BimmerPortal ‹ 3 Serie ‹ BMW E46 Forum ‹ Showroom
Show je E46! Fotoshoots, Projecten, Performance en Styling!
door Darudevampire » 15 feb 2012, 18:55
Rondje koffie van deze kant dan

Rij je Compact? Stem
hier
-
- Oudgediende

-
- Mijn Foto's: 0
- Mijn BMW: E46 Ti ///M
- Status: Online
door RoLoo » 15 feb 2012, 19:01
...
...
...ik houd het wel even in de gaten ; 22 April toch nog nix in de planning staan...
't Beste Maar Weer !
Ron.
-
- Beroemd

-
- Mijn BMW: ...is TiAg
- Status: Offline
door buutnhuus » 15 feb 2012, 19:01
van harte gefeliciteerd met de nieuwe aankoop! veel plezier ermee. maar dat zal wel goed komen met zo'n 6 in lijn

E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
-
- Beroemd

-
- Mijn BMW: E46 316i
door RoLoo » 15 feb 2012, 19:24
...dank U ; hebben echter nu dus 4 auto's...
...de Budget Bimmer, een softtop Golf, een Mini, en de Grijze Muis...
...niet handig zo...
...de 318 is bij deze te koop ; en de Cabrio gaat vanaf het voorjaar (mag ook eerder natuurlijk) in de verkoop...
...de Mini blijft...
't Beste Maar Weer !
Ron.
-
- Beroemd

-
door Lexie » 15 feb 2012, 19:26
Van harte!!!

-
- Beroemd

-
- Mijn BMW: E46 Coupe
door RoLoo » 18 feb 2012, 19:25
Laatst bijgewerkt door
RoLoo op 19 feb 2012, 07:58, in totaal 1 keer bewerkt.
't Beste Maar Weer !
Ron.
-
- Beroemd

-
door Lexie » 18 feb 2012, 21:46
Nog even je profiel aanpassen--> blauw = grijs
Fotomet interieurlijsten =

-
- Beroemd

-
- Mijn BMW: E46 Coupe
door hanse46 » 19 feb 2012, 00:44
Eerst foto's van je Bimmer showen en natuurlijk interieurfoto's! Dan weten we allemaal waar we het over hebben

-
- Beroemd

-
- Mijn BMW: E46 325Ci
door RoLoo » 19 feb 2012, 08:04
Lexie schreef:Nog even je profiel aanpassen--> blauw = grijs
...done !... 
't Beste Maar Weer !
Ron.
-
- Beroemd

-
door RoLoo » 19 feb 2012, 08:19
...hanse46 : die plaatjes komen vanzelf wel...
...eerst nog even nieuwe matjes in de auto (bestuurdersmat is niet mooi meer)...
...en er zit een aan/uit bediendingetje in voor een Bluetooth telefoon, en die zit gewoon keihard vastgeplakt op het paneel rondom de versnellingspook..., dus die wil ik er nog even uit halen, want dat vind ik maar nix, al die niet originele knopjes en dingen...
...nou ja, die pookknop met ingebouwde schemerlampjes, dat vind ik dus ook niet wat...
...ook zit er zo'n onbegrijpelijk M-bordje op de achterklep gepakt, dat ding gaat er dus ook af...
...onder de nummerplaat op de kofferbak, staat in matzwarte plakletters, de naam van de dealer die de auto ooit geleverd heeft, in onderhoud heeft gehad, en nu ook weer geleverd heeft : ook dat gaat eraf...
...weg met die bende !,,,
...en..., die schuwdadig dure originele M-velgen hebben een beste opknapbeurt nodig...
...de randen, spaken, en het oppervlak aan de buitenkant is helemaal schadevrij (!), maar..., van de binnenkanten van de velgen kun je zo de verf af pakken...
...lijkt wel alsof die dingen een keer zijn schoongemaakt met een zeldzaam bijtend goedje...
...'t ziet er niet uit ; hartstikke jammer...
...dus ik denk dat ik eerst even mijn kruisspaak 133 velgen op De Grijze Muis zet, en als die M-dingen terug zijn van de straler/poedercoater dat ik dan wel een keer een plaatje van het grote geheel post... 
...Styling 133 ; deze kunnen er wel even tijdelijk onder...
't Beste Maar Weer !
Ron.
-
- Beroemd

