Speaker Upgrade

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
RamonBMW21
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2019, 15:31

Speaker Upgrade

Bericht door RamonBMW21 » 20 okt 2020, 13:14

Beste,

Omdat sinds een tijdje mijn rechter deurspeaker het niet meer deed, heb ik het paneel er maar eens afgehaald. Wat bleek? Kabel niet aangesloten... :hug:

Af fijn, omdat ik al een tijdje naar speaker upgrades zat te kijken was dit een mooi oefen-moment. Nou vraag ik mij af of ik op de standaard luidsprekers zo een tweeter zou kunnen aansluiten? (i.v.m. hoog/laag split van het signaal) Of kan ik de MID speaker vervangen door een setje midden/hoog? Ik heb kwa speakers de meest basic uitvoering met navigatie business. Er zit dus op dit moment ook geen tweeter in.

Ik zie (zie afbeeldingen) dat er op de huidige speaker twee connectoren zitten. Wat betekend dit? Ook zit achter de afdekkingskap een 'socket' voor de tweeter. Wie kan mij helpen? :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Giovanni-21
Berichten: 176
Lid geworden op: 08 sep 2015, 20:45
Locatie: Den Haag

Re: Speaker Upgrade

Bericht door Giovanni-21 » 22 okt 2020, 14:37

De huidige speaker in de deur kan je vervangen door een compo-set. Daar zit dan een filter bij die mid/hoog verdeeld.

Als ik het goed heb zitten er twee connectoren, omdat er van daaruit dan een kabel loopt naar de sub onder de stoelen (per zijde).

In de afdek kap zit misschien een socket voor een tweeter, de voorkant is helemaal dicht met plastic, dus heeft geen nut.
Je zal andere raamlijsten moeten kopen met een tweeter rooster.

Als je de speakers gaat vervangen, zou ik gelijk je deur goed dempen.

Overigens komen andere speakers pas echt tot z'n recht als ze aangestuurd worden door een versterker.
Ook de subwoofers die er nu inzitten zijn niet zo goed, ook deze zou je dan kunnen dempen en upgraden.

Mocht je interesse hebben, heb ik nog wel de woofers en compo set van de Hifi lijn liggen uit een E90 (weet niet of dat past).
Current BMW F36 420i LCI
Previous BMW E90 325i

- Een auto is meer dan een vervoersmiddel alleen -

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Audio, Navigatie en iDrive”