525I LCI vergrendeld automatisch

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Flerflep

525I LCI vergrendeld automatisch

Bericht door Flerflep » 12 jan 2022, 13:27

Hello,

Sinds mei 2021 ben ik trotse eigenaar van een BMW 525i LCI. De auto rijdt perfect, helemaal happy mee. Hij heeft echter 1 eigenaardigheid:

De auto gaat DIRECT op slot zodra de deuren gesloten zijn en je de auto start of op contact zet. Dit doet hij bij beide sleutels die ik heb. Dit betekent dat je dus instapt, deur(en) sluit, auto start en de boel direct vergrendeld. Erg irritant als je nog een passagier hebt die wilt instappen.

Via de knop op het dashboard kan je de auto uiteraard weer openen maar de auto springt eigenlijk direct weer op slot.

Dit heeft niets te maken met de instellingen die je via CCC kan doen, want daar heb ik al de optie "vergrengelen na wegrijden" uit gezet, en sowieso zitten spelen met de opties.

Ik denk dat er ergens een sluiting zit waardoor de auto direct weer op slot springt, heeft iemand ervaring met deze klacht? Ik wil eigenlijk beginnen met de vergrendel/ontgrendelknop op het dashboard. Deze loskoppelen om te zien of het probleem zo weg gaat. Is er ergens een howto te vinden?

Als ik Google op dit probleem kom ik forums vol tegen over batterij problemen etc. maar de auto gaat gewoon keurig op en van slot op beide sleutels. Probleem ontstaat echt alleen wanneer je de sleutel in contact steekt en de auto start of op contact zet.

Hoor graag!
2008 BMW E60 LCI 525i N53 AUT

Edward

Re: 525I LCI vergrendeld automatisch

Bericht door Edward » 12 jan 2022, 13:54

Moet gewoon goed gecodeerd worden. Je kunt de sloten op slot laten gaan bij:
  • Op contact (en dat lijkt bij jou te gebeuren)
  • Pas bij wegrijden
  • Pas bij bepaalde snelheid, bv 10km/u
Iemand die codeert, kan dit ook voor je doen.

Flerflep

Bericht door Flerflep » 12 jan 2022, 14:01

Hi Edward,

Bedankt voor je reactie, zou je dat echt denken? Ik vind het zo typisch dat de deuren ook echt direct op slot gaan wanneer je de knop op de dashboard indrukt om juist te ontgrendelen.

Er is dus feitelijk geen enkele manier om de auto van slot te houden zodra hij aan staat, behalve je portier open houden aangezien hij direct weer vergrendeld wanneer de berijdersdeur sluit.

Ken (of ben) jij toevallig iemand die in omgeving Nieuwegein de mogelijkheid heeft om dit eens te bekijken?

Vind het zelf een erg rare optie, als je even iets uit je kofferbak pakt met lopende motor en je portier dicht gooit staat de auto dus gewoon op slot, sleutel in contact met draaiende motor. Ik zal niet zeggen dat dit wellicht al eens gebeurt is bij mij...

ehombie

Bericht door ehombie » 12 jan 2022, 15:09

Mijn inziens moet je het ook in die hoek zoeken wat edward zegt.

In dit topic kun je misschien iemand vinden die kan coderen
https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 99&t=35299

of ze reageren op je bericht....
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Edward

Bericht door Edward » 13 jan 2022, 18:36

Flerflep schreef: 12 jan 2022, 14:01Er is dus feitelijk geen enkele manier om de auto van slot te houden zodra hij aan staat, behalve je portier open houden aangezien hij direct weer vergrendeld wanneer de berijdersdeur sluit.
Zoals het nu ingesteld/gecodeerd is niet nee. Ik had het zelf wel eens ingesteld dat de deuren op slot moesten gaan zodra de sleutel in het contact zit... ik kon diezelfde morgen alweer naar binnen voor de reservesleutel. Nooit weer. Toen codeerde ik nog met Carly, maar dat doe ik niet meer ivm de risico's. Je kan inderdaad op de knop voor ontgrendelen blijven drukken als je iemand in wil laten stappen en de deur valt dicht, zoals jij omschrijft. Zowel mijn E90 als E46 gaan pas op slot als je gaat rijden. Mijn E90 ontgrendeld wel automatisch als de sleutel uit het contact gehaald wordt. De E46 niet. Jammer, maar niet onoverkomelijk.

Flerflep

Bericht door Flerflep » 14 jan 2022, 09:09

HI Edward,

Bedankt voor de aanvulling, dan ga ik inderdaad eens laten kijken of er eea niet gewoon gecodeerd is. Het is inderdaad een waardeloze functie en ik stond op de dag dat ik de auto gekocht had al met een gesloten deur en een draaiende motor. Gelukkig toen de reserve sleutel in m'n jaszak maar anders ben je toch mooi de sjaak.

Ik zal via het Topic dat Ehombie aangaf een forumlid aanspreken. En even reageren wanneer het opgelost is.

martindebelitos

Bericht door martindebelitos » 14 jan 2022, 11:20

hallo jan hagenaar in sliedrecht kan dit voor je doen. groet mart

Flerflep

Bericht door Flerflep » 26 apr 2022, 12:18

Gisteren heeft de auto APK gehad en zijn er een aantal modules opnieuw geprogrammeerd waarmee ook deze storing eruit is. Iemand heeft dit waarschijnlijk handmatig ingesteld en kon gemakkelijk uitgezet worden.

Ook de optie om de deuren te sluiten na wegrijden etc. werkt weer naar behoren. Topic kan dus dicht.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”