Freek-E81 M-Sport Limited Edition

Show je E81 / E82 / E87 / E88. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
FreekE81
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2020, 13:58

Freek-E81 M-Sport Limited Edition

Bericht door FreekE81 » 29 okt 2020, 08:39

Hallo allemaal,

Zoals eerder voorgesteld, hierbij mijn eerste BMW.
Het betreft een e81 118i M Limited Edition van 09-2008.

Auto is voorzien van de volgende specs/ opties;

- Volledig M-sport ( interieur/ exterieur/ onderstel
- 18 Inch BMW-Motorsport wielen
-CarbonSchwarz Metallic
-Proffesional audio
-Stoelverwarming
-PDC voor/ achter



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Qua aanpassingen heb ik momenteel nog geen grote dingen gepland, los van het in laten bouwen van een Garmin Navi en eventueel cruise-control. Verder vind ik de auto in deze uitvoering af-fabriek al erg gaaf, dus nog niet echt plannen voor verdere aanpassingen. Mochten jullie nog leuke tips/ ideeën hebben hoor ik het uiteraard graag!

Wel heb ik een aantal kleine dingetjes ontdekt, namelijk;

- De AUX-aansluiting werkt niet. Ik heb wel stroom op de 12V aansluiting, maar kan AUX niet selecteren middels de mode knop.
Hoe kan dit gefixt worden?
- De PDC schakelt telkens uit zodra ik harder rijdt dan 30 km/h, en moet telkens weer opnieuw worden ingeschakeld bij de
volgende parkeeractie. Is het op een makkelijke manier in te stellen dat deze constant aan blijft?
- De Xenon verlichting staat naar mijn mening wat te laag, maar ik mis de stelknop om deze wat hoger te laten schijnen. Hoe
kunnen de lampen worden gesteld?
- Het gemiddelde verbruik ligt nu op 9,2l/100 km na 600 km. Dit is wel inclusief veel stadsverkeer, c.a. 300 km, maar vind het
verbruik alsnog aan de hoge kant. Is dit een normaal verbruik?
-Tot slot, een klein detail. Ik heb in meerdere E81/87's proefgereden, en een aantal hiervan hadden de typische BMW ''gong'' als
waarschuwingstoon, terwijl mijn auto een pieptoon heeft. Puur nostalgisch, mijn vader had een e91 325i met dezelfde ''gong'', zou
ik deze ook graag in mijn auto willen instellen. Is dit mogelijk?

Graag zie ik jullie reactie en toffe ideeën tegemoet!

Groet,

Freek

Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

Re: Freek-E81 M-Sport Limited Edition

Bericht door Edward » 29 okt 2020, 12:57

PDC schakelt altijd uit en alleen voor gaat automatisch aan bij achteruitrijden. Bij vooruitrijden moet je deze wel zelf aanzetten (maar je parkeert toch altijd achterwaarts? haha) en bij xenon heb je al automatische hoogteverstelling. Kan je zelf niets aan doen. Even goed af laten stellen dus. Verbruik is ook normaal, zelfs zuinig met veel stadsverkeer.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Showroom”