Connected stopt?

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Melf11
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 mei 2018, 08:19

Connected stopt?

Bericht door Melf11 » 10 dec 2019, 18:44

In februari 2020 stopt Vodafone 3g ondersteuning. Ik meen dat BMW Connected via het netwerk van Vodafone verloopt.

Weet iemand of het uitschakelen van 3g door Vodafone ook betekent dat BMW Connected niet meer werkt?

Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

Re: Connected stopt?

Bericht door Edward » 10 dec 2019, 19:00

Ik wist dat er nog een topic was op een ander forum en daar zijn gebruikers regelmatig aan het informeren:
27.09.2019

Vandaag ook contact gezocht met BWM klantenservice. Daar wisten ze niet veel, wel wist ze te melden dat het de bedoeling lijkt dat een andere provider voor de 3G verbinding gaat zorgen. Al wist ze niet wanneer en hoe.
29.11.2019

Nog maar weer eens contact gezocht met BMW Nederland over deze kwestie. Het volgende teleurstellende antwoord was:

Hartelijk dank voor uw bericht. Op het moment is deze vraag nog niet beantwoord vanuit de telecom providers waarmee BMW ConnectedDrive samen werkt.

Deze vraag staat overigens ook open in de rest van Europa. Wanneer er meer duidelijkheid is vanuit de providers, zal er ook een bericht uitgestuurd worden met betrekking tot de ontwikkelingen.

Het spijt ons u op het moment geen ander bericht te sturen.


Volgens Vodafone schakelen de meeste 3G apparaten terug naar 2G. Ik weet niet of in de BMW's dit het geval is....of dat ze alleen 3G ondersteunen.

Melf11
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 mei 2018, 08:19

Re: Connected stopt?

Bericht door Melf11 » 10 dec 2019, 19:59

Bedankt voor je antwoord.

Ik begrijp uit die berichten (zelf ook nog ff gegoogled) dat er nog geen uitsluitsel is. Reële kans dat Connected geen verbinding meer heeft of een langzamere verbinding via 2g.

Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

Re: Connected stopt?

Bericht door Edward » 10 dec 2019, 21:02

Of gewoon een andere provider die langer 3G ondersteunt... denk dat dat momenteel een reële kanshebber is. Via Connected zou men een OTA-update kunnen doen met providerinstellingen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Audio, navigatie en iDrive”