MK4 coderen naar NL taal

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

MK4 coderen naar NL taal

Bericht door Edward » 24 okt 2019, 16:37

Ik heb al diverse mensen aangeschreven, veelal via mail, maar geen reacties.

Zijn er nog forumleden die de Nederlandse taal in een MK4 navigatie kunnen coderen? Het is een Duitse Compact, dus enkel Duits, Engels en Frans actief nu. Op zich geen probleem, mijn vriendin is half Duits, maar voor de volledigheid en de complete import af te ronden, zou de NL taal toch wel gewenst zijn.

Ik heb het zelf geprobeerd met Navcoder, maar op één of andere manier krijgt de laptop geen verbinding met de E46. Laptop werkt wel met de E90, maar niet met de E46. Nu zou je zeggen dat het aan de kabel moet liggen, dat is niet het geval (K+D CAN USB).

Anyway... iemand in de Achterhoek toevallig?

Gebruikersavatar
Leen
BimmerPortal Team
Berichten: 2280
Lid geworden op: 19 aug 2009, 12:22
Locatie: Noord-Brabant

Re: MK4 coderen naar NL taal

Bericht door Leen » 24 okt 2019, 17:52

Hey! Je zou het eens kunnen vragen bij www.navigatie-inbouw.nl ik ben hier vroeger wel eens geweest met m'n 1 serie. Ze deden toen ook coderen en dergelijke. Hun gingen verder waar de dealer er niet meer uitkwam zeg maar. Het is helaas niet in de achterhoek maar een telefoontje kun je er wel aan wagen dacht ik zo. Succes een ben benieuwd. :duimen:
BMW E88 135i DCT + Lexus GS450h F-sport line

Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

Re: MK4 coderen naar NL taal

Bericht door Edward » 26 okt 2019, 14:36

Die informatie had ik natuurlijk zelf al wel gevonden, ik had alleen gehoopt dat iemand van het forum dit zou willen doen voor een vergoeding. Bedrijven zijn er al genoeg.

Gebruikersavatar
kotje
Berichten: 850
Lid geworden op: 28 mei 2011, 00:00

Re: MK4 coderen naar NL taal

Bericht door kotje » 26 okt 2019, 18:32

Hoi CreativeS,

Ik heb ooit zo een cd gehad waar je de navi van een e46/e39 om kon zetten naar nl. Echter moet ik gaan zoeken waar ik het heb gelaten.

om welke navi systeem gaat het?

gr

kotje

Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

Re: MK4 coderen naar NL taal

Bericht door Edward » 26 okt 2019, 18:49

Dank voor je reactie.

Dit moet echt via de OBD-poort. Software CD heeft weinig zin, want de geselecteerde talen staan vast.

En zoals in het onderwerp staat, gaat het om de Mk4 Navi Prof (16:9).

Gebruikersavatar
Marcel RSD
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37

Re: MK4 coderen naar NL taal

Bericht door Marcel RSD » 27 okt 2019, 13:30

Ik kan het zo voor je omzetten. Moet je wel naar de andere kant van het land komen.
Maar als jij navcoder al hebt (betaalde versie) en die maakt geen verbinding., dan moet je eens een oudere versie van INPA proberen. Ik ga er vanuit dat de COM poort instellingen (USB emulatie) goed staan.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: MK4 coderen naar NL taal

Bericht door ehombie » 27 okt 2019, 16:38

Evt source benanderen (via email)... dan hoef je alleen een kabel, computer en internet voorhanden te hebben.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Gebruikersavatar
Marcel RSD
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37

Re: MK4 coderen naar NL taal

Bericht door Marcel RSD » 27 okt 2019, 17:57

Wat ik zelf gedaan heb is de NL gesproken navigatie taal onder GB (engels gezet). Ik vond het namelijk geen gezicht dat je monitor in het nederlands was en je LCD in je combi op duits voor nederlands.
Ik heb ook een ULF met spraaksturing. Daarom heb ik de firmware CD aangepast zodat alles onder engels wordt geladen, maar de navigatiestem is nederlands.
Ik zou je een copy van deze CD kunnen doorsturen. Maar dan moet je wel Navcoder aan de praat krijgen.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

Re: MK4 coderen naar NL taal

Bericht door Edward » 14 nov 2019, 18:12

Late reactie, maar tussendoor toch even via de site contact opgenomen met www.navigatie-inbouw.nl... maar dat zal wel in hun spam-map terecht zijn gekomen :bang:

Anyway... met de 'gratis' versie van Navcoder moet je de taal om kunnen zetten. Op diverse plekken op diverse fora wordt dat bevestigd. Ik snap ook dat er een workaround is door een andere taal onder de reeds geselecteerde talen te zetten, maar dat is niet iets wat ik wil. Ik wil echt de taal keuze in het menu. Als ik zoiets tegen zou komen in een andere auto, zou ik daar ook allerminst blij mee zijn. BMW wil alleen maar de auto zelf updaten, geen coderingen voor de MK4.

Ik zet het even op een laag pitje en neem later eens contact op met Ryan. We hebben eerst belangrijkere dingen op de planning.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”