Met de M5 naar Frankfurt
Met de M5 naar Frankfurt
Mijn auto is van maart en inmiddels aardig ingereden. Gisteren deed zich de situatie voor dat ik even een dagje in Frankfurt moest zijn. Normaal pak ik het vliegtuig maar ik had wel zin in een ritje met de M5.
Vroeg van huis weg en in Nederland grotendeels in het donker gereden, de grens over bij Arnhem en toen werd het licht buiten. Het was prachtig stil op de weg en dus plankgas met het apparaat de A3 af.
Onvoorstelbaar hoe mooi dat toch telkens weer rijdt, wat een koppel en duw in je rug als je bij de 200 het gas nog even vol intrapt om vervolgens tot in de begrenzer (257 kmh) te rijden en dan nog 2 versnellingen over te hebben.
Maar ook hoe rustig je kunt cruisen op bv. 200kmh bij 3200 toeren. Totaal geen enkel probleem met dergelijke snelheden qua sturen, remmen of veren. Af en toe flink in de remmen voor wat fileverkeer en zodra er ruimte was weer gelijk op het gas.
Aan het einde van de dag, vroeg in de avond terug naar huis en wederom flink het gas erop. Nog even gesport met een RS-4 (die overigens ook serieus snel is en geen begrenzer had..) en weer veilig terug in Nederland (100 rijden enzo bij 1.700 toeren).
Uiteraard rij ik verstandig en geef alleen gas als de situatie zich daarvoor leent. Ook hou ik rekening met mensen die mij niet zien aankomen en mogelijk in gaan halen. Echt hard rijden doe ik alleen op wegen met minimaal 3 rijbanen. Overigens zijn de Duitsers ernstig veel gedisciplineerder dan de Nederlandse bestuurders maar dat terzijde.
Dit allemaal met een gemiddeld verbruik van 1:7.5
Ik denk dat ik de volgende keer gewoon weer met de auto ga. Freude am Fahren !
Vroeg van huis weg en in Nederland grotendeels in het donker gereden, de grens over bij Arnhem en toen werd het licht buiten. Het was prachtig stil op de weg en dus plankgas met het apparaat de A3 af.
Onvoorstelbaar hoe mooi dat toch telkens weer rijdt, wat een koppel en duw in je rug als je bij de 200 het gas nog even vol intrapt om vervolgens tot in de begrenzer (257 kmh) te rijden en dan nog 2 versnellingen over te hebben.
Maar ook hoe rustig je kunt cruisen op bv. 200kmh bij 3200 toeren. Totaal geen enkel probleem met dergelijke snelheden qua sturen, remmen of veren. Af en toe flink in de remmen voor wat fileverkeer en zodra er ruimte was weer gelijk op het gas.
Aan het einde van de dag, vroeg in de avond terug naar huis en wederom flink het gas erop. Nog even gesport met een RS-4 (die overigens ook serieus snel is en geen begrenzer had..) en weer veilig terug in Nederland (100 rijden enzo bij 1.700 toeren).
Uiteraard rij ik verstandig en geef alleen gas als de situatie zich daarvoor leent. Ook hou ik rekening met mensen die mij niet zien aankomen en mogelijk in gaan halen. Echt hard rijden doe ik alleen op wegen met minimaal 3 rijbanen. Overigens zijn de Duitsers ernstig veel gedisciplineerder dan de Nederlandse bestuurders maar dat terzijde.
Dit allemaal met een gemiddeld verbruik van 1:7.5
Ik denk dat ik de volgende keer gewoon weer met de auto ga. Freude am Fahren !
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
Re: Met de M5 naar Frankfurt
Dat is een mooi verbruik! Even wat anders dan de v10 in verbruik en toerental.
Zou vaker de m5 pakken ipv de vliegtuig. Kan je heerlijk de m5 uitlaten en genieten. In NL is het toch minder leuk rijden.
De M5 is dus een prima reisauto? Heb je voornamelijk in sport of comfort mode gereden ?
Zou vaker de m5 pakken ipv de vliegtuig. Kan je heerlijk de m5 uitlaten en genieten. In NL is het toch minder leuk rijden.
De M5 is dus een prima reisauto? Heb je voornamelijk in sport of comfort mode gereden ?
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
- Kevin_1987
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 15 jan 2013, 15:44
Re: Met de M5 naar Frankfurt
Heel mooi om te lezen . Het is geweldig hoe dit soort auto's het beste van 2 werelden bieden. Bloedsnel en toch ook reuze comfortabel (ook op lange afstanden).
Het verbruik van de V8 bi-turbo is toch wel 'n stukje beter dan dat van de V10 , 1:7,5 met erg sportief rijden, daar kan ik alleen maar van dromen. Maar ik vertel je natuurlijk niks nieuws .
Hoop dat je ook de 24ste november aanwezig bent.
Het verbruik van de V8 bi-turbo is toch wel 'n stukje beter dan dat van de V10 , 1:7,5 met erg sportief rijden, daar kan ik alleen maar van dromen. Maar ik vertel je natuurlijk niks nieuws .
