Bescheiden audio update F11

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
RogierDB
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mar 2021, 17:53

Bescheiden audio update F11

Bericht door RogierDB » 28 mar 2021, 18:55

Hallo allemaal,

Even een vraagje waar ik de afgelopen dagen al menig forum over heb geraadpleegd.

Zoals ik bij het voorstel topic al benoemde ben ik vanaf vrijdag a.s. de trotse eigenaar van een 518d uit 2016.
Ik ben er me van bewust dat de audio als basis mager is, maar ben ook geen audiofiel die helemaal los wil gaan. :)

Daarnaast probeer ik de kosten een beetje de dempen door ook te kijken of ik een tweedehands set ergens kan krijgen . Dat scheelt dan al vaak een paar 100 euro. Ik heb gezien dat de Gladon, Focal setjes zo rond de 1000-1500 euro zijn.

Ik had al een beetje lopen snuffelen op marktplaats en kwam bv. harmon kardon tweeters (met kapjes) tegen voor 100 euro waar ik wellicht mee zou kunnen beginnen. Misschien dan in een latere fase nog wat andere dingen aanschaffen. Ik zag ook een mosconi 120.4 versterker voor een aantrekkelijke prijs en dacht: misschien die ook alvast klaar leggen in de kast.
Op die manier even de tijd nemen om het e.e.a. bij elkaar te sparen en dan iemand vinden die tegen betaling het leuk vind om het in de auto te plaatsen.

Is dat een manier om het aan te pakken?
Mijn vragen zijn eigenlijk:
1. Kan het kwaad om alvast die harmon kardon tweeters en mosconi te kopen en daar het goede omheen te kopen?
2. Zou iemand een set-up lijst beschikbaar hebben wat daarbij passende producten zijn
3. Komen er op marktplaats of anderszins wel eens setjes beschikbaar waar ik beter op zou kunnen wachten.
4. Is er iemand op het forum actief die me, uiteraard tegen betaling, zou kunnen helpen met de inbouw.


Hoop dat er mensen zijn die me beetje de goede kant op kunnen sturen.
Bedankt iig alvast voor het meedenken.

Groeten,
Rogier

Gebruikersavatar
Marcel535i
Berichten: 233
Lid geworden op: 25 nov 2014, 22:58
Locatie: Eindhoven omg.

Re: Bescheiden audio update F11

Bericht door Marcel535i » 28 mar 2021, 20:05

De belangrijkste vraag is wat heb je nu voor een audio systeem in de BMW.

1) Standaard
2) Hifi
3). DSP

Hifi is het beste uitgangspunt voor upgrade en dan zou ik de Bimmertech versterker en Eton Compo set er in zetten is goed te doen.
Als je standaard hebt dan wordt het een lastige klus om het echt goed te krijgen maar een eenvoudige verbetering is dan de tweeters after market te monteren.
I was Born to Move Wild .... BMW

RogierDB
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mar 2021, 17:53

Re: Bescheiden audio update F11

Bericht door RogierDB » 28 mar 2021, 21:18

Beste Marcel,

Dank voor je bericht.
Ik ben bezig om de upgrade te doen met de Match upgrade set.
Voor ongeveer de helft van de nieuwwaarde kan ik beschikken over:

PP62 DSP versterker
MS 4X BMW 1
MS 83c BMW 1

Zou ik daar een goede koop mee doen?

Dank alvast voor het meedenken.

RogierDB
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mar 2021, 17:53

Re: Bescheiden audio update F11

Bericht door RogierDB » 29 mar 2021, 11:44

Ha allemaal,

Toch nog even een poging voor bovenstaande vraag of ik hier een aardige setup mee heb.

Had even vrijblijvend prijsopgave gevraagd t.a.v. inbouwkosten. Schrok ik nog wel een beetje van.
Ruim 600 euro incl btw.
Iemand nog tips voor het inbouwen?

Groet,
Rogier

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Audio, navigatie en iDrive”