Geluid bij nemen van drempels

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
RobertinoB
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2018, 21:34

Geluid bij nemen van drempels

Bericht door RobertinoB » 14 okt 2018, 22:26

Ben sinds 2 weken een bezitter van een F11 uit 2015 en het valt me op dat ik de achterveren hoor als ik een drempel neem. Normaliter heb ik muziek op en dan hoor ik het niet, maar als dat uit staat, dan hoor ik overduidelijk denk ik de schokkebrekers. HIj maakt echt een geluid alsof er een grote veer wordt ingedrukt.

Is dit normaal voor deze auto? Zo nee wat kan ik hieraan laten doen?
Heb dit hiervoor met mijn andere auto's (geen BMW) niet eerder gehad.

m.h.
Berichten: 885
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: Geluid bij nemen van drempels

Bericht door m.h. » 15 okt 2018, 06:14

Heb ik ook last van, ik vermoed ook de schokdempers. Ik vind het niet erg storend aangezien de muziek altijd opstaat het geluid wordt ook niet erger.

P.S. een zwakpunt van de F11 controleer even of je schokdemper hoezen nog goed zijn, het schuim waarmee die in de poot bevestigd is is namelijk van slechte kwaliteit en hierdoor zakt de hoes vaak naar beneden.

dodo1001
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jul 2008, 11:28

Re: Geluid bij nemen van drempels

Bericht door dodo1001 » 15 okt 2018, 07:39

Ik heb zelf ook last gehad van dit geluid, maar dit bleek achteraf de afdekhoes in de achterbak te zijn. Het geluid lijkt inderdaad op iets wat van de achterveren komt maar was bij mij het mechanisme van de hoes die als ik over een drempel heen ging datzelfde geluid maakte.

RobertinoB
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2018, 21:34

Re: Geluid bij nemen van drempels

Bericht door RobertinoB » 17 okt 2018, 21:11

dodo1001 schreef:Ik heb zelf ook last gehad van dit geluid, maar dit bleek achteraf de afdekhoes in de achterbak te zijn. Het geluid lijkt inderdaad op iets wat van de achterveren komt maar was bij mij het mechanisme van de hoes die als ik over een drempel heen ging datzelfde geluid maakte.

Blijkt dat het "probleem" wat ik had hetzelfde is wat jij ook hebt gehad.
Na jou tip over de afdekhoes, heb ik die ingeklapt en daarna hoor ik het geluid ook niet meer bij het nemen van de drempels.
Erg fijn te merken dat het dus door de afdekhoes komt. Nergens dus om me zorgen over te maken.

Nog bedankt voor de tip! :duim:

dodo1001
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jul 2008, 11:28

Re: Geluid bij nemen van drempels

Bericht door dodo1001 » 18 okt 2018, 09:21

Top! Ik ben er alleen nog niet aan toegekomen om ervoor te zorgen dat het geluid ook niet meer uit de afdekhoes komt. WD40 werkt maar tijdelijk.

Jurgen Ruymbeke
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2018, 23:22

Re: Geluid bij nemen van drempels

Bericht door Jurgen Ruymbeke » 29 dec 2018, 23:12

Heb net hetzelfde probleem gehad. Geluid kwam ook van de afdekhoes... na mij een appelflauwte te zoeken ( ophanging nagezien, stabilisatorrubbers en stangen vervangen, draagarmen met kogellagers vervangen, luchtbalgen nagezien, kofferklep nagezien...). Tot ik reed met de afdekhoes ingeklapt en dan was het geluid weg!
Oplossing: op de rand van het ijzer gedeelte onder de kunststof rolhoes, over de ganse breedte, een soort mous, vilt of textieltape kleven zodat de rolhoes niet meer tegen de ijzeren rand raakt....

Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: Geluid bij nemen van drempels

Bericht door Vintiem » 30 dec 2018, 07:59

Die afdekhoezen zijn ideaal maar zeker niet het sterkste punt bij BMW. Vanaf de E39 tot heden op een gegeven moment gekraak”ellende” met die dingen gekregen. Wat vilt o.i.d erop verhelpt het probleem vaak.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Performance en tuning”