Velgen en vering

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Koen de wael
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2022, 21:18

Velgen en vering

Bericht door Koen de wael » 27 dec 2022, 22:20

Hey

Weet iemand of deze velgen gaan passen onder mijn e46 320ci? Auto is ook verlaagd.

Ik heb nu achteraan 265 30 19 inch en deze raken mijn kassen. Ze zijn al zelfs afgedraaid (vorige eigenaar, et waarde weet ik niet)

k zoek nu 18 INCH en vond deze.

En voor mijn wagen zoek ik ook veren, liefst zwart, maar al dat ik vind is eibach en deze is direct vooraan - 4 cm voor mijn motortype. Ik had liefst 3 gehad. De wielen nu zitten in zijn kast vooraan en de vorige eigenaar zegt dat hij 4 cm daar verlaagd is. Ik denk echt dat dit meer is hoor. De veren waren ook rood dus ik vermoed sportline van eibach.

En bij H&R hebben ze veren van - 3 en deze zijn voor alle motortypes hetzelfde zeggen ze.... Hoe kan dit nu... Verschillende gewichten toch...

Bedankt alvast!




Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GekkeJelle
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jan 2024, 14:22

Re: Velgen en vering

Bericht door GekkeJelle » 06 feb 2024, 12:26

Er is een bandenomtrek calculator online. Als je daar gebruik van maakt zal je zien dat de omtrek van je band groter wordt naarmate je band breeder wordt. dwz door de breedere band heeft de middelpuntvliengede kracht meer invloed om de middellijn van het rij oppervlak.
Je zult dan tot de conclusie komen dat als je voor bijv 225 30r19 hebt en je achter bijv 265 wilt je dan dus 265 25r19 banden moet hebben om de bandomtrek binnen de perken te houden.

vester86
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:50

Re: Velgen en vering

Bericht door vester86 » 06 feb 2024, 19:57

dit topic is al meer dan een jaar oud :duim: ik neem aan dat TS op een andere manier al antwoord op zn vraag heeft gevonden

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”