Et waarde E61 525

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Et waarde E61 525

Bericht door Bart70 » 19 mei 2020, 06:55

Ik weet niet zeker of ze zo gaan passen zonder aan te lopen, dat zou je makkelijk even kunnen proberen misschien. Dat het niet mooi gaat zijn weet ik wel zeker, ze verdwijnen verder in je wielkast.

Als je een spacer van 10 mm gaat monteren, neem dan ook bijpassende langere bouten.

Reef
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 mar 2020, 09:04

Re: Et waarde E61 525

Bericht door Reef » 19 mei 2020, 17:04

Dank voor de reactie Bart. Toch goed dat ik het even vraag dus. Er wordt gezegd dat een verschil van 5 in ET waarde nog wel te doen is en sommigen beweren dat een verschil van 10 ook wel zou kunnen, maar duidelijk dat jij zegt dat het er niet mooi uit gaat zien. Dat betekent dat ik dus ook nog een investering moet maken in spoorverbreders en bijbehorende bouten. Toch weer een extra investering van tussen de 110 - 150 euro. Dan wordt het misschien toch wat duur..... :nee:

Deze velgen had ik op het oog. 575 euro zou ik ervoor neer moeten leggen....


Afbeelding

Afbeelding

Reef
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 mar 2020, 09:04

Re: Et waarde E61 525

Bericht door Reef » 19 mei 2020, 18:03

Zucht...ik moet zeggen dat ik het allemaal best ingewikkeld vind als ik een en ander ga lezen over gebruik van spoorverbreders/spacers. Van trillingen tot uitrekken van bouten en opnieuw uitlijnen etc...

Ik dacht echt weer te simpel ben ik bang. Van ET 20 origineel naar ET 30 met spacers om het verschil weer op te heffen, maar zo eenvoudig ligt het dus niet....of begrijp ik de materie gewoon niet goed genoeg. Lees best wat verontrustende berichten over het gebruiken van verlengde bouten bijvoorbeeld en het uitrekken van deze bouten aangezien ze langer zijn dan de standaard originele bouten. Ook iets over de kwaliteit van de spoorverbreder. Je hebt ze van 30 euro, maar ook van 150 euro, met lip en zonder lip.....

Is er iemand die kennis heeft over spacers/spoorverbreders en de risico’s op het gebruik hiervan? Of is er iemand die gewoon weet dat het allemaal niet ingewikkeld is en het gewoon prima te doen is met spacers?

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Et waarde E61 525

Bericht door Bart70 » 20 mei 2020, 06:59

In ieder geval met lip nemen. Ik heb jaren met 20 mm spacers gereden, geen enkel probleem met bouten of trillingen. Wel goed laten uitbalanceren, bij voorkeur door een bedrijf met een Hunter balanceerapparaat, en laten uitlijnen.

Mijn voorkeur is altijd uitgegaan naar de duurdere spacers, gewoon een goed merk als Eibach bijvoorbeeld, alleen maar omdat ze best belangrijk zijn en je geen rotzooi tussen je velg en naaf wilt. Maar er zijn ook genoeg mensen die met de goedkopere rond rijden, mijn ding is het alleen niet.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Styling”