E87 Aftermarket radio/navi geen constante plus?

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
SjorsAppel
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2019, 05:55

E87 Aftermarket radio/navi geen constante plus?

Bericht door SjorsAppel » 19 jun 2019, 12:00

Dag allen,

Enige tijd geleden heb ik in mijn E87 118D uit 2005 een aftermarket radio/navigatie gezet.
Het betreft een Joying systeem met enkel din pasvorm en een 7" scherm.
Deze:

Afbeelding

Het systeem zelf werkt super. Erg fijn.
Echter heb ik het probleem dat na enige tijd de constante spanning weg lijkt te vallen.

Voorbeeld:
Als ik mijn instellingen heb aangepast, en ik ga bijv. boodschappen doen, zijn deze instellingen nog exact hetzelfde als ik na een half uur weer terug kom in de auto.

Maar, wanneer ik de auto 's avonds weg zet en de volgende ochtend weer instap, zijn mijn instellingen verdwenen en kan ik alles weer opnieuw instellen..

Vandaar mijn vermoeden dat er het een en ander met de constante plus niet helemaal in orde is.

Ik heb de radio laten leveren met een ISO aansluiting.
Tussen de ISO en het BMW blok zit nog een BMW naar ISO converter.

Heeft iemand van jullie hier wellicht ook ervaring mee en heeft een passende oplossing?

Alvast bedankt!

DennisvM
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 aug 2016, 21:56

Re: E87 Aftermarket radio/navi geen constante plus?

Bericht door DennisvM » 28 jun 2019, 23:48

Had ik ook inderdaad. Heb een constante plus naar de accu getrokken hiervoor en dan is het opgelost.

SjorsAppel
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2019, 05:55

Re: E87 Aftermarket radio/navi geen constante plus?

Bericht door SjorsAppel » 01 jul 2019, 07:32

Hoi Dennis,
Bedankt voor je reactie!
Mag ik je vragen hoe je dit hebt gedaan?

Gezien de accu in de kofferbak ligt ben ik benieuwd via welke weg je deze kabel hebt gelegd.

DennisvM
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 aug 2016, 21:56

Re: E87 Aftermarket radio/navi geen constante plus?

Bericht door DennisvM » 01 jul 2019, 19:06

Ik heb em aangelegd via de rechterkant van de auto. Bij de voeten bovenlangs en dan via de zijkant van de auto naar achter tot aan de accu. Is opzich allemaal simpel te demonteren. Als je vragen hebt over het demonteren laat het maar weten :)

SjorsAppel
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2019, 05:55

Re: E87 Aftermarket radio/navi geen constante plus?

Bericht door SjorsAppel » 01 jul 2019, 21:19

DennisvM schreef: 01 jul 2019, 19:06 Als je vragen hebt over het demonteren laat het maar weten :)
Don't mind if I do!
Dus via de rechter kant, boven de deuren langs naar achteren?
Hoe krijg ik de deurlijsten/hemel los, en dus ook weer netjes terug.
En hoe leg je 'm via de achterdeur naar de kofferbak?

Uiteraard zonder dat de kabel zichtbaar is.

Bedankt alvast!

DennisvM
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 aug 2016, 21:56

Re: E87 Aftermarket radio/navi geen constante plus?

Bericht door DennisvM » 01 jul 2019, 22:49

Onderlangs de stoel :)
De dorpel kan je kan je er gewoon naar boven aftrekken. Het kapje bij je voeten rechts is met een schroefje en kikkers dacht ik. Voor het monteren van de dorpel trouwens is het handig als je die 4 clips even uit auto zelf trekt en weer in de dorpel schuiven ongeveer op de juiste positie en dan terug erin drukken. Ik zat namelijk heel lang te kloten om te proberen hem er zo weer op te duwen.. De kap bij je gordel trek je aan de onderkant richting je stoel met 2 klikkers dacht ik en da. Schuif je hem naar beneden eruit. De dorpel bij je achterdeur (bij 5 deurs dus) idem dito als de voorste dorpel. Dan kom je bij het kapje die een beetje onder je achterbank doorgaat. Trek daarvoor eerst je achterbank omhoog. Gewoon aan het voorste gedeelte hard omhoog trekken. Dat kapje zit dan met een wit clipje verscholen. Dat pennetje wat in dat clipje zit eerst eruit halen en dan kan je het clipje er ook uit wippen en dan zit ie nog geklikt. Spreekt voor zich. Het buitenste deel van de achterbank waar je gordel overheen loopt trek je aan de bovenkant los naar voren toe en dan kan je hem omhoog schuiven en komt ie los en dan ben je eigenlijk zo goed als achterin bij je accu. Het klinkt zo best veel maar als je em snapt heb je in 10 minuten alles eruit. Succes!

SjorsAppel
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2019, 05:55

Re: E87 Aftermarket radio/navi geen constante plus?

Bericht door SjorsAppel » 02 jul 2019, 14:45

Bedankt!!
Komend weekend eens de tijd voor nemen

SjorsAppel
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2019, 05:55

Re: E87 Aftermarket radio/navi geen constante plus?

Bericht door SjorsAppel » 04 jul 2019, 10:10

Hoe kan ik de nieuwe constante het beste de radio in laten gaan?
Met een scotchlok bevestigen aan de kabel die normaal gesproken constante plus zou moeten geven?

DennisvM
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 aug 2016, 21:56

Re: E87 Aftermarket radio/navi geen constante plus?

Bericht door DennisvM » 05 jul 2019, 16:34

Ik weet even niet meer hoe ik hem bevestigd heb. Sowieso solderen. En hij zit gewoon op de constante plus bij mij. Volgens mij was dat de gele draad.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Audio, Navigatie en iDrive”