E28 518i koeling probleem

Vragen en antwoorden.
bryan_518i
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2020, 21:24

E28 518i koeling probleem

Bericht door bryan_518i » 18 nov 2020, 11:17

Wie kan me even helpen bij het volgende want ik weet het even niet meer.
Ik heb onlangs een E28 518i (M10B18) uit 1985 gekocht, het probleem was dat die niet op temperatuur kwam dus heb ik de thermostaat vervangen.

Bij het aflaten van de koelvloeistof had ik al een vermoeden dat er iets niet klopte aangezien er maar ongeveer 2 liter koelvloeistof uit de radiator kwam.
Na het vervangen van de thermostaat en opnieuw opvullen met verse koelvloeistof zag ik dat de wijzer van de temperatuur erg snel in het rood kwam, maar dat het interieur helemaal niet warm werd.

Heb de motor even laten draaien met de radiatordop los maar er veranderde niets, hierna hetzelfde geprobeerd met de temperatuursensor losgeschroefd.
Geen verandering.

Ik heb dus de indruk dat er ergens lucht in het systeem zit maar kan nergens een ontluchtingsschroef vinden, en motor laten draaien met dop los en zelfs met sensor los helpt niet om het systeem te ontluchten.

Iemand die weet hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt

martindebelitos
Berichten: 533
Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25

Re: E28 518i koeling probleem

Bericht door martindebelitos » 24 nov 2020, 13:38

hallo.hier martin.zet jebmw met de voorwielen omhoog. dan de kachelkraanen helemaal open zetten. laat de motor warm lopen en giet er ondertussen koelvloeistof by tot er geen bubbels lucht meer uit komen. succes martin

Plaats reactie

Terug naar “Overige Series Techniek”