Nu ook nog niks gehoord? Hopelijk valt het mee!graphicfanatik325D schreef: ↑30 sep 2019, 08:01 Ja dat hoop ik ook Wim.
Ik wacht het telefoontje vol spanning af...
Graphicfanatik325D | 325D E91 //Raam blijft 4 cm open staan
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 09:17
Re: Graphicfanatik325D | 325D E91 // UPDATE! Foutcodes = kapotte dynamo/accu?
- graphicfanatik325D
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 mei 2019, 10:02
- Locatie: Breda
Re: Graphicfanatik325D | 325D E91 // UPDATE! Foutcodes = kapotte dynamo/accu?
Gister gebeld naar ANWB. Kreeg ik te horen dat het druk was en het gister niet was gelukt om mijn auto naar de garage te brengen. (of ze waren het vergeten aangezien ze maandag tegen me zeiden) Ik neem aan dat ze zoiets op de hoogte stellen maargoed. Niet gelukt dus waarna ik vroeg wanneer het wel kon.
Dat zou dus vandaag gebeuren maar tot op heden nog niks gehoord van mijn monteur dus de auto zal wel nog niet binnen zijn. Het is ook pas 12:15 op het moment. Als ik niks hoor bel ik maar weer tegen eind van de middag.
Spanning bouwt zich wel op zo
Dat zou dus vandaag gebeuren maar tot op heden nog niks gehoord van mijn monteur dus de auto zal wel nog niet binnen zijn. Het is ook pas 12:15 op het moment. Als ik niks hoor bel ik maar weer tegen eind van de middag.
Spanning bouwt zich wel op zo
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Graphicfanatik325D | 325D E91 // UPDATE! Foutcodes = kapotte dynamo/accu?
Een vriend van me doet autotransporten. Wellicht is dat een uitkomst voor je?
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
- graphicfanatik325D
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 mei 2019, 10:02
- Locatie: Breda
Re: Graphicfanatik325D | 325D E91 // UPDATE! Foutcodes = kapotte dynamo/accu?
Bedankt voor de tip.
Mijn auto staat sinds dinsdag eind middag pas bij de monteur. Die heeft als het goed is pas vandaag tijd om ernaar te kijken wat het allemaal kan zijn.
Mijn auto staat sinds dinsdag eind middag pas bij de monteur. Die heeft als het goed is pas vandaag tijd om ernaar te kijken wat het allemaal kan zijn.
- graphicfanatik325D
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 mei 2019, 10:02
- Locatie: Breda
Re: Graphicfanatik325D | 325D E91 // UPDATE! Foutcodes = kapotte dynamo/accu?
Klein update.
Gister met de monteur even gebeld en eerste beste wat die natuurlijk tegenkomt is de storing van het elektrisch stuurslot. (omdat je de auto niet meer kan starten) Waarop hij zei dat dit verholpen kan worden met een update of iets anders. Maar daar moest die nog even naar kijken.
Opgehangen en ik dacht. Oh sh** ik heb eigenlijk helemaal niet meer naar deze storing individueel gekeken aangezien ik deze storing maar bij de hoop andere heb geveegd. Nu heb ik gister gekeken op het net en begin ik m een beetje in de broek te schijten.
Stuurslot euvel schijnt een bekend probleem te zijn bij de e9x modellen van bouwjaar 2007 tot 2013? Hieruit komen eigenlijk 2 oplossingen uit. Een goedkope en een dure versie. De goedkope schijnt een update te zijn en de duurdere variant een hele nieuwe stuurkolom Nu lees ik veelal ervaringen van mensen die deze storing hebben zonder de euvel vooraf wat ik heb gehad => Reeds aan storingen in een korte tijd op een volgend wat hoogstwaarschijnlijk bij de dynamo of accu ligt.
Ik zat zo te denken dat door het gebrek aan stroom ik de ELV storing ook heb gekregen en niet omdat deze een gebrek heeft aan smering. Zo luid namelijk vanuit voorbeelden dat deze hierdoor dus de storing krijgt.
Het is op het moment natuurlijk nog afwachten en afvragen maar een dynamo/accu vervangen, kleine update of een nieuwe stuurkolom...YIKES...ik vrees voor t ergste dan kan het alleen maar meevallen...
Gister met de monteur even gebeld en eerste beste wat die natuurlijk tegenkomt is de storing van het elektrisch stuurslot. (omdat je de auto niet meer kan starten) Waarop hij zei dat dit verholpen kan worden met een update of iets anders. Maar daar moest die nog even naar kijken.
Opgehangen en ik dacht. Oh sh** ik heb eigenlijk helemaal niet meer naar deze storing individueel gekeken aangezien ik deze storing maar bij de hoop andere heb geveegd. Nu heb ik gister gekeken op het net en begin ik m een beetje in de broek te schijten.
