bmw f20 audio upgraden

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Pieterbmw1f20
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2017, 13:59

bmw f20 audio upgraden

Bericht door Pieterbmw1f20 » 18 jan 2018, 22:01

hallo,


er zit momenteel het standaard geluidsysteem in mijn bmw, die zou ik graag vervangen voor een paar eton speakers (eton b100n)
maar ik er zitten geen tweeters in de auto. aleen een plastic zwart kapje dan van beneden naar boven loopt.


Mijn vraag is waar kan ik de plastic panelen kopen waar de tweeter vormen in zitten? gewoon bij de BMW dealer? en zijn de draden al standaard gemonteerd voor de tweeters of nog niet? hebben sommige mensen hier ervaring met deze set?




met vriendelijke groet,


pieter priemis

mxxl
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 dec 2014, 18:13

Re: bmw f20 audio upgraden

Bericht door mxxl » 24 jan 2018, 19:42

Bedrading ligt er niet, kapjes kan je besellen bij bmw. Zijn wel duur.

Let er wel op dat de standaard radio laag en hoog overcompenseert om er nog een beetje redelijk geluid uit te krijgen. Een tweeter monteren betekend hoge tonen. Om dat te compenseren moet je hem eigenlijk opnieuw coderen.

Ik ga binnenkort de Gladen Boxmore dsp set monteren en bij mij wil ik ook de optie alpine gecodeerd hebben. Is hier software voor om dat zelf te doen of moet dat via de dealer. Mijn ervaring is dat de dealers niet altijd goed hiermee overweg kunnen. Kan dat met een vgate en bimmercode of link?

LennartDorst
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2020, 19:31

Re: bmw f20 audio upgraden

Bericht door LennartDorst » 03 aug 2020, 13:45

Goedemiddag,

ik ben sinds kort in het bezit van een BMW 116i Business+.
Nu zag ik een setje Harman Kardon subwoofers voor onder beiden voorstoelen voorbij komen, dit schijnt plug&play te zijn om aan te sluiten maar moet ik ook mijn versterker in de kofferbak dan vervangen voor een Harman Kardon exemplaar?

M.v.g,

Lennart Dorst

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (F20 / F21) Audio, Navigatie en iDrive”