BMW 535i 2012 facelift motor inbouwen
BMW 535i 2012 facelift motor inbouwen
Hallo Iedereen,
Ik weet niet of deze vraag ergens anders gesteld en of beantwoord is maar ik kan het niet vinden in iedergeval.
Ik heb een bmw 535i met N55B30A (306pk) nu is er een motor ingebouwd die afkomstig is van een bmw f31 335i (326pk) zelfde motorcode alles is aangesloten en al maar nu wilt de auto niet starten.
Volgens sommige moet de ecu en de bekabeling vervangen worden en sommige zeggen dat alleen injectoren vervangen genoeg is.
Heeft iemand hier ervaring mee en wat is de juiste oplossing?
Alvast bedankt,
Denis
Ik weet niet of deze vraag ergens anders gesteld en of beantwoord is maar ik kan het niet vinden in iedergeval.
Ik heb een bmw 535i met N55B30A (306pk) nu is er een motor ingebouwd die afkomstig is van een bmw f31 335i (326pk) zelfde motorcode alles is aangesloten en al maar nu wilt de auto niet starten.
Volgens sommige moet de ecu en de bekabeling vervangen worden en sommige zeggen dat alleen injectoren vervangen genoeg is.
Heeft iemand hier ervaring mee en wat is de juiste oplossing?
Alvast bedankt,
Denis
Re: BMW 535i 2012 facelift motor inbouwen
Je zal eerst deftig moeten uitlezen. Dan vind je vanzelf waarom hij niet aanslaat. Een stekkertje is zo vergeten oid
Welke foutcodes krijg je?
Welke foutcodes krijg je?
Re: BMW 535i 2012 facelift motor inbouwen
Zoals hierboven wordt gezegd en als je het wilt uitbesteden dan kan ik er iets in betekenen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: BMW 535i 2012 facelift motor inbouwen
Ik weet de foutcodes niet en heb de vertrouwen in de huidige garage ook al opgegeven. Ik zou het graag uitbesteden, waar kan ik je vinden?
Re: BMW 535i 2012 facelift motor inbouwen
Stuur mij even een mailtje dan pak ik het vanuit daar op.
Dat kan naar info@seeitconsultancy.com
Dat kan naar info@seeitconsultancy.com
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: BMW 535i 2012 facelift motor inbouwen
Ik krijg in google deze omschrijving?
93076A deactivation of terminal 15 : upper startability limit reached, but deactivation preventer active
Geen idee eerlijk gezegd, maar ik gok iets richting een startonderbreker/diefstal beveiliging?
En dat is de enige code die er in zit? En slaat de motor niet aan of crankt hij zelfs niet?
93076A deactivation of terminal 15 : upper startability limit reached, but deactivation preventer active
Geen idee eerlijk gezegd, maar ik gok iets richting een startonderbreker/diefstal beveiliging?
En dat is de enige code die er in zit? En slaat de motor niet aan of crankt hij zelfs niet?
Re: BMW 535i 2012 facelift motor inbouwen
Hij draait maar slaat niet aan, lijkt of die geen benzine inspuit
Re: BMW 535i 2012 facelift motor inbouwen
wat was de reden voor vervanging?
als source een eerste blik heeft geworpen dan kan ik op afstand ook moeilijk suggesties geven. die is mijn inziens kundig genoeg om evt te beoordelen als het iets kleins is.
evt live data laten kijken of je lagedrukpomp (voor)druk opbouwd (indien af te lezen) evt even ruiken bij uitlaat?
ik hoop niet dat de nokas/crank as vertanding niet NET iets anders is...ondanks zelfde motorcode. (dat zijn mogelijk details die misschien over het hoofd gezien worden), kun je dat testen....ja, iemand die een oscilloscoop heeft met een "know good"...maar dan verwacht ik ook een code van cam/crank corrolation.
succes
als source een eerste blik heeft geworpen dan kan ik op afstand ook moeilijk suggesties geven. die is mijn inziens kundig genoeg om evt te beoordelen als het iets kleins is.
evt live data laten kijken of je lagedrukpomp (voor)druk opbouwd (indien af te lezen) evt even ruiken bij uitlaat?
ik hoop niet dat de nokas/crank as vertanding niet NET iets anders is...ondanks zelfde motorcode. (dat zijn mogelijk details die misschien over het hoofd gezien worden), kun je dat testen....ja, iemand die een oscilloscoop heeft met een "know good"...maar dan verwacht ik ook een code van cam/crank corrolation.
succes
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: BMW 535i 2012 facelift motor inbouwen
De redenen voor vervanging was cilinderwandschade door pops&bangs
Een ander detail is dat de injectoren niet ingeleerd zijn maar zal de auto dan helemaal niet starten hierdoor?
Een ander detail is dat de injectoren niet ingeleerd zijn maar zal de auto dan helemaal niet starten hierdoor?
Re: BMW 535i 2012 facelift motor inbouwen
Ik zou eerst verder gaan met de foutcode die je hebt.....
Of als jij denkt dat hij geen brandstof krijgt, dat checken. Maar het kan ook zijn dat een beveiliging. Wel of niet gerelateerd aan de foutcode er voor zorgt dat de brst toevoer niet wordt aangestuurd.
Of als jij denkt dat hij geen brandstof krijgt, dat checken. Maar het kan ook zijn dat een beveiliging. Wel of niet gerelateerd aan de foutcode er voor zorgt dat de brst toevoer niet wordt aangestuurd.
Re: BMW 535i 2012 facelift motor inbouwen
Dat die geen benzine inspuit dat komt van mij af. Er staat geen code daaraan gerelateerd.
Zodra de auto bij mij staat, ga ik er mee aan de slag.
Dit zijn mooie uitdagende klussen
Zodra de auto bij mij staat, ga ik er mee aan de slag.
Dit zijn mooie uitdagende klussen
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: BMW 535i 2012 facelift motor inbouwen
Idd, het leukere werk. Succes source!
Jullie laten wel weten hoe het afloopt vermoed ik!
Jullie laten wel weten hoe het afloopt vermoed ik!
Re: BMW 535i 2012 facelift motor inbouwen
Jazeker mits akkoord van de topic starter.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: BMW 535i 2012 facelift motor inbouwen
Goednieuws!!! Auto is gestart, de oorzaak was inderdaad te lage accuspanning. Accu 24 uur aan de lader gezet en daarna na beetje moeite sloeg die aan. Nu nog injectoren laten inleren en de foutcodes verwijderen