Stuurslot euvel schijnt een bekend probleem te zijn bij de e9x modellen van bouwjaar 2007 tot 2013? Hieruit komen eigenlijk 2 oplossingen uit. Een goedkope en een dure versie. De goedkope schijnt een update te zijn en de duurdere variant een hele nieuwe stuurkolom Nu lees ik veelal ervaringen van mensen die deze storing hebben zonder de euvel vooraf wat ik heb gehad => Reeds aan storingen in een korte tijd op een volgend wat hoogstwaarschijnlijk bij de dynamo of accu ligt.
Ik zat zo te denken dat door het gebrek aan stroom ik de ELV storing ook heb gekregen en niet omdat deze een gebrek heeft aan smering. Zo luid namelijk vanuit voorbeelden dat deze hierdoor dus de storing krijgt.
Het is op het moment natuurlijk nog afwachten en afvragen maar een dynamo/accu vervangen, kleine update of een nieuwe stuurkolom...YIKES...ik vrees voor t ergste dan kan het alleen maar meevallen...
- graphicfanatik325D
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 mei 2019, 10:02
- Locatie: Breda
Re: Graphicfanatik325D | 325D E91 // UPDATE! Hij rijd weer
Het is zover heren.
Net de monteur aan de lijn gehad en die heeft de storing eruit kunnen krijgen door middel van een software update en is er een rondje mee gaan rijden. Hij meldde wel dat die even van slag was toen die hem opstartte. Rookte heel erg. Na een rondje rijden was alles weer normaal. Enige wat ik nog als storing heb overgehouden is de ABS pomp... Wel opvallend zo die storingen met het remsysteem elke keer. Dus dit zal nog wel een vervolg hebben. Voor nu stuurslot storing weg! yay
Super goed nieuws natuurlijk en for the time being kan ik opgelucht adem halen. Ik zeg natuurlijk for the time being omdat hij er zelf niet achter is gekomen waar deze dus vandaan is gekomen. Ja een software update en hij doet t weer maar gezien de meerdere gevallen die ik gelezen heb kan deze storing in sommige gevallen weer terug gekomen. Ik ben nog steeds van mening dat een slechte accu voor veel gevallen van mij de boosdoener was/is.
Ik had ook nog even gevraagd naar de status van de dynamo en die bleek gewoon in orde te zijn gelukkig. Accu was daarentegen zowat leeg. Hij heeft hem aan de lader gehangen en we gaan zien tot in hoeverre deze het volhoud. De auto staat voorlopig nog even daar en als hij ziet dat hij na een nachtje weer aardig leeg is gaat die er een nieuwe in zetten.
Tot zo ver dus nog allemaal goed nieuws!
Net de monteur aan de lijn gehad en die heeft de storing eruit kunnen krijgen door middel van een software update en is er een rondje mee gaan rijden. Hij meldde wel dat die even van slag was toen die hem opstartte. Rookte heel erg. Na een rondje rijden was alles weer normaal. Enige wat ik nog als storing heb overgehouden is de ABS pomp... Wel opvallend zo die storingen met het remsysteem elke keer. Dus dit zal nog wel een vervolg hebben. Voor nu stuurslot storing weg! yay
Super goed nieuws natuurlijk en for the time being kan ik opgelucht adem halen. Ik zeg natuurlijk for the time being omdat hij er zelf niet achter is gekomen waar deze dus vandaan is gekomen. Ja een software update en hij doet t weer maar gezien de meerdere gevallen die ik gelezen heb kan deze storing in sommige gevallen weer terug gekomen. Ik ben nog steeds van mening dat een slechte accu voor veel gevallen van mij de boosdoener was/is.
Ik had ook nog even gevraagd naar de status van de dynamo en die bleek gewoon in orde te zijn gelukkig. Accu was daarentegen zowat leeg. Hij heeft hem aan de lader gehangen en we gaan zien tot in hoeverre deze het volhoud. De auto staat voorlopig nog even daar en als hij ziet dat hij na een nachtje weer aardig leeg is gaat die er een nieuwe in zetten.
Tot zo ver dus nog allemaal goed nieuws!
- graphicfanatik325D
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 mei 2019, 10:02
- Locatie: Breda
Re: Graphicfanatik325D | 325D E91 // UPDATE! Hij rijd weer
En nog steeds goed nieuws...
Zojuist te horen gekregen dat de accu vol is gebleven. Ik vind het nog steeds maar een raar gebeuren allemaal. Zoveel storingen achter elkaar en uiteindelijk dus verholpen met een update en accu opladen Ik ben zo benieuwd of alle problemen hiermee nu wegblijven.
Een ding is zeker...ik kan weer kilometers maken met de bimmer!
