• Advertentie

BimmerPortal 3 Serie BMW E46 Forum Showroom

TommyGun's E46 318i EXE Sedan

Show je E46! Fotoshoots, Projecten, Performance en Styling!

Re: TommyGun's E46 318i EXE Sedan

Berichtdoor Oxellaar » 01 dec 2011, 14:35

;Gaat je niet voor de wind zie ik -_-
Maar de dagwaarde zal toch nog wel meer dan 2500 zijn?

iig Sterkte! ;)
٩(͡๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(͡๏̯͡๏)۶

Oxellaar

Beroemd

Mijn BMW: E46 Touring
Status: Offline

BimmerAds

Berichtdoor TommyGun » 01 dec 2011, 14:37

Ik geloof dat er 3000 of 3500 stond op m'n polis (dagwaarde dus).

2500 (of iets meer zelfs) zou dus nog daarbinnen vallen inderdaad :).

Thanks!
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

TommyGun

Beroemd

Mijn BMW: E46 Sedan

Berichtdoor TommyGun » 15 dec 2011, 13:29

De Bimmer is weer terug van de schadehersteller, ziet er weer top uit (voor zover kunnen zien bij dit weer). :duimen:

Totaal schadebedrag heb ik niet te horen gekregen, maar aangezien het al een aantal dagen geduurd heeft alvorens de verzekeraar toestemming gaf zegt volgens mij wel genoeg (dat het dus richting de dagwaarde zat. Schatting was dus 2500 in eerste instantie).

De bumper is helaas niet meegenomen, ondanks meermalen proberen van mijn kant.

Wel ff wennen, na anderhalve week een Ibiza Ecomotive gereden te hebben :P. Vooral het sturen is veel zwaarder :D

TommyGun

Beroemd

Berichtdoor Bmw013 » 16 dec 2011, 14:29

Goednieuws Tommy, wel jammer dat ze de bumper niet mee hebben genomen. Sierstukje inmiddel gemonteerd? En als hij er weer netjes bij staat horen daar fotos bij toch... :loveit:

Bmw013

Beroemd

Mijn BMW: E46 Coupe

Berichtdoor TommyGun » 16 dec 2011, 19:08

Volgende week ben ik vrij, dus hopelijk zitten er een paar mooie dagen bij. Kan ik idd wat foto's schieten / hetgeen goed bekijken / sierstukje monteren :)

TommyGun

Beroemd

Berichtdoor Bmw013 » 16 dec 2011, 19:45

Ben benieuwd :duimen:

Bmw013

Beroemd

Mijn BMW: E46 Coupe

Berichtdoor bob de bouwer » 16 dec 2011, 22:22

ik ben ook benieuwd :+ :+

bob de bouwer

Beroemd

Mijn Foto's: 0
Mijn BMW: e46 323i coupe

Berichtdoor TommyGun » 11 jan 2012, 08:38

Sorry jongens voor de late reply.

Ik heb nog steeds geen foto's gemaakt. De 21ste heb ik een afspraak met m'n monteur, we gaan dan de parkeersensoren plaatsen (ja dat heb ik vaker gezegd, haha), de sierdemper (evt. een puntje las erop, wil 'm namelijk niet verliezen) en als we wat tijd over hebben de achterlichten (binnenste gedeeltes, van de kofferbak) vervangen (de glaasjes van de achteruitrijverlichting zijn niet meer wit maar geelachtig).

Inmiddels heb ik ook een hendeltje met boordcomputerknop aangeschaft e46-techniek-f33/boordcomputer-inbouwen-t17918.html, maar dat gaan we denk ik nog niet aanpakken. Datzelfde geldt voor de tellerringen. Eigenlijk wil ik dat tegelijk aanpakken met het vervangen van 't huidige MF-stuur door een MF-sportstuurtje maar financieel gezien zit dat er niet echt in voorlopig. Het plaatsen van de hendel / tellerringen vergt wat werk dus vandaar dat ik 't liever in 1 keer doe.

Er zijn echter ook wat probleempjes. Zo lijkt het er op dat m'n radiateur weer is gaan lekken. Pakweg een halfjaar geleden een wondermiddel :+ ingegooid, en dat heeft aardig lang gewerkt, maar nu is het echt over denk ik. N.a.v. post375165.html#p375165 even bespreken of we dan direct ook wat andere gerelateerde onderdelen (preventief) vervangen. Waterpomp niet, die is destijds al vervangen maar slangen / thermostaat kan geen kwaad. Over de sensoren twijfel ik nog, is dat niet wat overdreven (ook afhankelijk van de kosten verder)?

En ik kan maar geen grip vatten op het inhouden. Sinds een maand of wat geleden heb ik dat voor het eerst gemerkt, maar er zijn weken dat 'ie het niet doet, en dan weer enkele ritjes wel (en best erg). Hij houdt dan in (volgens mij voornamelijk bij koude motor) zo rond de 2500 toeren, en vooral in de lagere versnellingen. Het metertje van het brandstofverbruik schiet wel volledig naar rechts (lijkt me goed) maar hij bokt en de toeren gaan dan niet omhoog. Eenmaal daar doorheen (dus boven de 2500) kan ik 'm vol richting de 6000 doortrekken zonder problemen.

Iemand enig idee? :gek:

TommyGun

Beroemd

Berichtdoor TommyGun » 20 jan 2012, 08:47

Komende zaterdag gaat niet door, is een weekje verplaatst.

