaien. In de tekening is het de afstel eenheid
Is dit de klopsensor?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Techniek”