Zojuist te horen gekregen dat de accu vol is gebleven. Ik vind het nog steeds maar een raar gebeuren allemaal. Zoveel storingen achter elkaar en uiteindelijk dus verholpen met een update en accu opladen Ik ben zo benieuwd of alle problemen hiermee nu wegblijven.
Een ding is zeker...ik kan weer kilometers maken met de bimmer!
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 09:17
Re: Graphicfanatik325D | 325D E91 // UPDATE! Hij rijd weer
Kijk dat is fijn om te horen, geen stuurkolom vervanging in ieder geval :-)
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: Graphicfanatik325D | 325D E91 // UPDATE! Hij rijd weer
duimen draaien maar!
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
- graphicfanatik325D
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 mei 2019, 10:02
- Locatie: Breda
Re: Graphicfanatik325D | 325D E91 // UPDATE! Foutcode 5DF0 & 5DF1
Nu een paar dagen de auto weer in bezit en een x aantal kilometers achter de rug zonder de ELV storing!
Echter is er nog wel een storing blijven hangen die ik eerder hier heb gepost.
Nu behandel ik hem hier in mijn showroom maar misschien moet ik er maar een aparte discussie punt maken in de technieken pagina?
Het gaat namelijk om de foutcode 5DF0 en 5DF1. Op Bimmerportal is er zo goed als niks over te vinden terwijl wanneer ik google toch wel een veelvoorkomend dingetje is onder de BMW gebruikers.
Nu ben ik het volgende tegen gekomen betreft de oorzaak van deze foutcode:
** Mismatched tyre pressures
1) Steering Angle sensor / calibration (not just choke to choke) Perform steering angle sensor adjustment/calibration per Repair Instructions RA 61 31 996?
2) Wheel Speed Sensor (and / or wiring & connections)
3) Battery - low voltage - bad battery
4) Wheel Bearing
5) Fault in wiring
6) ABS / DSC Hydraulic pump
7) Alternator - fluctuating current
Wheel Alignment
En een paar oplossingen:
* hit it with a hammer (my preferred option )
* strip & rebuild the pump motor
* swap the pump valve body (& motor) for know good - keep your orignal control unit so you don't need to recode anything.
* send your unit to be reconditioned (no coding) or fit a new / recon unit (will need coding to the car)
Nu komen deze voorbeelden van een e90 post maar over het algemeen wat je vind komen deze voorbeelden overal wel voor.
Nu is mijn vraag of iemand hier op het forum ervaring mee heeft gehad? Een nieuwe abs pomp is een flinke smak geld men spreken tussen 800-1200€ terwijl dit in heel veel andere dingen kan zitten. Dus ik wil verschillende uitsluiten alleen vind ik geen oplossingen van Nederlandse gebruikers.
Uit het bovengenoemde lijstje kan ik in ieder geval 1 ding bedenken waarom deze storing is gekomen en dat lijkt mij de accu te zijn. zie nr 3.
Zeker doe ik niet maar als ik dit zo lees ben ik geneigd om er eind van de maand maar gelijk een nieuwe accu in te gooien aangezien de winter er ook al aan komt. Ik krijg de storing niet gewist uit het systeem wat wel klote is want ik kan zo dus geen gebruik maken van mij cruise control en mocht het tegen de wintermaanden sneeuwen dan wordt het voor de verandering per ongeluk driften en dat zie ik eigenlijk niet zo zitten als dit onverwachts gebeurt...
Stuurslot storing weg en ben er super blij mee alleen nu nog dit ge-euvel weg...Dan pas rijd ik weer storingloos
Echter is er nog wel een storing blijven hangen die ik eerder hier heb gepost.
Nu behandel ik hem hier in mijn showroom maar misschien moet ik er maar een aparte discussie punt maken in de technieken pagina?
Het gaat namelijk om de foutcode 5DF0 en 5DF1. Op Bimmerportal is er zo goed als niks over te vinden terwijl wanneer ik google toch wel een veelvoorkomend dingetje is onder de BMW gebruikers.
Nu ben ik het volgende tegen gekomen betreft de oorzaak van deze foutcode:
** Mismatched tyre pressures
1) Steering Angle sensor / calibration (not just choke to choke) Perform steering angle sensor adjustment/calibration per Repair Instructions RA 61 31 996?
2) Wheel Speed Sensor (and / or wiring & connections)
3) Battery - low voltage - bad battery
4) Wheel Bearing
5) Fault in wiring
6) ABS / DSC Hydraulic pump
7) Alternator - fluctuating current
Wheel Alignment
En een paar oplossingen:
* hit it with a hammer (my preferred option )
* strip & rebuild the pump motor
* swap the pump valve body (& motor) for know good - keep your orignal control unit so you don't need to recode anything.