Geeft mij mooi de kans om zaterdag naar KevinK te rijden om zijn 'oude' sportstuurtje op te halen: interieur-en-bekleding-f590/multifunctie-sportstuurwiel-e46-met-of-zonder-ronde-airbag-t25329.html :love: (een koopje volgens mij, de voorgaande advertenties die ik tegenkwam zaten allemaal zo rond de 300 euro, dus voor iets meer dan de helft kan ik het niet laten liggen).

Anyhow, gisteren nog een van m'n aluminium velgen weggebracht (was krom, ik weet niet meer of ik dat al verteld had maar beide velgen aan de rechterkant waren krom... De ene had ik enkele maanden geleden al laten maken, maar vervolgens niet meer echt aan de andere velg gedacht omdat toch het winterset eronder ging).

Ik wil ze binnenkort eveneens laten opknappen (niet coaten maar opnieuw laten spuiten i.v.m. lak- en stoeprandschade) en daarbij meteen nieuwe 'wheel caps' aanschaffen maar helaas kan ik die niet vinden in de maat die ik nodig heb (50mm). Ik ben bij de BMW-dealer geweest en mijn vermoeden werd daar bevestigd: ik heb imitatie velgen, en dus zijn de 'wheel caps' ook niet passend (normaal zijn ze 68mm).

Afbeelding

Ik heb nu dus maar een velletje hoge kwaliteit stickers besteld (wel in de maat die ik nodig heb), kijken of het netjes eruit ziet als ik die over de huidige kapjes heen plak.

EDIT: Ow ja, leuk om te vertellen misschien; bij de schadehersteller hebben ze de auto ook uitgelijnd, maar de afstelling bleek eigenlijk al in orde te zijn. De afstelling was dus al goed (binnen de marges) maar nog net wat beter geworden na het uitlijnen. Opvallend omdat het halve onderstel is vervangen destijds, en dit blijkbaar weinig invloed heeft gehad op de afstelling.

Het trillen en dergelijke zat hem dus puur in de velgen / banden. Daarover gesproken: zodra het 'zomer'set eronder gaat ga ik eveneens 2 nieuwe achterbandjes bestellen want de huidige rommel (een of ander C merk) ben ik zat. Profiel is nog goed, maar grip bij nat weer is erg slecht (en dat lees ik ook in de reviews op internet). Iemand nog advies?

TommyGun

Beroemd

Berichtdoor buutnhuus » 20 jan 2012, 12:29

ik heb zelf dunlop sportmaxx 225/40/18, en deze bevallen prima
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO

buutnhuus

Beroemd

Mijn BMW: E46 316i

Berichtdoor TommyGun » 20 jan 2012, 13:12

TommyGun

Beroemd

Berichtdoor KevinK » 20 jan 2012, 18:02

Stuurtje is zeker een koopje. De prijs die ik vraag is een prijs die ze vaak alleen al voor een losse airbag vragen. Hier verstoft die toch, en wil wat geld bij elkaar sparen voor een eisenmann. Zie je morgen!
BMW Performance airintake, Eibach pro, M stuur, Pianolaklijsten, Ferodo DS2500, ATE super blue racing remvloeistof, Styling 145 19inch.

BMW E46 330i

KevinK

Beroemd

Berichtdoor Phantom » 20 jan 2012, 18:21

Zeker een mooi stuurtje! :duim: Ben er zelf ook nog steeds tevreden mee.

Phantom

Beroemd

Mijn Foto's: 3
Mijn BMW: E46 318i sedan
Status: Online

Berichtdoor markkamphorst » 20 jan 2012, 21:40

Ik rijd Uniroyal Rainsport 2 en bevallen uitstekend! zeker met nat weer.... :duimen:

markkamphorst

Beroemd

Mijn BMW: E46 318iexe

Berichtdoor TommyGun » 30 jan 2012, 11:20

Afgelopen zaterdag;

Parkeersensoren; check (alleen nog aansluiten)
Enig minpuntje: de achterbumper hangt een beetje rechtsachter (steekt ook iets uit aan de zijkant). Dit hebben we proberen recht te krijgen, maar na het demonteren van de bumper viel op dat er (waarschijnlijk flinke) schade is geweest, en dat de reparatie destijds slecht is uitgevoerd. Binnenin had ik wat roest, en dat kwam omdat het rubber van de tankopening (noodmechanisme) er niet in zat. Dat hebben we opgelost, maar de bumper krijgen we niet recht zonder veel werk. Jammer maar helaas (zal er een duidelijke foto van maken).

Sportstuur; check
Richtingaanwijzerhendel met BC-knop (check, alleen nog laten activeren, niemand hier die dat zelf kan toevallig?)
Uitlaatsierstuk, check

:driving: foto's volgen ;), eerst even wassen :P

De binnenste achterlichten moeten we nog vervangen (niet aan toegekomen), eveneens het controleren van de radiateur (lekkage).
Binnenkort moet 'ie toch voor de APK dus wellicht dat m'n monteur dan even het e.e.a. naloopt.

Wat betreft het inhouden;

Afbeelding

Geen eigen foto, maar de slangetjes die ik hier omcirkeld heb (ik kon ze niet vinden op RealOEM) waren erg poreus. Direct vervangen, maar hij heeft nog steeds moeite om op toeren te komen. Lambda en LMM heeft de monteur uitgelezen, en die waardes lijken allemaal goed. Hopelijk kan de BMW Scanner die ik besteld heb me meer vertellen, maar ik weet me even geen raad...

TommyGun

Beroemd

VorigeVolgende

• Advertentie

Keer terug naar Showroom