-
door dvdb » 20 feb 2012, 19:08
is schakel pas op pag. 17 in, maar is dat een dreier van de beier? de draaischaal lijkt er zoveel op
Grtz
-
- Beroemd

-
- Mijn Foto's: 1
- Mijn BMW: E39 - 530i
door RoLoo » 20 feb 2012, 20:07
...yep ; dat is inderdaad ein Dreier von der Beier...
Auto staat trouwens sinds vanavond op de oprijlaan van ons optrekje. Vanmiddag FF rap-rap op de zaak op naam gezet, en voor de zekerheid ook nog maar even op de brug.
Beetje onder de auto doorlopen enzo, en her en der een beetje aan voelen en rukken.
Prima allemaal. Wel droogtescheurtjes (foei toch De Beier !!) in de multiriem, en er ontbreekt dat stukje motorplaat, daar waar je de carterolie kan aftappen (nog een keer ; foei De Beier !!), en..., het lijkt erop dat 1 van de poelies van de multiriem een beetje geluid maakt.
Die schuifdakhemelbekledingafdekkap is uit z'n fatsoen (3e keer : een dikke foei De Beier !!) en ligt gewoon kneiter-los in z'n geleiderail..., en van 1 sleutel werkt de AB tbv het openen van de deuren niet (4x zo'n foei !).
Maar..., voor de rest dus wel 'n redelijk rappe automobiel.
Het ding nodigt wel uit tot gasgeven, zeg maar...
Hopen dat 't weekend een beetje christelijk weer is, dan zullen we ons us gaan verdiepen in de kunst die 'kuisen' heet...
Hanse46 vroeg nog om een interieurfoto ; nou bij deze (en dan ook gelijk 2 stuks) !
Kun je ook gelijk dat misselijke telefoondingetje onder de raambedienknopjes zitten.
En 'k geen idee hoe dat ding vast zit ; maar 't zit muur-, en muurvast...
Maar 1 ding is zeker ; zitten blijven doet dat frutseltje daar niet.

En we hadden het dus over de interieurlijsten..., 'k weet 't nog niet.
Dat donkere stoort ook nog niet eens zo heel erg.
En anders zit ik eraan te denken om ze Titan-zilvergrijs te laten spuiten, met een matte finish erover heen.
Bij dezelfde gast die bijvoorbeeld ook mijn onderkuip van de motor gespoten heeft..., en omdat hij ook logo's kan spuiten, is het misschien wel een grappig idee om een heel klein AC Schnitzer logootje onder de matte blanke lak van de lijst boven het dashboardkastje te maken.
En dan helemaal in de hoek bij het portier, net zoals op de lijsten van Alpina bijvoorbeeld.
Die gekke verlichte pookknop (ook nog rood licht, ipv oranje...) met M-logo gaat er toch uit. Dus dan stoort AC Schnitzer ook niet met de M... 
En..., van het weekend ook maar FF die M van de achterklep af halen.
Want dat is ook geen gezicht....

't Beste Maar Weer !
Ron.
-
- Beroemd

-
door Rico40 » 20 feb 2012, 20:56
Ziet er strak uit,en toevallig heeft mijne dezelfde kleur en ook hetzelfde stuur.
Veel plezier van de 6 in lijn

