CIC Business kaartupdate via USB werkt niet.

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
AST-Media
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2019, 17:35
Locatie: Heerenveen (Friesland)

CIC Business kaartupdate via USB werkt niet.

Bericht door AST-Media » 28 feb 2019, 20:26

Goedendag.
Ik ben Andre en nieuw op dit forum.
Voor mijn beroep ben ik TV monteur en weet veel van electronica.
Maar met mijn BMW loop ik tegen een probleem aan wat ik helaas nog niet heb kunnen oplossen.

Mijn BMW een E87 uit oktober 2007, was voorzien van M-ask type 1.
Dit met een 1 knops i-drive en klapscherm.
Ik heb inmiddels een CIC business unit (2011) geplaatst, nieuw scherm, i-drive met sneltoetsen, Canbus emulator, Usb/Aux aansluiting in armsteun etc.
Er is geen combox aanwezig, op zich voor mij geen ramp.
Het plaatsen van dit nieuwe systeem verliep goed en ben geen onverwachte zaken tegen gekomen.
Tevens heb ik de CIC unit gecodeerd en ook dat ging goed.
Alles werkt na tevredenheid, mooi scherm met een hoge resolutie, 3D kaartweergave, DAB+ etc etc.
Echter, de USB aansluiting doet niets.
Dat wil zeggen, geen kaartupdate mogelijk evenals het luisteren naar MP3 via usb.
Ik heb de kabel naar de CIC gecontroleerd en ook de aansluiting in de middenconsole.
De verbindingen blijken goed te zijn, en ook is er spanning op de USB poort aanwezig.
Normaal heb je ook een USB aansluiting in het handschoenen kastje, maar die is bij mij niet aanwezig.
Er is ook maar 1 USB aansluiting aanwezig op de CIC.
Normaal zou ik een USB hub nodig hebben om ook in het handschoenen kastje te kunnen plaatsen.
Volgens de verkoper van deze set, is 1 enkele USB poort voldoende.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
Als ik een USB stick in de connector steek, dan knippert het ledje wel even, maar dan gebeurt er niets.
Iemmand een idee?

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Audio, Navigatie en iDrive”