Handsfree bellen via bluetooth

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Rishi81
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2017, 14:14

Handsfree bellen via bluetooth

Bericht door Rishi81 » 08 jun 2017, 14:40

Goedemiddag bmw liefhebbers en rijders

Ik zit met een vraagje ..ik probeer al een poosje in mijn bmw 120 i excutive (bj 2004) via bluetooth handsfree te bellen maar mijn i-drive kan mijn telefoon maar niet vinden.

Als ik bij instellingen van mijn i-drive bluetooth aanklik gebeurd er niets er komt geen vinkje of reactie van het systeem.
Heb van alles geprobeerd niets lukt op mijn telefoon heb ik de instelling zo gezet dat hij vindbaar is heb al verschillende apps gedownload maar niets brengt verandering .

Heb even contact gehad met bmw ekris en hun zeggen dat hij in principe gewoon mijn telefoon moet kunnen vinden omdat bleutooth bellen in mijn auto zou moeten zitten alleen zou ik geen gebruik kunnen maken van functies als muziek streamen via bleutooth ectra maar gesprekken aannemen via mijn stuur en gesprekken voeren zou gewoon moeten lukken

Ik ben al van plan om in een inbouw garage iets te laten plaatsen zodat bleutooth bellen wel mogelijk is
maar alvorens ik dat doe wil ik eerst zeker weten als het niet zoals ekris zegt al in mijn auto zou moeten zitten


iemand hier mischien wat tips of info voor mij wat ik het beste kan doen alvorens ik geld uit geef :)

koertplert
Berichten: 244
Lid geworden op: 29 sep 2008, 12:41
Locatie: Rijswijk

Re: Handsfree bellen via bluetooth

Bericht door koertplert » 08 jun 2017, 16:26

Doe je het wel op de goede manier?

https://www.youtube.com/watch?v=d5t2k0Glh9U

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2834
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: Handsfree bellen via bluetooth

Bericht door Source » 08 jun 2017, 16:40

Bluetooth module defect.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Rishi81
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2017, 14:14

Re: Handsfree bellen via bluetooth

Bericht door Rishi81 » 11 jun 2017, 00:13

Bedankt voor de reacties ..

Heb inmiddels al een garage er naar laten kijken en idd zoals iemand hier al noemde ..
is de module kapot ..

Nu kan ik hem laten vervangen ..op zicht heb ik dat er wel voor over.
maar nu heb ik mij laten vertellen dat bij die originele van bmw ik geen muziek via bleutooth kan streamen

Iemand kan een 2e handse voor mijn plaatsen of een nieuwe van dension .

Dus ik ben nog even de opties aan bekijken !

Stinna
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2019, 08:10

Re: Handsfree bellen via bluetooth

Bericht door Stinna » 08 mei 2019, 08:25

Goedemorgen,
Ik heb het zelfde probleem, alles zit er in voor bluetooth kan alleen mijn bluetooth niet activeren..
Ik kan hem niet aanvinken en door naar de volgende stap.
Als ik nu een (nieuwe) bluetooth module aanschaf en omwissel met de huidige. Zou het dan weer werken of moet ik hem ook laten coderen/inlezen?
Graag hoor ik jullie antwoord

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Audio, Navigatie en iDrive”