* send your unit to be reconditioned (no coding) or fit a new / recon unit (will need coding to the car)
Nu komen deze voorbeelden van een e90 post maar over het algemeen wat je vind komen deze voorbeelden overal wel voor.
Nu is mijn vraag of iemand hier op het forum ervaring mee heeft gehad? Een nieuwe abs pomp is een flinke smak geld men spreken tussen 800-1200€ terwijl dit in heel veel andere dingen kan zitten. Dus ik wil verschillende uitsluiten alleen vind ik geen oplossingen van Nederlandse gebruikers.
Uit het bovengenoemde lijstje kan ik in ieder geval 1 ding bedenken waarom deze storing is gekomen en dat lijkt mij de accu te zijn. zie nr 3.
Zeker doe ik niet maar als ik dit zo lees ben ik geneigd om er eind van de maand maar gelijk een nieuwe accu in te gooien aangezien de winter er ook al aan komt. Ik krijg de storing niet gewist uit het systeem wat wel klote is want ik kan zo dus geen gebruik maken van mij cruise control en mocht het tegen de wintermaanden sneeuwen dan wordt het voor de verandering per ongeluk driften en dat zie ik eigenlijk niet zo zitten als dit onverwachts gebeurt...
Stuurslot storing weg en ben er super blij mee alleen nu nog dit ge-euvel weg...Dan pas rijd ik weer storingloos
Re: Graphicfanatik325D | 325D E91 // UPDATE! Foutcode 5DF0 & 5DF1
Super fijn dat het weer is opgelost. Alleen balen van die ene storing/foutcode. Nieuwe accu lijkt me op dit moment de goedkoopste oplossing om al iets uit te sluiten. En met de wintermaanden voor de deur kan het sowieso geen kwaad.
BMW E88 135i DCT + Lexus GS450h F-sport line
- graphicfanatik325D
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 mei 2019, 10:02
- Locatie: Breda
Re: Graphicfanatik325D | 325D E91 // UPDATE! Foutcode 5DF0 & 5DF1
Nee klopt Leen.
Had deze tip ook van Ryan aka Source gekregen dus je bent de tweede. Ik ga dit eind van de maand gelijk oppakken want zoals jullie beide zeggen;
Winter komt eraan en kan sowiezo geen kwaad! Ik las ergens dat wanneer je je auto opstart en de navi start zich helemaal opnieuw op dan kan dat ook weer duiden op een slechte accu. Dus gister even naar de accu-indicator gekeken en die stond weer op zwart
Dusja, snel vervangen maar!
Had deze tip ook van Ryan aka Source gekregen dus je bent de tweede. Ik ga dit eind van de maand gelijk oppakken want zoals jullie beide zeggen;
Winter komt eraan en kan sowiezo geen kwaad! Ik las ergens dat wanneer je je auto opstart en de navi start zich helemaal opnieuw op dan kan dat ook weer duiden op een slechte accu. Dus gister even naar de accu-indicator gekeken en die stond weer op zwart
Dusja, snel vervangen maar!
Re: Graphicfanatik325D | 325D E91 // UPDATE! Foutcode 5DF0 & 5DF1
Top . Ben erg benieuwd of de storing daarna verdwijnt. Hou ons op de hoogte.
BMW E88 135i DCT + Lexus GS450h F-sport line
- graphicfanatik325D
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 mei 2019, 10:02
- Locatie: Breda
Re: Graphicfanatik325D | 325D E91 // UPDATE! Foutcode 5DF0 & 5DF1
Het heeft even geduurt maar eindelijk sinds gister de nieuwe accu erin en gelijk geregistreerd.
De 5DF0 en 5DF1 blijven er helaas in en zijn ook niet te verwijderen. Ben bang dat ik een andere motor erin moet plaatsen.
Wat ik nu wel heb gezien is dat die wat andere foutcodes aangaf waarvan ik niet kan achterhalen wat het is.
Iemand van jullie die mij hiermee op weg kan helpen?
Bedankt alvast!
Zie onderstaand de foutcodes:
A0B2
A3AB
C914
De 5DF0 en 5DF1 blijven er helaas in en zijn ook niet te verwijderen. Ben bang dat ik een andere motor erin moet plaatsen.
Wat ik nu wel heb gezien is dat die wat andere foutcodes aangaf waarvan ik niet kan achterhalen wat het is.
Iemand van jullie die mij hiermee op weg kan helpen?
Bedankt alvast!
Zie onderstaand de foutcodes:
A0B2
A3AB
C914
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: Graphicfanatik325D | 325D E91 // UPDATE! Nieuwe accu
Ik zie relatie tussen foutmelding en andere motor zelf niet of bedoel je ABS pomp?
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986