F11 520 M Sport

Show je BMW F07 / F10 / F11. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Thijs_F11
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2020, 22:14

F11 520 M Sport

Bericht door Thijs_F11 » 10 mei 2021, 21:56

Ik had me al voorgesteld op het algemene forum, maar hier even wat uitgebreider en met de intentie om de updates in dit topic bij te gaan houden.
Ik ben sinds kort in het bezit van deze 520 High Executive M Sport uit 2013 in Carbon Black met 175K op de teller. Voor aanschaf zijn de distributieketting + geleiders, turbo en een luchtbalg vervangen dus ik ga er vanuit dat ik daar voorlopig geen omkijken naar zal hebben. De auto heeft eigenlijk alle opties die voor mij van belang zijn en er ontbreken er vooral twee die ik per sé niét wilde hebben, namelijk een panoramadak (heb ik slechte ervaringen mee) en een trekhaak. (dan weet ik zeker dat de vorige eigenaar er geen Tabbert of tweetons aanhanger achter heeft gehad).
Helaas zaten de OEM 19 inch wielen er inmiddels niet meer onder, maar dan blijft er wat te wensen over.

Ik ben graag in de weer met mijn DA polijstmachine en heb er schik in om de auto er in detail zo goed mogelijk uit te laten zien. Ik heb dus meteen na aanschaf een snelle ronde gemaakt en wat kleine krasjes en swirls weggewerkt om vervolgens de lak te voeden en sealen, ook heb ik een andere grill gemonteerd, die vind ik net even wat beter smoelen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadat ik het uiterlijk de eerste zorg had gegeven, heb ik het interieur helemaal gereinigd en gevoed, zodat de stoelen er ook weer helemaal fris uitzien:

schoonmaken van de bekleding met een Ph neutrale APC:

Afbeelding

' zoek de verschillen' voor en na reiniging:
Afbeelding
en tenslotte de bekleding gevoed met Rapide lederdressing die normaal in de ruitersport voor zadels etc wordt gebruikt, die is erg makkelijk te verwerken en geeft een mooie matte finish

Afbeelding

Ik heb vooralsnog niet heel veel in de planning staan, op een écht grondige polijstbeurt en vervolgens het aanbrengen van een duurzame ceramische coating na. Ook wil ik met Bimmercode nog wat kleinigheidjes aan laten passen.

Maar ik ben écht verliefd geworden op de 312 styling velgen in 20 inch....die zijn niet goedkoop maar gaan er ter zijner tijd nog wél onder komen!

Afbeelding

maar als topicvervuiling mag tenslotte een afbeelding van het voertuig waar ik jaarlijks de meeste kilometers mee maak eigenlijk ook niet ontbreken :)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Thijs_F11 op 24 jun 2022, 10:10, 3 keer totaal gewijzigd.
F11 M Sport :///m:

www.glimgarage.nl

Thijs_F11
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2020, 22:14

sleutelhoes en zonnebrilhouder

Bericht door Thijs_F11 » 16 mei 2021, 16:38

ik heb twee ' updates' gedaan die me goed bevallen:

een sleutelhoes die je niet zomaar kwijtraakt:

Afbeelding

en een zonnebrilhouder op de plek van de handgreep in het dak aan de bestuurderszijde. Wel raar dat die er niet standaard in zat én: wie gebruikt die handgreep nou ooit?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Thijs_F11 op 01 jul 2021, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
F11 M Sport :///m:

www.glimgarage.nl

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2835
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: F11 520 High Executive M Sport

Bericht door Source » 16 mei 2021, 22:44

Goed bezig.

Heb je meer foto's van het schoonmaken van het leer?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

m.h.
Berichten: 884
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: F11 520 High Executive M Sport

Bericht door m.h. » 17 mei 2021, 06:16

Thijs_F11 schreef: 16 mei 2021, 16:38
en een zonnebrilhouder op de plek van de handgreep in het dak aan de bestuurderszijde.
Nette wagen! Die zonnebrilhouden is super handig. Van waar komt die?

Thijs_F11
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2020, 22:14

Re: F11 520 High Executive M Sport

Bericht door Thijs_F11 » 17 mei 2021, 07:04

Gewoon van Ali Express:
https://a.aliexpress.com/_uW0rCb
Laatst gewijzigd door mieske90 op 17 mei 2021, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic onderwerp gewijzigd om het overzicht te bewaren
F11 M Sport :///m:

www.glimgarage.nl

m.h.
Berichten: 884
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: F11 520 High Executive M Sport

Bericht door m.h. » 17 mei 2021, 11:34

Super handig, ga m ook bestellen!

