Daan’s 525i2 2003

Show je BMW E39. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Daan7
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 aug 2015, 09:46

Daan’s 525i2 2003

Bericht door Daan7 » 06 jun 2020, 23:04

Hi all,

Ik heb al wat foto’s geplaatst in mijn voorstel-topic, maar aangezien ik al een en ander aan de auto heb gedaan en van plan ben nog meer aan te gaan pakken, leek het me leuk om de auto ook hier te laten zien.

De aankoop:
Aangezien ik mijn leaseauto moest inleveren was ik eindelijk in de positie om mijn droomauto te gaan rijden: een E39 touring. Als kind vond ik deze wagens al geweldig, dus ik ben hard op zoek gegaan naar een goed exemplaar. Natuurlijk wilde ik eigenlijk een 530i, maar goede exemplaren waren toch te duur. Uiteindelijk kwam ik deze 525i tegen op Marktplaats. Goed contact met de vorige eigenaar, origineel NL auto en volledige onderhoudshistorie. De km-stand van 220.000 leek me daarom geen probleem, zeker niet gezien de nette staat van de auto. Een proefrit bewees dit, dus ik heb de auto voor een goede prijs kunnen overnemen en ben nu de gelukkige eigenaar van een prachtige 525i touring in Sapphire Black!

Na aankoop:
Inmiddels heb ik de auto zo’n 2 weken en heb ik wat kleine roestplekjes aangepakt, maar de grootste verandering zijn de andere velgen (style95) en de getinte ruiten.
Het resultaat is als volgt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En nu?
Door de grotere wielen zie je helaas ook dat de wheelgap voor groter is dan achter.
Ik wil dus eigenlijk de voorkant 3cm verlagen. De achterkant ligt door de luchtvering sowieso wat lager en ziet er wat mij betreft goed uit.
Heeft iemand hier toevallig ervaring met het verlagen van alleen de voorkant? Of verkloot ik zo de hele dynamiek van de auto en moet ik alles rondom aanpakken?
Ook vraag ik me af of het (gezien de ouderdom) verstandig is om alleen verlagingsveren te monteren en te zien hoe lang dat goed gaat, of dat ik ook meteen nieuwe schokbrekers moet aanschaffen?

Verder aan te pakken:
- dode pixels
- leer oppoetsen
- beschadigingen van de postbode laten repareren
- roesplekje rechtsachter laten aanpakken

Daarnaast overweeg in op de langere termijn nog een m5 voor en achterbumper te installeren. Heeft er iemand ervaring met de imitatie-spullen van HL Automotive?

Ik zal proberen mijn topic up to date te houden, en hoop een en ander van jullie te kunnen leren!

Groeten,
Daan

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Daan’s 525i2 2003

Bericht door Bart70 » 08 jun 2020, 06:59

Setje Eibach veren zou hem goed doen aan de voorzijde hoor. Schokbrekers zou ik even de staat van bekijken, maar denk dat ik die meteen mee zou nemen, de boel ligt toch uit elkaar en zo duur zijn ze niet. Je kunt ook meteen voor een schroefsetje gaan, maar dan praat je weer over andere prijzen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Showroom”