-
- Nieuwkomer
-
- Mijn BMW: e46 320d Sedan
door RoLoo » 26 feb 2012, 20:20
.
Zoooow..., wat een top weer dit weekend !
Prima geschikt derhalve om De Grijze Muis van boven tot onder aan te pakken.
Want een auto (of motor) wordt pas van jezelf als de poetsdoek in alle hoeken en gaten is geweest.
Vind ik.
Zonnetje erbij, muziekje op, en af en toe kwam vrouwlief langs met een kopje koffie voor het soort van drukke baasje.
Geweldig toch ?!
Wat hebben we allemaal gedaan :
* er zat een bedienknop voor een carkit op de middenconsole geplakt, en die is nu weg. De carkit zit er nog, de bedienknop ook nog, maar dat dingetje zit nu onder (!) de afdekkap om de pook. Ik gebruik zo'n carkit toch niet, maar ik had geen zin om de hele bende los te halen.
De plaat om de pook heeft geen beschadigingen opgelopen van het demonteren van het ding. Top dus !
* andere pookknop gemonteerd. Er zat een 'lange' in, en dan ook nog eentje met verlichting...
Nu zit er een korte in, zonder kerstverlichting. Wel met een 6-bak plaatje erop..., maar dat is een foutje in de bestelling geweest...
Had het ding voor een collega zijn M3 besteld, maar dan kom je er later achter dat hij een pookknop en hoes als 1 geheel heeft. Heb daarom die pookknop maar in de mijne gedrukt. Binnenkort maar FF een 5-bak plaatje regelen. Kan eventueel ook het plaatje van de verlichte pookknop er in plakken (als ik alle krasjes eruit heb gepolijst)
* dat afdekding van het schuifdak zit weer op z'n plek, en in z'n geleiders. En daar ben ik dolblij mee. 'T was FF werk, maar het zit weer, en het schuift weer strak heen en weer.
* rondom Silvervisions gemonteerd.
* her en der stukjes vilt tussen delen kunststof geplakt waar iets van speling tussen zat ; en speling betekent vaak lawaai. Dus voorkomen is beter dan ergeren.
* gloeilampje boven het koppelingspedaal vervangen.
* schuifdak gesmeerd.
* de M van de kofferklep afgehaald. Lak was echter onder de M beschadigd. De scherpe puntjes (hoekjes) van dat bordje zijn door het trillen van de klep iets door de lak heen gedrukt. Baal ik van.
'T zal echter tzt middels spotrepair worden hetsteld.
Heb hele goede ervaringen met de jongens van Gremmer spotrepair.
* alle lijsten en dat ding rond de pook in de McQuiar's (of hoe heet dat spul) gezet. Zit nu een hele fijne matglans op, en zie op dit moment nul-komma-nul reden om er andere lijsten in te drukken.
* 'n paar foto's gemaakt...
* onder de kap de boel schoongemaakt (de kap aan de onderkant zelf ook)
En op die manier kan het maar zo zijn dat je de hele zaterdagmiddag + zondag hele dag gewoon lekker in het zonnetje een beetje kan aanklooien.
Heerlijk !
...nou nog alleen de pootjes van onze kat amputeren..., kan het kreng ook niet meer op mijn motorkap gaan zitten...
Bijgaand de eerste zelfgefabriekte plaatjes...

...klik...

...opent en sluit weer als een nieuwe...

...en hoppa..., alles weer aalglad...

...lekker in het zonnetje...

...soort van bling-bling...

...ook weer stofvrij ; binnenkort nog even de aircoleidingen polijsten...

...mooi hè ; al die streepjes...

...geen carkit bedienknop meer, en vooral die enge verlichte pookknop gedemonteerd...

...graag voeten vegen voor dat U instapt...

...en wat een beetje wax op die lijsten al niet kan doen...

...wel (heel erg !) wennen zijn die idioot gladde stoelen...

...jammer dat ze weer regen voorspellen...

...de collectie tot nu toe ; met een beetje verbeelding : rood-wit-blauw (320-325-318)... 
Laatst bijgewerkt door
RoLoo op 26 feb 2012, 20:29, in totaal 1 keer bewerkt.
't Beste Maar Weer !
Ron.
-
- Beroemd

-
Keer terug naar Showroom