Thijs_F11
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2020, 22:14

Schoonmaken leren bekleding

Bericht door Thijs_F11 » 17 mei 2021, 12:18

Source schreef: 16 mei 2021, 22:44 Goed bezig.
Heb je meer foto's van het schoonmaken van het leer?

Sorry, meer foto’s heb ik niet gemaakt toen ik bezig was, maar ik kan je wel vertellen hoe ik het aan heb gepakt.

Benodigdheden:

· Platte kwast;

· Schone microvezeldoeken;

· Een foam applicator pad;

· HP powerclean reiniger;
Afbeelding

· een flacon Rapide lederdressing.

Ik heb eerst de kwast afgeknipt, zodat je nog ong 3 cm overhoudt. Daarmee kun je prima in alle hoekjes en de alle poriën van het leer komen.

Daarna heb ik steeds een gedeelte van de bekleding per keer schoongemaakt door eerst de haren van de kwast (dus niet de stoel zelf) in te sprayen (2-3 keer) met de reiniger en vervolgens draaiende bewegingen te maken op het leer. Probeer voor de zekerheid eerst een ' testrondje' op een onopvallend stuk.
Niet teveel druk uitoefenen om te voorkómen dat je beschadigingen maakt, gewoon zorgen dat alles geraakt wordt. Zorg ervoor dat je voldoende cleaner gebruikt zodat er een schuimlaagje ontstaat. Deze schuimlaag zorgt voor de reinigende werking, hoe hard je wrijft heeft daar niets mee van doen.

Als het schuim ong een minuutje in heeft gewerkt neem je het af met een schone microvezeldoek. Gebruik daarbij steeds een schone kant van de doek (als je hem een paar keer omvouwt werkt dat het makkelijkst, dan kun je door weer terug om te vouwen steeds een schone kant van de doek gebruiken).

Tenslotte heb ik de voeding/bescherming aangebracht met de lederdressing. Deze heb ik met een spraykop op een applicator pad aangebracht en vervolgens op het leer aangebracht. Ook dit weer even in laten werken en met een schone microvezeldoek afnemen.

De powercleaner heeft een dennengeur (die echt geen weken blijft hangen hoor), maar als je daar niet zo van houdt kun je ook een andere APC ( All Purpose Cleaner) gebruiken. Let dan wel op zuurgraad etc, je wilt je leer niet naar de cleaute helpen. Ik gebruik deze powercleaner trouwens ook voor het schoonmaken van mijn velgen, dat gaat ook prima.
De lederdressing is vrijwel geurloos.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Laatst gewijzigd door Thijs_F11 op 01 jul 2021, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
F11 M Sport :///m:

www.glimgarage.nl

Thijs_F11
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2020, 22:14

Update polijsten

Bericht door Thijs_F11 » 14 jun 2021, 18:43

afgelopen weekend heb ik mijn nieuwe DA Polijstmachine binnen gekregen en heb er alle kleine krasjes die me irriteerden mee weg weten te werken. Jeetje mina, wat is die BMW lak hárd, zeg... het kostte wat moeite maar dan heb je ook wat, zullen we maar zeggen; De lak is nu weer optimaal.

ik heb ook meteen een zelf vermaakt embleem met een M verwijzing in de grille gemonteerd:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Thijs_F11 op 01 jul 2021, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
F11 M Sport :///m:

www.glimgarage.nl

m.h.
Berichten: 884
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: F11 520 High Executive M Sport

Bericht door m.h. » 15 jun 2021, 15:16

8) lijkt wel een nieuwe!

K ben niet zo'n poetser, maar kan het wel waarderen als je zulke auto's voorbij ziet komen.

Heb jij ook veel last van steenslag op de voorkant van de motorkap?