Hoop dat je ook de 24ste november aanwezig bent.
///M. The strongest letter in the world.
E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss
E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)
E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss
E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Met de M5 naar Frankfurt
Jammer dat er geen foto's bij zijn gemaakt.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: Met de M5 naar Frankfurt
De M5 is bij uitstek een prima reisauto, door het veel hogere koppel is hij in het dagelijkse verkeer veel makkelijker hanteerbaar dan de V10. Je kunt echt schakellui rijden en het is net een dikke diesel.
Foto's ging even niet lukken, ik was alleen ;-)
Foto's ging even niet lukken, ik was alleen ;-)
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
Re: Met de M5 naar Frankfurt
Prachtig om te lezen, bedankt voor het delen van je ervaring in een M5 f10.
Ik wacht het gerust af op je volgend verhaal..
gr.musie
Ik wacht het gerust af op je volgend verhaal..
gr.musie
Re: Met de M5 naar Frankfurt
Een mooi verslag van een leuk stukje rijden !
dat vebruik had ik dat maar !, dat wist je natuurlijk wel met de E60 M5
Ik heb in de tussen tijd al bijna 25.000km gereden met de e60 in de afgelopen maanden, dan merk je pas hoevaak je moet tanken met de V10
dat vebruik had ik dat maar !, dat wist je natuurlijk wel met de E60 M5
Ik heb in de tussen tijd al bijna 25.000km gereden met de e60 in de afgelopen maanden, dan merk je pas hoevaak je moet tanken met de V10
Re: Met de M5 naar Frankfurt
Ach, het voordeel van de V10 heb ik altijd gevonden dat hij na 2 straten al lekker snel op temperatuur was in de winter. O zo inefficiënt maar wel lekker warm.
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
Re: Met de M5 naar Frankfurt
Het verbruik wordt nou wel erg prettig !
Vandaag had ik deze score: 687.5 kilometer met een verbruik van 72.47 liter, dat is een gemiddelde van 1:9.5
En dat met 560PK en 1.945 kilo ;-)
Dit zijn overigens de toeren bij 130, lager dan de gemiddelde diesel
Vandaag had ik deze score: 687.5 kilometer met een verbruik van 72.47 liter, dat is een gemiddelde van 1:9.5
En dat met 560PK en 1.945 kilo ;-)
Dit zijn overigens de toeren bij 130, lager dan de gemiddelde diesel
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
Re: Met de M5 naar Frankfurt
Dat is nou toch gewoon geweldig aan zo een wagen! Heb je zin om normaal te toeren dan kan dat op een zuinigere manier dan zijn voorganger, wil je even ''trappen'' heb je de 560 paarden onder je rechtervoet!
priceless wat mij betreft!
priceless wat mij betreft!
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Met de M5 naar Frankfurt
De V10 is inderdaad lekker snel warm, vooral in deze tijd van het jaar is dat wel aangenaam
@ de bovenstaande foto's, dat is wel erg aangenaam om te zien !
@ de bovenstaande foto's, dat is wel erg aangenaam om te zien !
- Kevin_1987
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 15 jan 2013, 15:44
Re: Met de M5 naar Frankfurt
144km op de dagteller en nog 593km bereik in de tank...., die getallen heb ik nog nooit gezien, zowel met de S62 V8 als met de V10. Lekker!
///M. The strongest letter in the world.
E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss
E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)
E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss
E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)
Re: Met de M5 naar Frankfurt
Vertel? Alleen op cc gereden op de snelweg? Het verbuik is het enige wat mij afschrikt..
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Met de M5 naar Frankfurt
v-power merk je wel verschil mee dan als je 95 tankt
Re: Met de M5 naar Frankfurt
Deels op de CC en deels zo hard als je met het verkeer mee kunt rijden. Heel veel te hard probeer ik in NLD niet te rijden overdag en harder dan 30km te hard rij ik weinig. 's-Avonds op lege stukken of in Dld. is het een ander verhaal.
Verder rijdt de auto met Vpower prima maar BP Ultimate doet het ook goed. In Duitsland Aral 102 of Shell VPower racing 100 is nog een stapje prettiger.
Let wel dat dit voor de F10 van toepassing is, de E60 is een heel ander verhaal. De F10 is gemiddeld genomen tussen de 25% en de 35% zuiniger.
Zonder gekkigheid 'bespaar' ik met de F10 duizenden euro's aan brandstof per jaar, reken dat eens door over een jaar of 4
Verder rijdt de auto met Vpower prima maar BP Ultimate doet het ook goed. In Duitsland Aral 102 of Shell VPower racing 100 is nog een stapje prettiger.
Let wel dat dit voor de F10 van toepassing is, de E60 is een heel ander verhaal. De F10 is gemiddeld genomen tussen de 25% en de 35% zuiniger.
Zonder gekkigheid 'bespaar' ik met de F10 duizenden euro's aan brandstof per jaar, reken dat eens door over een jaar of 4
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r