Condens druppeltjes in de koplamp

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 5 Serie zijn hier te vinden
Gebruikersavatar
Marcel535i
Berichten: 233
Lid geworden op: 25 nov 2014, 22:58
Locatie: Eindhoven omg.

Condens druppeltjes in de koplamp

Bericht door Marcel535i » 22 jul 2020, 20:34

Ik had redelijk veel condens druppeltjes in de koplamp.
Kreeg ik enigszins cynisch commentaar op van collega (die zelf geen BMW rijdt)

Dus toch maar verholpen (denk ik) en misschien ook wel een tip voor anderen.

Je hebt nodig wat silica gel korrels in zakjes van 10 gram. (Amazon/Bol)

Wielen naar 1 zijde sturen, 2 schroefjes los draaien van het klepje in het spat scherm.
Het ronde dekseltje van de Xenon lamp met de hand linksom losdraaien.
Met dubbel tijdig plakband de "suiker zakjes" vast plakken aan de binnenkant van het dekseltje en weer terug monteren. Klepje weer terug zetten.

Dan met een 300 Wat of zo, bouwlamp op de druppeltjes schijnen en ongeveer na 5 tot 10 minuten zijn ze verdampt en na een tijdje opgezogen door de de silica gel.

Ik hoop dat dit een goede tip is, als er toch een addertje onder het gras zit hoor ik het graag.

Ik denk overigens dat de silica er wel t.z.t. uit moet / vervangen moet worden door droge korrels.
I was Born to Move Wild .... BMW

Gebruikersavatar
Toink
Berichten: 418
Lid geworden op: 16 jun 2012, 21:58

Re: Condens druppeltjes in de koplamp

Bericht door Toink » 25 jul 2020, 15:15

Goeie tip. Is wel grappig dat je dit soort problemen in 2020 hebt, in mijn ogen allemaal slecht ontworpen of uitgevoerd. Maargoed. Opgost is opgelost!

m.h.
Berichten: 884
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: Condens druppeltjes in de koplamp

Bericht door m.h. » 25 jul 2020, 19:07

Idd Toink, zoals andere tradities van BMW qua slechte ontwerpen: gevoelige ophaning, slechte drijfstanglagers, slecht ontworpen distributie. Zaken die al decennia stukken beter kunnen.

Maar nu even on-topic. Malle pietje heeft hier ook nog een DIY over gemaakt.

viewtopic.php?f=538&t=60125

Gebruikersavatar
Marcel535i
Berichten: 233
Lid geworden op: 25 nov 2014, 22:58
Locatie: Eindhoven omg.

Re: Condens druppeltjes in de koplamp

Bericht door Marcel535i » 27 jul 2020, 07:25

@m.h. Bedankt voor het toevoegen van de link.
Als het probleem bij mij weer terugkomt zal ik het op die manier moeten doen maar het ging bij mij om enkele druppeltjes die er al lange tijd zaten. Zoals ik het nu gedaan heb is een klusje van 10 minuten maar neemt niet de oorzaak weg. Tot nu toe werkt het.

@Toink. Inderdaad een schande dat bepaalde problemen bij BMW of andere Duitse auto's gewoon niet opgelost worden. Misschien is het wel onderdeel van hun business model. Bij een Japanner heb je dit soort dingen niet.
I was Born to Move Wild .... BMW

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) DIY: Do It Yourself”