Thijs_F11
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2020, 22:14

Re: F11 520 High Executive M Sport

Bericht door Thijs_F11 » 15 jun 2021, 15:38

bedankt! Ik vind het altijd een sport om mn auto er zo nieuw mogelijk uit te laten zien. Ik heb ooit een Passat gehad en die zag er met met 6,5 ton op de teller nog zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

inmiddels heb ik een boel andere mensen ook blij gemaakt met een mooi gepolijste auto; ik vind het bijna therapeutisch om me een paar uur kwaad te maken op autolak (zoek de verschillen bij deze Volvo 360 :) :) )

Afbeelding

Voor wat betreft de steenslag: ik heb een paar plekjes op de motorkap 2 op het dak en die ik ga ik nog aanpakken, daar heb ik een speciale verfpen voor besteld. Die wordt in onderstaand filmpje ook gebruikt (vanaf 8:15) en ik hoop er mooie resultaten mee te gaan bereiken. Tzt plaats ik wel wat foto's van het resultaat.

https://www.youtube.com/watch?v=Uz-zW-cLdUs&t=5s
Laatst gewijzigd door Leen op 16 jun 2021, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
F11 M Sport :///m:

www.glimgarage.nl

LtD
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 mei 2015, 13:07

Re: F11 520 High Executive M Sport

Bericht door LtD » 18 jun 2021, 20:58

:duimen: Erg mooi, kan ik wel waarderen zo’n strak gepoetste wagen
BMW f11 528i

Thijs_F11
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2020, 22:14

Re: F11 520 High Executive M Sport

Bericht door Thijs_F11 » 18 jun 2021, 21:06

Thx!
Laatst gewijzigd door Leen op 19 jun 2021, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
F11 M Sport :///m:

www.glimgarage.nl

Thijs_F11
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2020, 22:14

Lakwerk

Bericht door Thijs_F11 » 01 jul 2021, 12:43

Ik heb met een ' Loew Cornell fine line painting pen' de steenslag op de auto gemaskeerd. Het werkt echt heel eenvoudig, je vult het reservoir met lak uit een lakstift en tikt deze vervolgens op de plek waar de beschadiging zit. (Natuurlijk wel even goed ontvetten van tevoren, een wattenstaafje is prima geschikt)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naderhand hetzelfde proces herhaald met blanke lak en uiteindelijk met een medium compound en woolpad de plekjes gepolijst met een DA polisher en het valt helemaal niet meer op, je moet echt weten waar je moet kijken om nog te kunnen zien waar de steenslag zat.

Ik merkte dat je niet te lang moet wachten tussendoor omdat de opening van de pen dan snel verstopt raakt. Met schoonmaken is het veruit het handigst als je met perslucht de pen schoonmaakt, er zit een raggertje bij de pen maar dat werkte bij mij niet altijd helemaal goed.

En omdat ik vandaag tóch met lak bezig was:

Vóór: (omdat ik die grijze diffuser een te hoog Volvo XC 70 gehalte vond hebben)

Afbeelding

en ná:

Afbeelding

nu nog een keer de uiteinden van de uitlaat vervangen en dan is de achterkant klaar

Ook de chromen behuizing van de knipperlichten in de voorschermen was niet mijn smaak, dus die heb ik opgeschuurd, in de grondlak gezet en drie lagen lak en 2 lagen blanke 2K lak gegeven

Afbeelding
F11 M Sport :///m:

www.glimgarage.nl

Thijs_F11
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2020, 22:14

Re: F11 520 High Executive M Sport

Bericht door Thijs_F11 » 20 jul 2021, 18:21

Uiteindelijk zijn het toch geen 312 styling wielen geworden, maar een setje 373 styling dat ik op de kop heb weten te tikken:

Afbeelding

Het zijn OEM velgen want ik heb het bij velgen niet zo op imitatie-exemplaren. Ik heb de nodige voorbeelden gezien die me voorgoed van het idee af hebben geholpen dat de kwaliteit daarvan altijd goed is.

Het is een opmaaksetje waar ik me de komende tijd mee bezig ga houden om ze weer als nieuw te gaan maken.
De banden zijn versleten dus ik ga nog op zoek naar nieuwe. Op vorige auto’s heb ik altijd prima ervaringen gehad met Nexxen banden dus dikke kans dat die hier tot ook omheen gaan komen.
F11 M Sport :///m:

www.glimgarage.nl

m.h.
Berichten: 884
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: F11 520 High Executive M Sport

Bericht door m.h. » 20 jul 2021, 19:13

Dikke velgen! Ik ben ook geen fan van immitatie velgen. Idd veel te veel gehoord over problemen. Al zijn er natuurlijk ook prima kwaliteits merken.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Showroom”